האם ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר על קעקוע?

קעקוע והסרת שיער

הסרת שיער בלייזר קיימת מאז סוף שנות ה-80, אבל אם את מבלה הרבה זמן ב-TikTok, את עוד מסוגלת לחשוב שהטכניקה הזו היא טרנד חדשני. אחרי הכל, הטיפול הפך לפופולרי להפליא באפליקציה, עם למעלה מ-1.8 מיליארד צפיות בהאשטאג #laserhairremoval. הפופולריות הזו נובעת, בין השאר, מהאובססיה הטרייה של האינטרנט לגבי מכשירי הסרת שיער ביתיים. אבל למרות שהסרת שיער בלייזר יצרה טונות של באז באינטרנט, מסתבר שהיא לא תמיד האפשרות הטובה ביותר עבור כל אחת – במיוחד כאלו עם קעקועים. בהמשך, נפרט את כל מה שאת צריכה לדעת על הסרת שיער בלייזר על קעקוע.

מה זה הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר היא טיפול קוסמטי פופולרי להפליא שמסיר שיער לצמיתות (או לפחות מפחית משמעותית את הצפיפות שלו). על מנת להשיג תוצאות כאלה, עליך לעבור טיפולים מרובים ולהיות בעלת שיער כהה מספיק כדי שהלייזר יוכל לצרוב כל זקיק בצורה מספקת.

“הלייזר פועל באורך גל מסוים שמכוון לפיגמנט בזקיק השערה, הידוע גם בשם מלנין”, אומרת ד”ר מישל גרין, רופאת עור אמריקאית שכתבה על הנושא. זו הסיבה, למשל, ששיער גוף לבן או אפור אינם מועמדים להסרת שיער בלייזר, מכיוון שאין מספיק פיגמנט שהלייזר יכול לתפוס. ובעוד שהסרת שיער בלייזר יכולה להתבצע עבור כל גווני השיער, זה בדרך כלל עובד הכי טוב על שיער כהה, בהתחשב בכך שיש בו כמות גדולה יותר של פיגמנט.

(בתור מישהי עם שיער טבעי בהיר, אני יכולה להעיד על כך שגם אחרי יותר מעשרה טיפולים, עדיין לא הצלחתי להסיר את השיער כולו.)

מכיוון שהשיער שלנו גדל בשלבים, טיפול אחד לא יפטור אותך לחלוטין משיער לא רצוי. “הסרת שיער בלייזר הורסת את זקיק השיער בשלב הצמיחה, וכל זקיקי השיער שנמצאים בשלב הרדום אינם מושפעים”, אומרת גרין. “זו הסיבה שיש צורך במספר פגישות טיפול כדי להשיג הפחתת שיער מלאה באזור טיפול נתון.”

בסך הכל, הסרת שיער בלייזר היא טיפול בטוח ויעיל להסרת שיער לא רצוי – כל עוד אין לך קעקועים.

לקריאה נוספת: הסרת שיער בלייזר: כל מה שחשוב לדעת

האם ניתן לבצע הסרת שיער בלייזר על פני קעקוע?

בעוד שהלייזרים של הטיפול נועדו על מנת לפגוע רק בפיגמנטציה שנמצאת בתוך זקיק השיער, גרין אומרת שקעקועים מפריעים לתהליך. “הלייזר יזהה ויכוון אל הפיגמנט שנמצא בדיו של הקעקוע במקום בשיער, מה שעלול לגרום לכוויה, לכאב ולפגיעה בעור ובקעקוע”, היא מזהירה. למעשה, בעוד שלייזרים להסרת שיער שונים מלייזרים להסרת קעקועים, הם יכולים להיות בעלי השפעה דומה. “הסרת קעקועים בלייזר פועלת באמצעות לייזר המכוון לפיגמנטים בדיו של הקעקוע, ומפרק את הפיגמנט עם אלומת אור בעוצמה גבוהה”, משתפת גרין. “חלקיקי הדיו המפוררים מוסרים מהגוף דרך המערכת החיסונית הטבעית”.

האם יש דרכים לבצע הסרת שיער בלייזר עם קעקוע?

גרין אומרת שלא מומלץ להתעסק עם כל מה שקשור ללייזר כאשר יש לך קעקוע. “כוויה בעור עלולה לגרום לצלקת קבועה ולעיוות”, היא מזהירה. אז בסופו של יום, אם את רוצה להתקדם עם הסרת שיער בלייזר באזור שבו יש לך קעקוע, גרין אומרת שתצטרכי קודם כל להסיר את הקעקוע.

קעקוע

חלופות להסרת שיער בלייזר

כעת, אחרי שהבהרנו שתהליך הסרת שיער בלייזר לא בא בחשבון אם יש לך קעקועים, את עשויה לתהות מה את בכל זאת יכולה לעשות כדי להיפטר משיער לא רצוי. בקצה המשתלם יותר של הסקאלה, גילוח ושעווה הן דרכים בטוחות להסרת שיער גוף המכסה קעקועים. רק הקפידי לגלח או לתלוש עם כיוון הצמיחה (במילים אחרות, אל תגלחי או תעשי שעווה נגד הכיוון הטבעי של צמיחת השיער שלך). וכמו תמיד במקרה של גילוח (עם קעקועים או לא), השתמשי בסכין גילוח נקי עם להבים חדים, מכיוון שקצוות עמומים עלולים להוביל לחתכים ודימום. את יכולה גם לבחור בסכין גילוח עם מגן בטיחות כדי למזער את הסיכוי לחתוך את עצמך באמצע הגילוח.

אם את מוכנה להשקיע יותר במסע הסרת השיער שלך, גרין טוענת כי אלקטרוליזה היא אפשרות מצוינת לתוצאות ארוכות טווח. “במהלך האלקטרוליזה, זרם חשמלי מועבר לתחתית זקיק השיער, הורס את השורש ופוגע בזקיק כדי למנוע צמיחת שיער”, היא הסבירה. “מכיוון שהאלקטרוליזה אינה תלויה בפיגמנט או במלנין, היא בטוחה לאזורים מקועקעים ושערות לבנות ואפורות שלא ניתן לטפל בהן באמצעות הסרת שיער בלייזר”.

לסיכום

מכיוון שהסרת שיער בלייזר וקעקועים לא הולכים יד ביד, גרין אומרת שחשוב לזכור את המטרות הקוסמטיות הכוללות שלך לפני שעושים קעקוע או קובעים תור להסרת שיער בלייזר. “הלייזר יזהה את הפיגמנט בקעקוע במקום בשיער ויכול לשרוף את העור או לגרום לנזק לעור ולקעקוע”, היא חוזרת ומדגישה.

עוד קצת על טיפול בקעקועים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *