יובש בכפות הרגליים? 8 דרכים לרכך את כף הרגל ולהסיר עור מת

עור יבש בכפות הרגליים

החורף מתקרב אלינו בצעדי ענק וזה אומר שהעונה של כפכפי האצבע, הסנדלים וההליכה היחפה על החוף – למרבה הצער – מגיעה לסיומה. אבל זה שכפות הרגליים שלנו יהיו מעכשיו סגורות במגפונים ונעלי ספורט אופנתיות, לא אומר שכפות הרגליים שנו לא זקוקות לקצת טיפול ואהבה – במיוחד אם את סובלת מכאבים או יובש בכפות הרגליים.

האמת היא, שעד כמה שהקיץ שלך היה כיף וחסר דאגות, העונה הזו יכולה להיות קשה במיוחד על כפות הרגליים שלנו. חשיפה עקבית לשמש, לחול וללכלוך, יחד עם זמנים ארוכים של התהלכות ברגליים יחפות, טמפרטורות חמות, התייבשות ואימונים בקיץ עלולים לגרום ליבלות, עור יבש, שפשופים ומלא דברים לא נעימים אחרים.

זה יכול להיות בעייתי במיוחד ומאד לא נעים מכיוון שהעור בתחתית כפות הרגליים שלנו שונה באופן טבעי ועבה יותר מהעור בכל אזור אחר בגופנו – הוא עבה יותר, אין בו בלוטות חלב ויש בו פי 3 בלוטות זיעה מאשר בכל שאר חלקי הגוף.

אז מה ניתן לעשות כדי לטפל ולשמור על העור בכף הרגל? המשיכי לקרוא.

יובש בכפות הרגליים

איך לרכך עור יבש בכף הרגל

1. פילינג

שימוש במוצר פילינג או טיפול השרייה יעיל יסייעו להפחית את ההצטברות של העור העבה יתר בכף הרגל ויעזרו למנוע היווצרות של יבלות. “פילינג נוטה להיות מועיל במיוחד לכפות הרגליים מכיוון שעשויה להיות בהן שכבה עבה במיוחד של עור מת”, מסבירה ד”ר הדלי קינג, דרמטולוגית מומחית שכתבה על כך באתר שלה. “בגלל זה אני ממליצה על פילינג כימי ופיזי”.

מנגד, כמו עם רוב הדברים בחיים, רצוי שלא להגזים, בין אם את בבית או בספא. “פילינג אגרסיבי והסרה של העור הזה הכוללים כניסה לשכבות העור העמוקות יותר עלול דווקא לגרום לעור עבה וקשה יותר לגדול בחזרה”. איכסוש. כדי לעשות את זה במידה הנכונה ולמנוע מהעור הקשה לצמוח חזרה, ד”ר קינג ממליצה על שימוש בפצירה חשמלית מיוחדת לכפות הרגליים, כמו זו של Pedi Perfect למשל (שזמינה באמזון).

2. לחות

את יכולה למרוח את כל הקרמים והסרומים שאת רוצה, אבל אם הם לא נספגים לעומק העור סביר להניח שהם לא יהיו יעילים. כאשר ד”ר קינג מטפלת בלקוחות עם עור יבש וסדוק בכף הרגל או יבלות עבות, היא ממליצה להשתמש בג’לים המכילים מרכיב בשם שתנן (Urea – מרכיב הידוע כקרטוליטי, קרי מפרק וחודר את השכבות החיצוניות של העור). אחד מהם הוא הג’ל המרגיע של Bare (זמין באמזון).

היא ממליצה למרוח אותו בלילה ואז לכסות את האיזור עם כיסוי פלסטיק או ניילון ולגרוב גרביים למיטה. למה? עטיפת הניילון תקדם את חדירת הג’ל לכף הרגל ותסייע בפירוק יבלות גסות ועור יבש וסדוק, ותעזור לנו להגיע לכפות רגליים חלקות ורכות יותר.

מלבד ג’ל השתנן, היא ממליצה לבחור בקרמים המיועדים לרגליים שיש בהם חומצה לקטית או חומצה סליצילית. “החומצות הללו חודרות עמוק יותר ועוזרות לקילוף העור היבש ולהענקת לחות. הם עדינים מספיק כדי שתוכלי להשתמש בהם כמה פעמים בשבוע”.

עוד מוצר שד”ר קינג המליצה עליו הוא תחליב ההקלה של Eucerin Roughness Relief (זמין באמזון) מכיוון שהוא “מבצע פילינג ומעניק לחות בו זמנית”. מדובר על פורמולה ייחודית המיועדת לעור בכף הרגל היעילה מאוד באיטום לחות, מה שעוזר להגן ולרפא עור יבש וסדוק מאוד במקרים הקשורים לאקזמה, פסוריאזיס או תרופות שונות.

שימוש בקרמים המומלצים הללו על בסיס קבוע יכול להפחית גם את הצורך בביצוע הפילינג.

מנגד – חשוב להימנע מלחות יתר, במיוחד במצבים בהן כפות הרגליים חשופות לסביבה לחה (שהיא כר פורה להתפתחות של זיהומים). כדי למנוע לחות יתר בכפות הרגלים חשוב לפחות פעם ביום לשטוף את כפות הרגלים עם סבון עדין ולנגב היטב בעיקר בין הבהונות, ולגרוב גרבים מסיב טבעי כדי לאפשר ללחות להתנדף הרחק מהעור שלנו.

3. שתיית מים

כפי שאתה ודאי יודעת, בעוד שמירה על לחות העור שלך מבחוץ חשובה, כך גם שמירה על הלחות שלו מבפנים. כדי לשמור על בריאות הרגליים (ושאר הגוף) מבפנים החוצה, הקפיד לשתות מספיק מים.

“אני מעודדת את המטופלים שלי להקפיד על שתיית מים מרובה ואכילת מזונות עשירים במים כגון מלפפונים ואבטיחים”, אומרת קינג.

4. לבוש מתאים

בזמן שאת מנסה להילחם בבעיית יובש בכפות הרגליים, חשוב שלא לעשות שום דבר שייפגע במאמצים שלך. זה, למרבה הצער, עשוי להיות הצורך לוותר על הכפכפים הנוחים או על ההליכה יחפה בבית – ובחירה במשהו שמספק כיסוי רחב יותר במקום.

הקפידי ללבוש גרביים עם נעליים סגורות או נעלי ספורט כדי לספק הגנה ונוחות ועל מנת למנוע חיכוך או שפשוף של העור. בנוסף, הקפידי לנעול נעליים במידה הנכונה – כל דבר מהודק מדי, גדול מדי, או שחושף יתר על המידה את כפות הרגליים שלך עלול להוביל לפציעה בעור, זיהום, ויכול לגרום לתהליך הריפוי וריכוך העור בכפות הרגליים לקחת עוד יותר זמן.

דרכים לרכך עור יבש בכף הרגל

מנגד, אם את מאלו שנוטות ללכת עם נעליים סגורות גם בקיץ, את חשופה לבעיות בעור הרגליים או הציפורניים בשל הזעה מוגברת וחוסר אוורור, שעשויים לגרום לאקזמה וזיהומים. מומלץ לגרוב גרביים מכותנה שיספגו טוב יותר את הזיעה, ובמקרים קשים ניתן להשתמש בטלק מיוחד אותו מפזרים אותו מפזרים בנעליים כגון פונגימון או אונדציל.

5. הגנה על כפות הרגליים

אם יש לך חתכים פתוחים, עור פצוע או שלפוחיות בכפות הרגליים, חשוב לוודא שהם מתרפאים היטב ולשמור עליהם מפני זיהומים. השתמשי בפלסטרים או תחבושות, כמו גם במשחה אנטי-בקטריאלית מקומית כדי לעזור להאיץ את תהליך הריפוי בצורה בריאה.

6. מידתיות

כאשר מנסים להסיר עור חבש בכפות הרגליים, חשוב לא להגזים. למעשה, זה יכול להיות מסוכן. בסופו של דבר חשוב לזכור כי כפות הרגליים שלנו צריכות שכבה מספקת של עור בריא ועבה כדי לעזור להן לספוג זעזועים ולהגן עלינו בזמן שאנו עומדים על הרגליים. במילים אחרות, הרעיון של “רגליים חלקות כמו של תינוק” יכול להיות מסוכן – כי בהחלט יש דבר כזה כפות רגליים רכות מדי.

7. מודעות

חשוב גם לדעת שיש מקרים בהם יובש בכפות הרגליים או עור סדוק יכול להיות יותר מסתם מטרד קוסמטי או אי נוחות – אלא ממש יכול להיות סימפטום של מצב רפואי הדורש טיפול.

מצבים שיכולים להתבטא ביובש בכפות הרגליים יכולים לכלול “פטריות ברגליים, סוכרת, פסוריאזיס ובעיות בבלוטת התריס”, הד”ר ציינה. עם זאת, היא המשיכה, “לרוב האנשים אין את המצבים הרפואיים או גורמי הסיכון שצוינו לעיל”.

לק ברגליים יבשות

ומה לגבי לק בציפורניים?

בכל מה שנוגע לביצוע לק, אין שום הבדל בין ידיים לרגליים – העניין הוא רק בחורף, שבו הרגליים סגורות בתוך נעליים רוב הזמן ולא מאווררות – ולכן מומלץ לאוורר את הציפורניים. כידוע מזהמים מאד אוהבים חושך, לחות וחום, ואז יש לנו בעצם מכפיל סיכון ללקות בזיהום או פטריה – לכן דווקא בחורף מומלץ לאוורר את הרגליים ללא לק ג’ל, וללא לק בכלל האמת, אבל אם את ממש רוצה להיות מסודרת, לק רגיל עושה את העבודה מצוין.

לקריאה נוספת: לק ג’ל ברגליים – האם פדיקור ג’ל שווה את ההשקעה?

יובש בכפות הרגליים: עוד כמה המלצות

הנה עוד כמה מוצרים שאנחנו אוהבות.

קרם Foot Repair של AmLactin

קרם Foot Repair לטיפול בכף הרגל של AmLactin מבוסס על חומצה לקטית שתורמת לטיפול בכפות רגליים יבשות במיוחד. מרחי את הפורמולה המרגיעה על כפות הרגליים לפני השינה, תלבשי גרביים כדי שלא יימרח, ותתעוררי בבוקר עם עור רך יותר בצורה משמעותית.

קרם לטיפול יובש בכפות הרגליים

לעמוד המוצר באמזון

קרם לכף הרגל עם חמאת שיאה של L’Occitane

מעבר לאריזה השיקית שלו, קרם הרגליים עם חמאת השיאה של L’Occitane הוא אחד האהובים בתחום בזכות פורמולה המבוססת על שמן ארניקה (שהוא מרפא טבעי לעור שכבר הכרנו מהפוסט בנושא נימים בפנים) אשר הנספגת במהירות, מעניקה לחות עמוקה ואינה משאירה שארית דביקה כמו קרמים אחרים.

קרם לטיפול ביובש בכפות הרגליים לאוקסיטן

לעמוד המוצר ב-StrawberryNet

קרם לעור מחוספס של CeraVe

קרם לחות שנבחר כטיפול המומלץ ביותר עבור עור קשה בכף הרגל, מבית המותג האהוב ביותר על ידי דרמטלוגים בארה”ב: CeraVe. עם פורמולה שעושה פילינג עדין בלי לפגוע במחסום ההגנה הטבעי של העור, עם חומצה סליצילית, ויטמין די ותחליב חומצה לקטית, ושלושה סרמידים חיוניים – אפשר להבין מדוע.

קרם סרווה יובש בכפות הרגליים

לעמוד המוצר באמזון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *