שמן ביו אויל לפנים: יתרונות, שימושים ואיפה הכי שווה לקנות

ביו אויל

ביו אויל הוא שמן קוסמטי שמפורסם בזכות היכולת שלו להפחית את הופעתן של צלקות אקנה. על הדרך, הוא גם עשוי לרכך קמטים ולהפחית היפר-פיגמנטציה בפנים. הוא עושה זאת בעזרת רשימת מרכיבים ארוכה הכוללת קלנדולה, רוזמרין, קמומיל ולבנדר, הידוע בעיקר כבעל תכונות אנטי פטרייתיות (מקור) וביכולת שלו להילחם באקנה. בנוסף, הוא מכיל גם ויטמינים E ו- A, ומרכיבים אחרים התורמים לשיפור העור כמו טוקופרול (סוג של ויטמין E).

בנוסף, כבר תקופה ארוכה ששמן הפלאים הזה צובר מעמד של מוצר קאלט הכרחי, בעיקר הודות לטריק הכי ישן בספר – בערך מיליארד המלצות ברשת, כולל כמה מהאחיות קרדשיאן – שלוש נשים שיש להן גישה למוצרים, הטיפולים וההליכים הקוסמטיים הטובים ביותר בעולם, ובכל זאת היללו – כל אחת בנפרד – את השמן היחסית זול הזה. או כמו שקלואי תיארה את זה: “אני פשוט מורחת שכבה עבה מהדבר הזה, הולכת לישון ונותנת לו לחולל את הקסמים שלו”.

אבל מה המדע אומר, והאם השמן הזה באמת עובד? כל זה בפוסט של היום.

יתרונות ביו אויל לעור הפנים

ביו אויל נחשב כמרכיב שמאד מועיל לעור הפנים, וזה מוכח גם ברמה המדעית אבל גם מבחינת סיפורי הצלחה רבים וביקורות שפורסמו ברשת.

בין היתרונות של השמן ניתן למצוא:

מונע קמטים

ביו-אויל מכיל ויטמין A, שעוזר לקדם את תחלופת התאים בעור. הרטינול, הידוע כמרכיב טיפולי נגד אקנה וכמרכך קמטים, נגזר מתוך הוויטמין A. בנוסף, השמנים על בסיס צמחי המשמשים כמרכיבים בביו אויל הם מרכיבי לחות, מה שעשוי גם להפחית את היובש בעור ולהפחית את מראה הקמטים.

לקריאה נוספת: 5 המלצות של רטינול לעור הפנים – ואיך בוחרים

עוזר לטשטוש צלקות אקנה

ביו אויל נחשב כיעיל ביותר כאשר הוא מוחל על צלקות אקנה חדשות, אם כי הוא עדיין עשוי לסייע בשיפור המראה של צלקות אקנה ישנות יותר (צלקות אקנה נחשבות חדשות אם הן בנות פחות משנה).

מחקר שנערך בשנת 2012 (מקור) הראה כי 84 אחוז מהנבדקים שהשתמשו בביו-אויל חוו שיפור במצב הכללי של צלקות האקנה שלהם, ולמעלה מ-90 אחוזים מהם חוו שיפור בגוון הצלקת. מצד שני, המחקר הזה נעשה על ידי היצרן של המותג “Bio-Oil” על 32 אנשים בלבד, כולם בין הגילאים 14 עד 30, וכולם ממוצא סיני – אז סביר להניח שנדרש עוד מחקר, ואולי על ידי גורם אובייקטיבי יותר.

תכולת ויטמין A של השמן עשויה לסייע לפילינג עדין של העור ולעודד יצירת תאי עור חדשים, מה שמאיץ את תהליך ריפוי הצלקת. לגבי ויטמין E, הדעות חלוקות: בחלק מהמחקרים (למשל זה) מיוחסת לו הפחתה של מראה הצלקות, ומנגד, מחקרים אחרים (כמו זה) טוענים את ההפך – שויטמין E דווקא עשוי להחמיר את המצב.

בכל מקרה, שימי לב כי אסור להשתמש בביו אויל אם העור שלך סדוק, מדמם או פצוע.

עוזר לפיגמנטציה

ישנם כמה מחקרים שהראו כי ביו אויל יעיל לטיפול בהיפר-פיגמנטציה (כתמים כהים על העור) הנגרמת מסיבה גנטית, או מחשיפה מוגזמת לקרינת UV.

מחקר שנערך בשנת 2011 (מקור) מצא כי 86 אחוז מהאנשים שמשתמשים ב- Bio-Oil במשך 12 שבועות הראו “שיפור משמעותי סטטיסטית” במראה של גוון עור לא אחיד, ו -71% מהם הראו שיפור ב-“פיגמנטציה בפנים”.

שוב, לא הייתי לוקחת את זה בתור ודאות מלאה ששמן Bio-Oil באמת עובד, אבל זה עדיף מכלום.

עוזר לעור שמן

זה עשוי להיות נוגד את האינטואיציה לשים שמן פנים על עור שמן, אבל מסתבר שלפעמים העור נראה שמנוני דווקא מכיוון שאין בו מספיק שמן, ובלוטות החלב בעור מפצות על כך על ידי ייצור יתר של שומן טבעי (“סבום”).

את יכולה לנסות ביו-אויל על עור שמן, אך יתכן וזה יהיה יעיל יותר להשתמש בשמן חוחובה או אלוורה, הדומים יותר לשומן האנושי.

ניסוי קליני שנערך על ידי חברת ביו-אויל בשנת 2006 (מקור) מצא כי השמן אינו מחולל אלרגיות ואינו קומדוגני, כלומר הוא לא גורם לאקנה או סותם את הנקבוביות, כך שאין מניעה מלנסות אותו.

לקריאה נוספת: מהו סבום ולמה הוא חשוב לעור שלך

תופעות לוואי נפוצות של ביו אויל

ביו-אויל נחשב בדרך כלל לבטוח, אם כי ישנם סיכונים ותופעות לוואי מסוימים הקשורים למוצר. דבר ראשון, כמו שכבר ציינו, אל תשתמשי בו אם העור שלך (או הצלקת) סדוק או מדמם. בנוסף, השמן מכיל חומרי רי מלאכותיים, כך שאסור לבלוע אותו.

עוד מרכיב שיש בשמן הזה הוא לינלול, חומר ריח מלאכותי שהוא אלרגן ידוע אצל אנשים רבים. אם את אלרגית או רגישה לשמנים אתריים, אל תשתמשי בביו אויל.

וכמו עם כל מוצר טיפוח עור שלא ניסית בעבר, מומלץ לעשות בדיקת אלרגיה קטנה לפני השימוש בו בפעם הראשונה. לשם כך, שימי כמות קטנה של המוצר על הזרוע שלך, והמתיני לפחות 30 דקות על מנת לוודא שהעור שלך אינו מגיב בצורה לא טובה.

איך להשתמש בביו אויל

מרחי כמה טיפות קטנות של ביו-אויל על עור נקי ויבש פעמיים ביום. במקום לשפשף אותו לתוך העור כמו עם קרם לחות, נסי לטפוח או לטפטף אותו בעדינות על העור כדי לעזור לו להיספג (בדומה לדרך בה שמים קרם עיניים).

ניתן להשתמש בשמן גם לאחר קרם לחות, ואפילו להשאיר אותו על הפנים שלך למשך הלילה. לא הצלחתי למצוא מחקרים שמאשרים את זה, אבל יש לא מעט ביקורות ברשת שטוענות שזה עזר להוסיף לחות לעור.

איפה קונים?

את הביו אויל אפשר למצוא ברשתות הפארם בישראל, ובאתרי המכר שלהם בהתאם. בנוסף, מצאתי כמה גרסאות של המוצר באייהרב (מנגד, חובה לציין שהם לא היו של המותג המקורי “Bio Oil” אלא מותגים שונים – לא יודעת להגיד מה הרמה שלהן).

אבל כרגע האופציה הכי משתלמת שמצאתי היא (כצפוי) אמזון, עם חנות מותג מקורית ומשתלמת:

כניסה לחנות המותג Bio Oil באמזון

לסיכום

Bio-Oil נחשב לבטוח לשימוש על הפנים שלך כל עוד אינך אלרגית לאחד ממרכיביו או לשמנים אתריים.

עדויות אנקדוטליות ומדעיות מראות כי ביו אויל עשוי לסייע בהפחתת הופעת צלקות אקנה, בהפחתת היפר-פיגמנטציה ובריכוך קמטים. בנוסף, הוא עשוי לסייע במניעת אקנה, אך לכך עדיין נדרש מחקר מקיף יותר.

בנוסף לכל זה – המוצר אינו יקר מדי (וזמין בחנויות הפארם ובאמזון) – כך שאין סיבה שלא לנסות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *