עשי זאת בעצמך: מסיכת חימר ירוק

מסיכת חימר ירוק

לא מזמן כתבתי פוסט מאד מוצלח על מסיכת אבוקדו לפנים שניתן להכין באופן עצמי בבית. הפוסט הפך לאחד הנקראים והמשותפים ביותר בבלוג, כך שהחלטתי לנסות ולשחזר את ההצלחה ולדבר היום על סוג נוסף של מסיכת פנים שניתן להכין לבד, והפעם – מסיכת חימר ירוק. כשמדובר במסכות עבור עור שמנוני ונוטה לאקנה, חימר ירוק יכול להיות הפתרון לכל הצרות שלך.

מסיכת חימר ירוק מיועדת לעור שמן ורגיל והיא אפקטיבית לחידוש תאי העור, הרגעה, הקטנת הנקבוביות, מתיחה של העור וסילוק רעלים וזיהומים מהאפידרמיס (שכבת העור העליונה).

איך זה קורה? התכונה המרכזית של החימר היא ספיחה. לחומר עצמו מטען חשמלי שלילי ולרעלנים למיניהם מטען חשמלי חיובי, כך שהם נדבקים זה לזה ובעצם המסכה עוזרת לנו “לשלוף” את אותם רעלנים ישירות מתוך שכבת העור העליונה. עם זאת, על ידי הסרת עודפי השמן, מסכות חימר יכולות גם לייבש.

מומחים לא ממליצים עליהן למי שסובלת מעור יבש, אלא אם כן מוסיפים שמנים לתערובת המרכיבים (עוד נגיע לזה).

אגב, בסוף הפוסט אתן קישור לעוד כמה מסיכות ביתיות שאת יכולה להכין בעצמך – שווה לחכות!

מהו חימר ירוק

חימר ירוק הוא חומר טבעי לגמרי, אשר נוצר בתהליך טבעי ואיטי להפליא בו אדמה סלעית רגילה נגרסת במשך שנים ארוכות עם עלים שנשרו וצמחים למיניהן, מה שיוצר אדמה מיוחדת אשר עשירה במינרלים – וזהו בעצם החימר הירוק.

אבקת חימר ירוק ניתן להשיג במרבית חנויות הטבע והמזון, או לקנות אותה באופן מקוון במחיר הזול ביותר (אני אוהבת את החימר הירוק של Aztec Secret – שהיא באיכות מעולה ובמחיר ממש שווה באמזון).

לאבקה אין שום ריח ולמשחה הירוקה שנוצרת במגע עם המים יש טקסטורה ממכרת ונעימה במיוחד. החימר הירוק סופח רעלים, מחטא ומעשיר את עור הפנים באופן שקשה להסביר מבלי לנסות.

עשי זאת בעצמך – מסיכת חימר ירוק

את מסיכת החימר הירוק הבסיסית ניתן ליצור ע”י נטילת החימר הירוק (שמגיע כאבקה) והוספת מים. אם יש לך עור שומני, השתמשי רק במים. שמן חוחובה הוא תוסף נהדר לבעלי עור יבש, וחלב יפחית את השפעות הייבוש עבור בעלי עור משולב.

טיפ חשוב – אל תשתמשי בכלי או קערה ממתכת כשאת מערבבת את החימר. המתכת מגיבה לחימר, ומפחיתה חלק מתכונות הניקוי שלו.

רכיבים:

  • חימר ירוק – החימר הירוק של Aztec Secret שהזכרנו לעיל הוא הבחירה המועדפת עלי, אבל במידה ויש לך עור רגיש, נסי את החימר ההודי של Rise n’ Shine (שני הקישורים לאמזון, לא מצאתי את המוצרים באתר אחר ששולח לארץ)
  • כפית אחת של דבש.
  • מים (לעור שומני) / חלב (לעור משולב) / שמן חוחובה (לעור יבש)
  • אופציונלי – שמן אתרי לבחירתך (לסובלים מאקנה, אני ממליצה על שמן עץ התה).

אופן הכנה:

  • ערבבי את החימר והנוזל שבחרת ביחס של 2 נוזל ל-1 חימר.
  • הוסיפי את כפית הדבש.
  • אם החימר יבש מדי לטעמך -אפשר להוסיף עוד טיפה מים. זה גם המקום להוסיף כמה טיפות מהשמן (במידה ובחרת בכך).
  • ערבבי עד קבלת מרקם חלק.

וזהו – מפה אין צורך לקרר או לחכות, את יכולה לשים את המסיכה על הפנים. חכי איתה על העור כ-15 דקות ולאחר מכן נגבי אותה עם מגבת חמה והתפעלי מפניך הרעננות.

מסיכת חימר ירוק ביתית
מסיכת חימר ירוק ביתית

מסיכת Pure Clay של לוריאל פריז

למי שלא רוצה להכין לבד, אני רוצה להמליץ על מסכת Pure Clay של לוריאל פריז. מדובר על מסיכת ניקוי במרקם קטיפתי, המשלבת 3 סוגי חימר טהורים עם תמצית אקליפטוס, אשר ידוע ביכולת הטיהור שלו. הפורמולה של המסיכה מסייעת בספיחת ברק שומני מהעור מבלי לייבש אותו, ובכך היא מעניקה תחושה רכה ומראה עור מאט.

במסכה הזו יש שילוב ייחודי של 3 סוגי חימר טהורים:

  • קאולין – חימר טבעי המסייע בספיגה יעילה של עודף “סבום” ולכלוך.
  • מונטמורילוניט – חימר בעל ריכוז גבוה של מינרלים, המסייע בהפחתת מראה פגמי עור.
  • גסהול – חימר טהור המועשר בריכוז גבוה של מינרלים, המסייע לקבלת מראה גוון עור אחיד.
מסיכת חימר ירוק לוריאל
לחצי לכניסה לעמוד המוצר

המסיכה נמכרת ברוב רשתות הפארם והמזון בארץ בכ-45 או 40 ש”ח ליחידה, ברשת (כמו בדרך כלל) ניתן למצוא אפילו ביותר זול – בלוק פנטסטיק מצאתי אותה ב-36 ש”ח, בקטגוריית ה-“מוצרים במחיר שווה” של האתר.

עוד המלצות

כמו שהבטחתי בהתחלה – מחפשת עוד מסכות פנים להכנה ביתית? אספנו פה כבר די הרבה מתכונים.

וזהו, עד פה להיום.

כרגיל, אשמח לתגובות, הערות וכל מה שבא לכן – פה למטה, בעמוד הפייסבוק שלנו או במייל.

2 Comments on “עשי זאת בעצמך: מסיכת חימר ירוק”

  1. היי, ראיתי פוסט על ״חימר ריפוי הודי״ זה בעצם חימר ירוק? כי אני רוצה לקנות ותחת השם הזה יש מחירים ממש יקרים באיביי (ובאמזון אני לא כלכך מסתדרת.. ) ואולי אפשר בכלל לקנות את זה בארץ

    1. היי,
      כן, החימר הירוק של Aztec Secret שעליו כתבתי נקרא באנגלית “חימר ריפוי הודי”. אני מזמינה אותו מאמזון, את יכולה לראות את כל המחירים בקישור הבא. לדעתי הם לא כל כך גבוהים, בטח למול המחירים של החנויות טבע בארץ..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *