קרם הגנה נגד מדוזות: מסתבר שיש דבר כזה. האם הוא עובד?

קרם הגנה נגד מדוזות

חברים וחברות, ראיתי מדוזה! כן, אני יודעת, לא כאלו חדשות מלהיבות, אבל בתור אחת שחייבת קצת ים מדי פעם ולאור החום הפסיכי שיש עכשיו בחוץ, זה די מבאס. לא יודעת למה, אולי כי נעקצתי בגיל צעיר, מה שנצרב לי גם בעור וגם בתודעה, ואולי כי אני לא שוכחת את הפרק בו צ’נדלר השתין על מוניקה – יש לי פוביה לא סבירה מהיצורים האלו. ולכן שמחתי לשמוע שיש קרם הגנה נגד מדוזות, ועוד פיתוח ישראלי.

אבל האם זה באמת עובד, או too good to be true? כל הפרטים בפוסט.

מתי יש מדוזות בארץ?

בממוצע, מדוזות מגיעות לחופי ישראל בשבוע השלישי של יוני ונעלמות בשבוע הראשון של אוגוסט. זה לא נשמע הרבה, אבל צריך לזכור שזה רק הממוצע – ב-2015 הן הגיעו במאי ונשארו לשלושה חודשים ארוכים. ב-2016 הייתה דווקא שנה שלמה ללא נחילי מדוזות, ב-2017 היה פה נחיל של חודש וחצי וב-2018 המדוזות היו פה בקטנה, רק בסוף אוגוסט. אבל בואו, אנחנו נמצאות ב-2020, השנה הכי מקוללת אי פעם – אם הייתי צריכה להמר, כנראה שהייתי שמה כסף על המדוזות.

אגב, אפשר לבדוק את מצב המדוזות בזמן אמת באתר “מדוזות בעם” – מפה אינטרטיבית בה אנשים מדווחים על תצפיות של מדוזות, ממש כמו שאני מדווחת על משטרה בווייז.

קרם הגנה נגד מדוזות – Safe Sea

אז כמו שאמרתי, מסתבר שיש דבר כזה. מדען ימי ישראלי בשם ד”ר עמית לוטן פיתח תכשיר שנקרא Safe Sea, ואמור, לדבריו, להעניק הגנה כמעט מוחלטת מפני צריבת מדוזות. “פעילותו של קרם ההגנה והיכולת שלו להפחית את צריבת המדוזות מבוססת על עקרון ההגנה הטבעי שפיתח דג השושנון מפני צריבת שושנות ים”, הוא סיפר. “לאחר לימוד מעמיק של הצורה בה המנגנון הזה עובד, פיתחנו תערובת מיוחדת של חומרים המשתקת בצורה דומה את מנגנוני הצריבה של המדוזה, ומגינה על המתרחצים מפניה”.

התוצאה היא סדרת המוצרים Safe Sea שפותחה לאחר 10 שנות מחקר ומצליחה לספק גם הגנה מהשמש וגם הגנה מפני צריבת המדוזות. עבודות המחקר של ד”ר לוטן בתחום צריבת המדוזות נעשו בשיתוף עם האו”ם, חיל הים הישראלי והצי האמריקאי, ובסופה נרשם פטנט עולמי אשר מעכב ומשבש את מנגנוני הצריבה של המדוזה ומבטיח הגנה של למעלה מ-90% מהצריבה. לדבריו, שיעור ההצלחה המרשים נבדק והוכח במספר מחקרים מדעיים, וגם באמצעות הקרבת כתב של תוכנית הבוקר:

לעמוד המותג

שאלות ותשובות:

נגד אילו סוגי מדוזות קרם ההגנה SafeSea יעיל?

לטענת החברה, מחקרים קליניים הוכיחו כי קרם הגנה נגד מדוזות SafeSea יעיל בנטרול מנגנון הצריבה של רוב סוגי המדוזות המוכרים לאדם, כולל המסוכנים והרעילים ביותר שהן, כולל את החוטית הנודדת (שהיא המדוזה הנפוצה בחופי ישראל).

האם קרם ההגנה יעיל נגד סוגי עקיצות אחרים?

אכן, נמצא כי המוצר יעיל גם נגד צריבה הנגרמת מיצורים אחרים: שושנות ים, אלמוגים ו-“כיני” ים.

מצד שני, לאחרונה צצו מספר דיווחים בתאילנד ואוסטרליה שטוענים שהמוצר לא עבד נגד המדוזות המקומיות. מצד שני, הם דיברו על מדוזות קטלניות למיניהן ולא על הסוגים היחסית קלים שיש בארץ.

קרם הגנה נגד מדוזות

איפה מוצאים?

לצערי לא ראיתי את המוצר הזה בחנויות הריטייל. מצד שני, ניתן להזמין את קרם ההגנה הזה באתר החברה, או ישירות מאמזון. המחירים די דומים (גם עלות המשלוח), אבל אני מעדיפה את אמזון כי זה מאפשר להכניס עוד פריטים (של חברות אחרות) לסל וכך להוזיל את דמי המשלוח.

לחצו על המודעה על מנת להגיע לעמוד המוצר באמזון – הם מציעים שם מארזים בגדלים שונים במחירים משתלמים ולכן שווה לבדוק ולהשוות לפני ההזמנה:

וזהו להיום. האם יצא לך להשתמש במוצר הזה? אשמח לשמוע ממך בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *