שעווה או גילוח: מה עדיף, כמה זה כואב והאם זה מגביר את הצמיחה?

שעווה או גילוח

אחת השאלות שקיבלנו בזמן האחרון הייתה: “מה עדיף, שעווה או גילוח?”. לרוב אנחנו די תמימות דעים לגבי מה לענות, אבל דווקא פה הדעות היו חלוקות, ולכל אחת השיטה המועדפת עליה.

למרות שמדובר על שתי השיטות הנפוצות ביותר להסרת שיער, הן שונות אחת מהשנייה כמעט בכל היבט. הסרת שיער באמצעות שעווה זה תהליך הדורש שעווה חמה שממש מושכת ומסירה את זקיק השיער מהשורש בכוח מכני, בעוד הסרת שיער באמצעות גילוח פשוט משתמשת בסכין שמקצץ את החלק החיצוני של השערה.

כשזה מגיע לאיזו שיטה עדיפה – ובכן, פה זה כבר תלוי בכמה גורמים שונים, ומה מהם יותר חשוב עבורך. הנה מה שאת צריכה לשקול כשאת באה לבחור בין שעווה או גילוח.

שעווה או גילוח – מה נכון עבורך?

הנוחות של כל שיטה

גילוח, גם כשעושים אותו נכון, זו פעולה יחסית פשוטה שאת יכולה לעשות בכל מקלחת, מתי שאת צריכה או מתי שזה מתאים ללוח הזמנים שלך. עם זאת, כשזה נוגב לשעווה, יש צורך בהכנה טובה. בין אם את בוחרת להשתמש במוצר ביתי או ללכת למכון, ראשית תצטרכי לתת לשיער שלך להתארך עד לאורך של כרבע סנטימטר בערך, מה גם לוקח זמן וגם כרוך בשלב צמיחה מביך בו את צריכה להסתובב קצת שעירה.

כמה זמן זה לוקח

גילוח יכול לקחת בין כמה דקות לרבע שעה, תלוי בכמות השיער שאת מסירה (ואם מדובר רק על בית השחיף למשל, או ממש על כל הגוף שלך). שעווה היא גם תהליך די מהיר, והביצוע שלו יכול להימשך עד ל-30 דקות בהתבסס על האזור בו את מסירה את השיער. לזה צריך להוסיף את זמן ההגעה אל התור וחזרה ממנו אם את עושה את זה במכון, או את הזמן הדרוש לחימום השעווה למרקם הנכון במידה ואת משתמשת בערכה ביתית.

כמה זמן כל שיטה מחזיקה

קצב צמיחת השיער שלנו משתנה ותלוי במספר גורמים, כולל האזור בגוף. לדוגמה, שיער באיזור קו הביקיני ובבית השחי עשוי לצמוח מהר יותר מהשיער על הזרועות והרגליים, ולכן חשוב להשתמש באזורים דומים כאשר בוחנים שעווה או גילוח ומנסים להשוות את הזמן שכל אחת מהשיטות מחזיקה.

השיער שלנו צומח במחזורים (שלב צמיחה, מעבר ונשירה / מנוחה – כמו שכבר פירטנו בפוסט הבא), כך שאת מסירה רק כמות מסוימת של שיער בכל זמן נתון. בממוצע, שעווה יכולה “להחזיק” כארבעה שבועות לפני הופעת הצמיחה המחודשת, ואת יכולה להאריך את הזמן בין הפעמים על ידי ביצוע השעווה באופן עקבי.

בכל הנוגע לגילוח, על מנת להגיע לעור נטול זיפים לחלוטין כנראה שתצטרכי לעשות את זה פעם בכמה ימים, או אפילו בכל יום. נשים עם שיער דק או בהיר יותר עשויות להיות מסוגלות למשוך עוד יום או יומיים לפני הגילוח הבא, אך בדרך כלל מספר ימים הוא המקסימום.

שעווה או גילוח - מה עדיף?

האם גילוח מגביר את צמיחת השיער?

אז בואו ננפץ את המיתוס הזה: גילוח אינו משפיע על עובי או קצב צמיחת השיער. למרות האמונה הרווחת, גילוח השיער שלך לא גורם לו לצמוח בחזרה עבה יותר או בקצב מהיר יותר. למעשה, תפיסה מוטעית זו הוכחה כמוטעית על ידי מחקרים קליניים כבר בשנת 1928. ובכל זאת, המיתוס חי, אפילו כמעט 100 שנה מאוחר יותר.

כמה כל שיטה כואבת

לא משנה מה את עושה כדי להתכונן, הסרת שיער באמצעות שעווה היא לא תהליך נעים, ושעווה באזור הערווה שלך או אזורים רגישים אחרים אפילו פחות. מן הסתם, הקריעה הפיזית של השיער מהזקיק אינה תחושה מהנה, ולזה צריך להוסיף את הטמפרטורה הלא נעימה של השעווה והרגישות המתמשכת של העור שאחריה.

גילוח, לעומת זאת, יחסית אינו כואב (כאשר עושים אותו נכון). אם את מקפידה על ביצוע פילינג לגוף באזור, משתמשת בתער חד וקרם גילוח מרכך, ומסיימת את התהליך עם קרם לחות – הסיכויים שלך לסבול מחתכים או רגישות יורדים באופן משמעותי.

לקריאה נוספת: פצעים אחרי שעווה? 7 פעולות שיכולות לעזור במניעת אדמומיות

המחיר של כל שיטה

את יכולה לרכוש חבילה של סכיני גילוח חד פעמיים בכעשרה שקלים, או להשקיע בסכין גילוח רב פעמי באיכות טובה תמורת קצת יותר (אנחנו אוהבות את Razor Flamingo, סכין גילוח מיוחד לנשים שמגיע עם כמה להבים להחלפה). תוסיפי לזה קצף גילוח שלא עולה הרבה וכנראה הולך להחזיק לך להמון שימושים, וסביר להניח שגילוח הוא האפשרות החסכונית יותר להסרת שיער. מנגד, חשוב לקחת בחשבון שהתדירות של ביצוע התהליך (ובהתאם החלפת הלהבים) גדולה יותר מאשר שעווה.

מנגד, ערכת שעווה ביתית יכולה לעלות לך למעלה מ-50 ש”ח, ובדרך כלל תוכלי להוציא ממנה לפחות כמה שימושים. המחיר של טיפול הסרת שיער בשעווה מקצועי תלוי באזור בו את רוצה להסיר את השיער והמיקום הגאוגרפי שלך, אבל זה יכול להיות תהליך יקר למדי.

רגליים חלקות

גילוח מול שעווה – סיכום

בסופו של דבר הבחירה בין שתי השיטות תלויה לחלוטין בך ובהעדפות האישיות שלך. עבור חלק, הכאב ואי הנעימות של השעווה היא מספיקה כדי להשלים עם כל החלקים המייגעים של תהליך הגילוח. עבור אחרות, הרעיון של גילוח יומיומי מרגיש כמו הרבה יותר מדי התעסקות. כשמדובר בשעווה מול גילוח, אין טוב יותר או גרוע יותר – רק מה שמתאים לך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *