איך להוריד כתמי איפור מבגדים? מדריך מקיף

הסרת כתמי איפור

המייק-אפ, הפודרה והמסקרה עושות פלאים למראה הפנים שלנו, אבל הן אסון כשהן באות במגע עם הבגדים. אז איך להוריד איפור מבגדים? הנה הדרכים הכי יעילות.

הסרת כתמי איפור מבגדים

אם יש כתם מייק-אפ על הבד, השתמשי בסכין מטבח לא חדה או בשוליים של כרטיס אשראי (או כל כרטיס אחר) על מנת להרים את החלק המוצק של המייק-אפ מהבד. אל תשפשפי, אחרת פשוט תדחפי את החומר עמוק יותר לתוך הסיבים, מה שיקשה על ההסרה שלו.

להסרת כתמי איפור של מייק-אפ או קונסילר נוזליים או חצי נוזליים מבגדים, את צריכה להתחיל באמצעות טיפול בחלק השמנוני / שעוותי של הכתם עם חומר מסיר כתמים כלשהו. ודאי כי הוא נכנס לתוך הכתם בעזרת האצבע או בעזרת מברשת עם זיפים רכים.

אם אין לך מסיר כתמים, השתמשי בתכשיר ניקוי נוזלי כבד (“טייד” או “פרסיל” למשל) המכיל מספיק חומרים פעילים להפרדת הכתם מהסיבים. אם אין לך את זה, את יכולה לנסות עם סבון כלים צהוב (הצבעים האחרים של הסבונים עלולים להכתים את הבגד בעוד לסבון הצהוב אין כמעט פיגמנט של צבע), או קצף גילוח.

תני למסיר הכתמים להישאר על הבד למשך חמש-עשרה דקות לפחות ואז שפשפי את הכתם קלות עם מברשת רכה ושטפי במים חמים.

לסיום, כבסי את הבגד המוכתם במים החמים ביותר המתאימים לבד ונקי באמצעות חומר ניקוי המכיל אקונומיקה, לדוגמה סנו אוקסיג’ן או קליה.

ואם זה לא עבד

אם עדיין נותרו עקבות של כתם האיפור, זה הזמן לעבור לתותחים הכבדים. ערבבי תמיסה של אקונומיקה על בסיס חמצן ומים פושרים (עקבי אחרי ההוראות הספציפיות של המוצר לגבי היחס בין חומר למים). השקיעי את הבגד לחלוטין ותני לו להישאר במים במשך שמונה שעות לפחות.

בדקי שוב את הכתם – אם הוא נעלם, מצוין, פשוט כבסי את הבגד כרגיל. אם הוא נשאר, ערבבי תמיסה חדשה וחזרי על הפעולה. ייתכן שיהיה צורך בכמה סבבים כאלו של השריה כדי להסיר את הכתם, אך הוא אמור לצאת – אל תאבדי סבלנות!

עבור אבקות

עבור חומרים במרקם אבקה – פודרה, ברונזר ודומיהם – השתמשי בגליל דביק (הנה דוגמה לאחד כזה באמזון) כדי להרים את גרגירי האבקה מהבד. שוב, אל תשפשפי את הכתם – זה רק ידחוף את החומר עמוק יותר לתוך סיבי הבד. אם זה קורה וכתם הצבע חודר לתוך הבד, בצעי את אותם הצעדים להסרת כתמים שתיארתי קודם עבור מייק-אפ נוזלי.

כביסה
סבלנות, כבר אמרתי?

איך להוריד איפור מבגדים – עוד כמה טיפים

הנה עוד כמה כללי אצבע לטיפול בכתמים:

  • אל תכניסי לכביסה בגד מוכתם – טפלי בכתם לפני הכביסה, יבשי את הבגד ורק אז הכניסי אותו למכונת הכביסה. זה חשוב מפני שסוגי כתמים מסוימים ייצמדו עוד יותר לבגד במהלך הכביסה ע”י המים החמים, ולכן חובה לוודא שהם ירדו לפני הכביסה.
  • אל תשתמשי באקונומיקה להסרת כתמים מבגד לבן – למרות שבשניות הראשונות הכתם יעלם והבגד יראה כמו חדש, כמה דקות בשמש והאזור שעבר טיפול יהפוך לצהבהב.
  • לפני שימוש בחומר מסיר כתמים כלשהו, מומלץ לבדוק בפינה נסתרת של הבגד את התגובה של הבד לחומר. אם התוצאה תקינה אפשר להתקשם לאיזור הכתם.
  • אל תשתמשי במגבונים שאינם מיועדים לטיפול בכתמים כדי להוריד איפור מבגדים. חלק מהמגבונים עשירים בלחות, שומן, חומרי בישום ושאר דברים שאת לא מכירה ועלולים להכתים את הבגד עוד יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *