מה זה פריימר ואיך שמים אותו

מה זה פריימר

בהרבה מקומות פריימר הוא מוצר מסוג Nice To Have. נחמד, עוזר, אבל לא הכרחי. מנגד, בקיץ הישראלי מדובר על מוצר חובה. החום והלחות עושים שמות עבור המייק אפ שלנו, והפתרון הוא פריימר. אז בואי נבין קצת מה זה פריימר, ולאחר מכן נמשיך להמלצות שלנו.

מה זה פריימר

פריימר הוא מוצר שמטרתו העיקרית היא הכנת העור לפני מריחת המייק אפ. הפריימר בעצם נועד על מנת לשפר את עמידות האיפור, והוא עוזר במניעת ברק שומני (מבלי לפגום בזוהר של העור). את הפריימר נמרח ישירות על העור כל מנת לייצר שכבה נוספת, המפרידה בין העור לבין המייק אפ. השכבה הזו תמנע מהמייק אפ לשקוע בתוך הקמטים או הנקבוביות בעור, מה שיעזור ביצירת מראה עור חלק יותר.

כאמור, הפריימר שומר על עמידות המייק אפ ומאפשר לו להישאר זמן רב יותר על העור. רוב הפריימרים למטרה זו יהיו לבנים או שקופים. בנוסף, הוספת פריימר לשגרת האיפור יכולה לעזור לנו גם לטשטש פגמים, להאיר את הפנים ולשמור על מראה טבעי וקורן – ולצורך כך קיימים פריימרים בצבעים שונים שמטרתם לתקן את גוון העור – למשל פריימר ורוד שבדרך כלל מיועד לטשטוש כתמים ופיגמנטציה ופריימר ירוק הנועד לטשטוש אדמומיות בעור הפנים.

טופ 5

הפריימרים המומלצים

אז אחרי שהבנו מה זה פריימר ולמה הוא צריך להיות מרכיב חשוב בשגרת האיפור שלנו, במיוחד בסביבת לחות גבוהה או טמפרטורה חמה – ובקיצור, ישראל – הגיע הזמן להציג את הפריימרים המומלצים ע”י צוות האתר.

נתחיל:

סמאשבוקס Photo-Finish

פריימר סמאשבוקס

הפריימר הזה יצר לעצמו כת מעריצים, ובכלל, מדובר על מותג מדהים מבית אסתי לאודר, שבסיסו בלוס אנג’לס. הפריימר שלהם הוא אחד המוצרים המוצלחים והנמכרים ביותר שלהם – עד כדי כך מוצלח שהם הרחיבו ובנו סביבו מגוון שלם של פריימרים לכל סוגי העור השנים. אבל לדעתי אין כמו האורגינל.

מדובר על פריימר במרקם ג’ל קל במיוחד, נטול שמן, היוצר משטח עור חלק כמשי. הוא מועשר בתערובת נוגדי חמצון של פפטידים ,ויטמין C, ומגן על העור מפני נזקי הסביבה החיצונית. מתאים לכל סוגי העור.

מצאנו אותו ב: אמזון | סטרוברינט

פריימר סיליקוני של The Ordinary

The Ordinary High-Adherence Silicone Primer

ה-High-Adherence Silicone Primer הוא מוצר קצת ייחודי, והשם שלו לא מתאר בשום צורה מה שהוא עושה, וזה ממש חבל כי הוא אחד האהובים עלי ובקלות הייתי מפספסת אותו אם הייתי עוברת על פניו סתם ככה בחנות. מדובר על פריימר עם מרקם שמרגיש ממש כמו קרם לחות. לאחר שניסיתי אותו הוא גרם לעור שלי להרגיש כל כך רך שכמעט ולא רציתי לשים עליו את המייק-אפ מחשש שאאבד את האפקט. בסופו של דבר, כמובן ששמתי, וטוב שכך: האיפור שלי נשאר חלק ומט לאורך כל היום.

מצאנו אותו ב: Skin Store | Cult Beauty Look Fantastic | ביוטי ביי

קראי על עוד כמה מוצרים שווים של דה אורדינרי.

The Porefessional של בנפיט

פריימר בנפיט

הנוסחה נטולת השמן של The Porefessional (משחק המילים במקור) מיועדת לצמצם את הנראות והטקסטורה של הנקבוביות הגדולות – והיא עושה את זה באופן מדהים, מה שמסביר למה מאז שהושק ב-2011, המוצר הזה הוא רב מכר עולמי. לדעתי מדובר בפריימר הטוב ביותר עבור עור שמנוני, כך שהוא מומלץ למי מאיתנו שסובלת מ-“ברק אחר הצהריים”.

הפורמולה חסרת המשקל גורמת לכיווץ מהיר של הנקבוביות, וכוללת נוסחה נטולת שמן לגימור מלוטש ויצירת עור מעודן וללא פגמים. ניתן להשתמש מתחת או מעל איפור, אידיאלי לכל גווני העור.

מצאנו אותו ב: אמזון Cult Beauty | Look Fantastic | סטרוברינט

איך שמים פריימר

בניגוד למוצרים שנועלים את האיפור שלך, כמו פודרה או ספריי, הפריימרים יבואו כמעט תמיד לאחר שלב הטיפול האחרון שלך (קרמים וסרומים למיניהם) ולפני המייק-אפ. לגבי המריחה, רוב המאפרים המקצועיים ממליצים להשתמש באצבעות כדי למרוח פריימר, מכיוון שלדבריהם זו הדרך הטובה והקלה ביותר למזג הכל ולקבל גימור חלק. “מברשת איפור פשוט תמרח את הפריימר”, אומרת מרי פיליפס, מאפרת שכתבה על זה באינסטגרם שלה. והוסיפה: “אם את מפחת מחיידקים, את תמיד יכולה להשתמש בספוג מעט לח של ביוטיבלנדר”.

פיליפס גם ממליצה לתת לפריימר דקה שלמה לייבוש לפני הוספת שכבה נוספת (של כל דבר) מעל: “הטריק עם כל פריימר הוא לוודא שהוא נמרח בכמות קטנה מאד ושהוא מעורבב במלואו תחילה” (לפני שנמשיך עם המייק אפ), היא אמרה.

טיפ של המאפר וינסנט אוקנדו, שגם הוא, כמו פיליפס, מייעץ להתחיל בקטן, הוא להתאים את כמות הפריימר בה את משתמשת בהתאם לסוג העור שלך. לדוגמה, הוא אומר שמישהי עם עור יבש במיוחד שנוטה לספוג איפור מהר יותר יכולה להתמודד עם כמות פריימר בגודל מטבע, בעוד שמישהי עם עור שמן צריכה לדבוק במינימום האפשרי, כי הוא הולך לשבת על פני השטח זמן רב יותר.

במקרים מסוימים, את יכולה להשתמש בפריימר גם לאחר המייק-אפ – אבל זה חייב להיות הנוסחה הנכונה. מומלץ לקרוא את ההערות על המוצר או קצת ביקורות ברשת כדי להבין אם האחד שבחרת מתאים לשיטה הזו.

לבסוף, אם את רוצה להסוות קמטים, נקבוביות, או פגם או שניים בעור, אז את יכולה פשוט להשתמש בפריימר על האזורים שאת רוצה לכסות. קחי כמות מזערית של פריימר על גב ידך, וטפחי אותה באצבעותיך בתנועות טפיחות קלות, או נסי למרוח עם מברשת למילוי קמטים עמוקים יותר.

לסיכום

פריימר באיכות גבוהה עושה לעור שלך מה שהלבשה תחתונה טובה עושה לגזרה שלך – הוא מחליק, מסתיר, מהדק ומחזיק את הכל במקום, כך שכל שכבה שמגיעה מעל נראית הרבה יותר טוב.

זה לא משנה אם את רוצה לטשטש קמטים, להחליק את הטקסטורה או פשוט לגרום למייק אפ שלך להחזיק לזמן ארוך יותר – פריימר איכותי הוא הבסיס ממנו את חייבת להתחיל. תחשבי על זה בתור פילטר של החלקה בפוטושופ, רק במציאות, ועל הפנים שלך.

נכון, למרוח שכבה נוספת של פריימר (בנוסף למייק אפ) כנראה הולך לקחת לך עוד דקה בבוקר – אבל זה בדיוק ההבדל בין מייק אפ שנוזל כבר בצהריים למול מייק אפ שמחזיק עד הלילה – אז לדעתי זו דקה שמחזירה את עצמה פי כמה. ולכן גם אין לי ספק שברגע שתתחילי להשתמש בפריימר את לא תצליחי להיזכר בימים שהיית מסתדרת בלעדיו.

עריכה: אגב, במידה ולא בא לך להשקיע, הוספתי סקירה על הפריימר המומלץ מתחת ל-10 דולר. ממליצה לך להציץ.

One Comment on “מה זה פריימר ואיך שמים אותו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *