עשי זאת בעצמך: מסכה לפנים עם כורכום ודבש

מסכת דבש וכורכום

אחרי שישבתי כמה שעות על האינסטגרם, גיליתי שלושה דברים חשובים: 1. פחות או יותר לכל אחת כמעט יש איזשהו סוג של אקנה, 2. רטינול הוא מרכיב קסם, 3. מסכה לפנים עם כורכום ודבש היא החיים. ההשפעה שיש לשני המרכיבים האלו על עור הפנים היא פשוט מדהימה. מי ידע שצמד המרכיבים הזול הזה במתכון ביתי וקליל יכול לתת לך את הזוהר שתמיד חיפשת? בטח לא אני.

אני יודעת מה את חושבת, וזה בדיוק מה שאני חשבתי: מה מבדיל את המסכה הזו מאלפי המסיכות הביתיות האחרות שמתרוצצות ברחבי הרשת?

(עזבי את הרשת, אפילו פה אצלנו – ראי את הפסקה הצהובה בסוף הפוסט כדי ללמוד על עוד מסכות ביתיות).

מצד שני, כשאת רואה תגובות כמו: “וואו. העור שלי צלול, האדמומיות כמעט נעלמה והוא הרבה פחות יבש. יוצא מן הכלל”, או כמו “אני לא יכולה להפסיק לדבר על דבש גולמי ומסכות כורכום. אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי, אנטי פטרייתי, מפחית אדמומיות, מוסיף לחות” (מקור) – את חייבת לבדוק בעצמך, לא?

אבל איך הקסם הזה קורה? אז מסתבר שלדבש יש תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות טבעיות, מה שהופך אותו לטיפול ביתי מעולה לכל מה שקשור לזיהומים פטרייתיים, פסוריאזיס, עור יבש ואפילו כוויות. כורכום, לעומת זאת, הוא נוגד חמצון ונוגד דלקות אשר מומלץ כטיפול טבעי באקנה, הבהרת כתמים כהים על העור ומניעת קמטים. לכן, זה רק טבעי שהשילוב של שניהם ייצור מעין “טיפול על” שיכול לעזור כמעט בכל מצב, ובמיוחד אם את מתמודדת עם אקנה או פיגמנטציה.

טוב, מספיק הרמנו למסיכה הזו – הגיע הזמן לעבור למתכון עצמו.

מסכה לפנים עם כורכום ודבש – מתכון

  • ערבבי חצי כפית כורכום עם כפית דבש – שימי לב שמדובר על הערכה, כל עוד את שומרת על היחס בין המרכיבים, את יכולה להגדיל או להקטין את הכמות על מנת שתכסה את כל הפנים שלך.
  • מרחי אותה באופן שווה על עור נקי ויבש.
  • השאירי על הפנים למשך 10 עד 20 דקות ושטפי.

אזהרה קטנה – אם יש לך עור פנים בהיר, הכורכום עשוי “לצבוע” את העור שלך באופן זמני (אל תדאגי, זה הולך לעבור במשך הלילה). מצד שני, את תמיד יכולה לערבב כמה טיפות חלב או יוגורט עם המסכה, מה שייצר מעין מחסום שימנע את ההכתמה. בנוסף, את יכולה להסיר את המסכה בכל שלב באמצעות חלב פנים, או ניקוי עדין.

אם בא לך להשקיע בעוד כמה מרכיבים, ברשת מסתובב עוד מתכון שמבטיח לתת לך עור זוהר ובריא יותר:

  • ערבבי חצי כפית כורכום אורגני, כפית אחת של שיבולת שועל טחונה, 2 כפות יוגורט רגיל, וכפית אחת של דבש גולמי לעיסה סמיכה.
  • שימי את התערובת על הפנים שלך. המרקם הגס של שיבולת השועל הטחונה יקלף בעדינות עודפי לכלוך ושמנים מהעור.

אם יש לך עור רגיש או שאת סובל מגירוי כלשהו, את יכולה לשדרג את התערובות אפילו יותר עם אחד מהרכיבים הבאים:

  • חצי כפית ג’ל אלוורה להרגעת אדמומיות.
  • כף אחת של שמן שקדים או סקוואלן יכולה להקל על גירוי העור, וגם תעזור להוריד כל זכר לצבע שהכורכום משאיר אחריו.
  • כפית מי ורדים להידרציה נוספת ולהרגעת דלקת.

התוצאות

חשוב שתדעי – מסיכת הדבש והכורכום הזו לא עושה קסמים, ואת לא הולכת לראות תוצאות מיידיות בן לילה. מצד שני, אם תעשי אותה בעקביות, משהו כמו כמה לילות בשבוע, סביר שתתחילי לראות עור בהיר, חלק ורגוע יותר אחרי כמה שבועות.

וכמו כל מוצר טיפוח או איפור עם מרכיב חדש – במידה ומעולם לא שמת על עורך דבש, כורכום, שיבולת שועל או יוגורט, שימי לב שאת מבצעת בדיקת אלרגיה מהירה לפני השימוש על שאר הפנים. איך עושים את זה? שמים נגיעה קטנה של החומר על הצוואר או מתחת לאוזן (איזור שאינו חשוף ביומיום), משאירים לכ-20 דקות ושוטפים.

עברו 24 שעות והכל בסדר? יופי. את יכולה להמשיך.

מסכת דבש

עוד מסכות פנים ביתיות מומלצות

הבטחתי משהו בפסקה הראשונה של הפוסט הזה, והנה הגענו – הנה עוד כמה מתכונים מומלצים למסיכות פנים ביתיות:

One Comment on “עשי זאת בעצמך: מסכה לפנים עם כורכום ודבש”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *