בדיקת תוקף מוצרי קוסמטיקה: איך תדעי שהגיע הזמן להיפרד

בדיקת תוקף מוצרי קוסמטיקה

כשמדובר על בדיקת תוקף מוצרי קוסמטיקה, רוב הנשים יודו שאין להן באמת מושג.

הרי בינינו, האם זה כל כך חמור שאני שומרת את אותו ליפסטיק כבר עשור בשביל הרגעים הנדירים שהלוק שלי לא יהיה שלם בלי נגיעה של שפתון כתום? ומה לגבי אותו עיפרון עיניים, למה שאזרוק אותו כל עוד נשאר לי מרווח קטן לחדד? ופודרה, טוב, זה כמו אוכל יבש, יכול להחזיק שנים, לא?

אז לא!

שימוש במוצרים ישנים עלול לחשוף אותנו לרעלים מזיקים ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות, וחשוב מאד לדעת מהו התוקף של מוצרי הקוסמטיקה שלנו, ומתי הגיע הזמן להחליף אותם. ובדיוק בשביל זה אנחנו פה.

בדיקת תוקף מוצרי קוסמטיקה

אז איך בודקים תוקף של מוצרי קוסמטיקה? הגיע הזמן להכיר את הסימן הקטן שנמצא בתחתית האריזה:

תוקף מוצרי קוסמטיקה

הזימן הזה יופיע כמעט בכל המוצרים, והוא מציין את הזמן בו ניתן להשתמש במוצר החל מרגע הפתיחה. בדוגמה לעיל, למשל, המוצר השמאלי (מסיכת וישי) הולך להחזיק 12 חודשים מהרגע בו פתחתי אותו (M = Month), והימני (קרם סבוקלם) יחזיק רק 6 חודשים.

יש מקרים בהם הסימון לא מופיע על המוצר עצמו אלא רק על האריזה, שבטח זרקת לפח. אם זה המצב ואת בכל זאת רוצה לבדוק את תוקפו של המוצר, את יכולה לנסות ולהזין את מספר אצוות הייצור שלו (שמופיע גם הוא בתחתית המוצר בד”כ) באחד מהאתרים שמציגים את המידע, למשל checkcosmetic.net  או cosmeticswizard.net.

במידה וזה לא מתאפשר, ניתן לבדוק את תקינותם של המוצרים השונים לפי הטיפים הבאים:

תוקף של מייק-אפ

כמה מחזיק: אורך החיים של מייק-אפ תלוי במרכיבים שלו. מוצר על בסיס מים יחזיק עד 12 חודשים, ומייק-אפים על בסיס שמן יכולים להחזיק עד ל-18 חודשים, זאת מכיוון ששמן הוא חומר משמר טבעי.

סימנים שפג תוקף: כאשר השמנים עולים למעלה והמוצר מתעבה, מה שאומר שהוא מייצר גימור לא אחיד או גושי.

כיצד לשמור: את יכולה לשמור על עמידות המייק-אפ שלך על ידי שמירה שלו במקום קריר. בנוסף, חשוב לנער באופן קבוע את הנוזל כדי לערבב את השמנים, המים וחלקיקי האיפור יחד. שמרי גם על מברשות האיפור שלך נקיות והימנעי מלגעת בחומר עם האצבעות מלאות החיידקים שלך.

תוקף של פודרה או ברונזר

כמה מחזיק: האם תוקף של פודרה יכולה לפוג? בהחלט כן, והזמן המומלץ לשימוש בה הוא 18 חודשים. מוצרים במרקם אבקה אינם מכילים מים, ולכן לחיידקים קשה יותר להתפתח בהם. עם מוצרים במקרם קרמי או כאלו המכילים שמן יש להיות זהירות יותר.

סימנים שפג תוקף: שמת לב לקרום קשה על הפודרה שלך? זה נובע מכך שהמינרלים מתערבבים עם השמנים שבמוצר, וזה הזמן להיפרד.

כיצד לשמור: הקפידי לסגור את המוצר ולהבריג חזרה את המכסה לאחר השימוש על מנת למנוע חמצון. בנוסף, וודאי היטב שהמברשת שלך נקייה תמיד לפני כל שימוש כדי להגביל את כמות השמן שמתערבבת בפודרה שלך.

תוקף של מסקרה

כמה מחזיק: שלושה חודשים של שימוש יומיומי ושישה חודשים של שימוש מדי פעם. בסביבות רטובות יש חיידקים, וזו הסיבה שלמוצר היופי האהוב ביותר (לדעתי) יש תקופת תפוגה כל כך קצרה. בנוסף, חיידקים קיימים באופן טבעי גם על הריסים שלנו ואין מנוס מכך שהם ייגעו במברשת ומשם יתערבבו עם החומר. למעשה, מחקר שנערך באוניברסיטה בברזיל מצא כי 79% ממהמסקרות שנדגמו רנדומלית הכילו חיידקים.

סימנים שפג תוקף: אם יש לה ריח מוזר, זה הזמן להיפרד. אבל גם אם לא, שלושה עד שישה חודשים – סמכי עלי. אלא אם בא לך לעבור לריסים מלאכותיים.

כיצד לשמור: אל תדחפי את המברשת בכוח לתוך הטיובה מכיוון שהפעולה הזו מכניסה אוויר שגורם לה להתייבש. במקום זאת, שלפי אותו בעדינות וסובבי על פנים הטיובה כדי לתפוס את החומר. אם המסקרה מתייבשת, ניתן להחיות אותה עם כמה טיפות שמן תינוקות.

תוקף של אייליינר

כמה מחזיק: בין שלושה חודשים לשלוש שנים. כמו מסקרות, איילינרים נוזליים הם בעלי פורמולה החביבה על החיידקים, בעוד שלמוצרי עיפרון יש תוקף ארוך יותר מכיוון שכאשר את מחדדת אותם את מסירה את שכבת החיידקים.

סימנים שפג תוקף: אם האייליינר עפרון מלבין (ואת לא יכולה לחדד את החלק הזה החוצה), הגיע הזמן לזרוק.

כיצד לשמור: מנעי את התפתחות החיידקים באייליינר נוזלי על ידי ניקוי הקצה לאחר כל שימוש. אם את משתמשת בעיפרון, חטאי באופן קבוע את המחדד שלך עם צמר גפן ותמיסת אלכוהול בכדי למנוע הצטברות חיידקים עליו (ומשם לאייליינר שלך).

אגב, ממליצה לך לקרוא את המדריך שלנו וללמוד איך שמים אייליינר בקלות.

תוקף של שפתון

כמה מחזיק: שפתון אינו מכיל הרבה חיידקים, כך שהוא יכול להחזיק בין 12 ל-18 חודשים. למרות שהשפתונים והגלוסים מלאים בחומרים משמרים כמו פרבנים, שמנים אתריים ו-ויטמינים השומרים עליהם מפני חיידקים, הם מתחילים להתפרק לאחר שנה באופן טבעי.

סימנים שפג תוקף: כל ריח מוזר או מרקם לא אחיד פירושו שהגיע הזמן לזרוק.

כיצד לשמור: אחסני את גווני הקיץ שלך במקרר. שמירת השפתונים מחום מאטה את פירוק החומרים. כמו כן, אל תמרחי שפתון ישר לאחר האוכל – זה מגדיל את הסיכון.

לסיכום –

בדיקת תוקף מוצרי קוסמטיקה זה משהו שאת חייבת לעשות באופן שוטף על מנת לשמור על בריאות עורך. רוצה ללמוד עוד? מוזמנת להיכנס לעמוד המדריכים שלנו כדי לראות את כל המדריכים שכתבנו במהלך הזמן.

ועד פה להיום. נשמח לשמוע ממך בתגובות, בשיתופים, או בכל דרך אחרת.

3 Comments on “בדיקת תוקף מוצרי קוסמטיקה: איך תדעי שהגיע הזמן להיפרד”

    1. היי אנייס,
      משמעות המספרים היא מספר האצווה בה המוצר יוצר (או במילים אחרות, ה-“נגלה” הספציפית במפעל). את יכולה לחפש ברשת – יש מלא מחשבונים שיודעים לקבל את המותג ומספר האצווה ובהתאם לתת את תאריך התפוגה שלו.

      1. היי, יש לי מוצר של קליניק שכתוב קוד DCO ובשום מקום לא מראה לי מה התוקף, איך אני יכולה לדעת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *