שבע סיבות בגללן יש לך שיער יבש

שיער יבש

שיער יבש הוא בעיה ממנה רוב הבחורות הישראליות סובלות. חלק מהסיבות לכך – כגון אקלים, או החלקת או סלסול שיער באמצעות חימום – מוכרות לכולם. מצד שני, יש עוד כמה סיבות, חלקן מפתיעות, שגורמות לקצוות השיער שלך להתייבש. אז שמרי על השיער שלך חלק, מלא ברק ובריא על ידי הימנעות מהגורמים הבאים:

1. מקלחת מלאת אדים

זה לא טוב לעור שלך, ובטח שזה לא טוב לשיער שלך. מקלחת עם מים חמים סוחטת החוצה את הלחות הקצוות השיער שלך ועשויה להשאיר אותך עם שיער יבש ורפוי. במקום זאת, יש לשטוף ולחפוף את השיער בעזרת מים פושרים או צוננים כדי לאטום את השיער ו-“לנעול” בו את הלחות.

2. שמפו לא מתאים

לא כל השמפואים נוצר שווים! חלק מהפורמולות מכילות סולפטים, שכמו שהם מבטיחים מסירים מהשיער לכלוך ושמן, זה נכון, אבל על הדרך גם מסירים את השמנים הטבעיים שהשיער שלך זקוק להם כדי להישאר בריאים ומלאים בלחות. נסי להשתמש בשמפו כמו Strength Cure של פיורולוגי, אשר אינו מכיל סולפטים, או במוצר כגון שמן לשיער אליקסיר של קרסטס לאחר החפיפה.

3. ייבוש עם מגבת

החיכוך מייבוש השיער עם מגבת גורם לשבירה וייבוש של קצוות השיער. במקום זאת, השתמשי בבד רך יותר – חולצת טריקו ישנה מכותנה, או במגבת מיקרופייבר (עליה כבר המלצתי פה) – על מנת לספוג את עודף לחות ללא גרימת הנזק לשיער.

מגבת מייקרופייבר
מגבת מייקרופייבר

4. חימום ישיר

כשאת מייבשת את השיער שלך או עושה פן, הרחיקי את הפיה עד למרחק מינימלי של כמה סנטימטרים ספורים מקצוות השיער שלך או שהחימום הישיר יגרום לבעיות רציניות – למשל ייבוש טוטאלי של חלק משיערך!

ולמרות שאני יודעת שזה כמעט בלתי אפשרי להתרחק מהמיישר או המסלסל, חשוב להקפיד ולהשתמש בחומרי הגנה מפני חום – כמו למשל ספריי המגן מחום Redken Hot Sets 22 – אחרת תסיימי עם שיער קש.

5. חשיפה לשמש ולמלחים

מי מאיתנו לא אוהבת את השמש והים? אבל חשוב לזכור, בדומה לעור, גם השיער שלנו יכול להיפגע על ידי קרינה אולטרה סגולה, במיוחד בשילוש של מי הים. שמרי על קווצות השיער שלך מבריקים וחלקים על ידי שימוש במסכת שיער משקמת, כמו למשל מסכת סוליי של קרסטס.

שיער בים

אגב, אם כבר מדברים על שמש וים, את מוזמנת לקרוא על החוויה שלי מישרוטל ים המלח. המסכות המשקמות לשיער עבדו שם שעות נוספות 🙂

6. תזונה

הלוואי ופיצה הייתה עוזרת לשמירה על עור ושיער בריאים!

אבל במציאות, תזונה מאוזנת עם כמות יומית נכונה של חלבון, ברזל וחומרים מזינים אחרים, עוזרת בשמירה על שיער בריא.

7. כלור

די דומה לסעיף הקודם לגבי הים, אבל עם תוספת מסוכנת אחת שקיימת במיוחד בבריכות – כלור. מדובר על כימיקל שמחטא את המים מצד אחד, אבל ממש מייבש והורס את השיער מצד שני. גם פה, מומלץ להשתמש במסכה משקמת על מנת לתקן את הנזק ולמניעת שיער יבש.

One Comment on “שבע סיבות בגללן יש לך שיער יבש”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *