פצעים אחרי שעווה? כך תמנעי גירוי ואדמומיות בעור

שעווה

בין אם את עושה את זה בעצמך או במכון מקצועי, הסרת שיער עם שעווה יכולה להיות תהליך כואב, במיוחד אם יש לך עור רגיש. מצד שני, קיימות לא מעט דרכים בהן את יכולה להרגיע את העור ולמנוע גירוי, גירוד והופעת פצעים אחרי שעווה. אם את כבר אחרי הטיפול והגעת לשלב ה-“נקודות אדומות” – המשיכי לקרוא על מנת ללמוד שבעה טיפים קלים לביצוע שיעזרו לך להתאושש במהירות.

אחת מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר של שעווה היא מידה מסוימת של אדמומיות או דלקת באתר שזה עתה עבר שעווה. משיכת השיער מהזקיק גורמת לגירוי – אך גם, לפעמים יותר חמור מכך – משיכת העור שבאה יחד על התהליך גורמת לרוב האדמומיות. בדרך כלל, את תראי את הגירוי מתעורר מיד לאחר טיפול השעווה, במיוחד אם את רגישה. עם זאת, אל תדאגי, כי זה בדרך כלל שוכך במהלך היום. עם זאת, יש דרכים להקל על זה מהר יותר מאשר רק להמתין.

אבל לפני שנדבר על הקלה, צריך לדבר על מניעה. העור שלך לא אמור להיות אדום ומגורה במשך יותר מכמה דקות. ראשית, זה נראה מובן מאליו, אבל את צריכה לוודא שהשעווה לא מכילה מרכיבים שאת אלרגית אליהם ויכולים להשאיר אותך אדמומית שלא לצורך. בדרך כלל, שעווה עשויה שרף, לרוב לצד מרכיב מסוים נוסף: שמן עץ התה, לבנדר וקקאו הם כולם בחירה פופולרית. מצד שני, לא מעט מוצרים גם מכילים צבעים מלאכותיים, ניחוחות ומרכיבים כימיים שונים. למרות שאת יכולה להיות אלרגית כמעט לכל דבר – טבעי או לא – מרכיבים מלאכותיים הם טריגרים אלרגניים עבור רבים.

אם אתה מבצעת את הסרת השיער בצורה מקצועית, לרוב נהוג לבקש ממך למלא טופס הסכמה כדי לוודא שאת לא אלרגית לשעווה או סובלת מסיבה בריאותית אחרת שעשויה למנוע את קבלת הטיפול. אל תפחדי לדבר לפני הטיפול, לשאול על המוצרים בהם נעשה שימוש במהלכו ולברר מה המרכיבים המשמעותיים בהם.

מניעת פצעים אחרי שעווה

הנה כמה טיפים שחשוב להקפיד עליהם לפני, במהלך ואחרי הטיפול על מנת למנוע גירוי בעור.

טיפ 1 – הימנעי מפילינג

לאחר שימוש בשעווה, כדאי להימנע מקרצוף האזור עם פילינג ביתי או כימי, במיוחד אם קיימות בו כבר בליטות או נקודות אדומות. במקום, עשי מקלחת במים פושרים והשתמשי בניקויים וקרמים מתאימים על מנת לשטוף ולהרגיע את העור הפגוע. אנחנו אוהבות את ה-Hydrating Body Wash של CeraVe, כיוון שיש בו סרמידים וחומצה היאלורונית, שני מרכיבים המסייעים בשמירה על הלחות שהעור שלנו כל כך צריך.

טיפ 2 – השתמשי בקרם אנטי-דלקתי

יש המון קרמים שניתן לקנות ללא צורך במרשם אשר מיועדים על מנת לסייע במזעור הופעת אדמומיות קלה או בינונית ונפיחות בעור. בדקי בבית המרקחת שלך לגבי קרם הידרוקורטיזון (או בגרסה שלא דורשת מרשם, הידרואגיסטן*) אשר יכול לעזור נגד פצעים אחרי שעווה.

*זה המקום לציין שאנחנו לא רופאות ולכן אין להתייחס לכתוב פה בתור המלצה רפואית. בכל ספק – יש להתייעץ עם איש מקצוע מתאים.

טיפ 3 – סבלנות

התמודדות עם אדמומיות לאחר שעווה עשויה להיות תהליך מתסכל, אך חשוב שתהי סבלנית במהלך תהליך הריפוי. כל אחת היא שונה, ולכן זה יכול לקחת בין מספר ימים למספר שבועות עד שהגירוי יעבור. אם עדיין יש לך אדמומיות או פצעים למרות שכבר חלף זמן מה, או שאת מרגישה שהמצב אפילו מחמיר, פני לרופא עור על מנת לקבל אבחון וטיפול מתאימים.

טיפ 4 – קומפרסים קרים

שימוש בקרח או בקומפרסים קרים על האיזור הכואב מספר פעמים ביום לאחר הסרת השיער עשויה לעזור. אגב, זו גם אחלה שיטה להעלים חצ’קונים ולצמצם את מראה הפצעים.

טיפ 5 – הימנעי מנגיעה באיזור עם ידיים מלוכלכות

מגע בעור הרגיש שלך עם ידיים מלוכלכות עשוי להגביר את הסיכון לזיהום והצטברות של חיידקים בנקבוביות שלך. ולמרות שזה מאד מפתה לגרד או לשחק עם כל בליטה קטנה או שערה הפוכה, נסי לעזוב אותן בשקט. כל מגע עלול לעכב את הריפוי ולהגביר את הסיכון לצלקת.

טיפ 6 – אל תלבשי ביגוד צמוד

לבישת ביגוד רופף לאחר ביצוע הסרת שיער באמצעות שעווה תסייע במניעת שפשוף נוסף וגירוי פוטנציאלי בעור.

טיפ 7 – אל תכסי עם איפור

אם השפה העליונה, הגבות או כל חלק אחר בפנים שלך מגורה לאחר שימוש בשעווה, זה עשוי להיות מפתה לנסות ולכסות את האדמומיות עם קונסילר או מייק-אפ כלשהו, במיוחד אם אין ברירה ואת חייבת לצאת לפומבי. מצד שני, ברוב המקרים זה ממש מגביר את הסיכון לגירויים נוספים. אם עשית שעווה במכון מקצועי, הקפידי לשאול ולוודא כמה זמן את צריכה לחכות לפני השימוש במוצרים קוסמטיים.

מה עוד ניתן לעשות לפני הטיפול?

אם העור שלך רגיש במיוחד ואת מוצאת את עצמך חווה גירויים ופצעים בעור בכל פעם שאת עושה שעווה, יש כמה דברים שאת יכולה לעשות על מנת לנסות ולהקדים תרופה למכה:

תני לשערות לגדול כלל האפשר לפני ביצוע השעווה – זה יעזור להסרת שיער חלקה ו-“נקייה” יותר, וגם ימנע מהעור שלך להיתפס בשעווה.

בדקי לגבי שימוש בשעווה מיוחדת לעור רגיש, ואם את עושה את השעווה בבית, נסי להשתמש בשכבה דקה יותר של חומר והקפידי שלא לעבור יותר מפעם אחת על אותו מקום. בדיוק בשביל זה המציאו את הפינצטה.

בצעי פילינג קל – פילינג עדין של העור לפני ביצוע שעווה יכול לסייע בניקוי של לכלוך וחיידקים קטנים הנמצאים על פני העור אשר “נדחפים” לתוך הנקבוביות בזמן הטיפול, וכמו כן גם יכול לעזור בריכוך של השיערות הקשות יותר. רק הקפידי לשמור פער של לפחות 12 שעות בין ביצוע הפילינג לביצוע השעווה.

מוצר מומלץ שאנחנו אוהבות הוא ה-“Ultra Fine Scrub” של לה רוש-פוזה – פילינג עדין במיוחד המועשר במי המעיינות התרמליים ממעיינות לה רוש-פוזה, המטהר ומחליק בעדינות את כל סוגי העור הרגיש באמצעות מרכיבים שנבחרו במיוחד ליצירת רמת PH אופטימלית.

פילינג עדין לה רוש פוזה
לחצי לכניסה לעמוד המוצר

הדרך הנכונה לבצע שעווה

אם אתה עושה שעווה בעצמך, עליך להקפיד למרוח אבקת טרום אפילציה לאחר הניקוי אם את משתמשת בשעווה רכה, ושמן לפני אפילציה אם את משתמשת בשעווה קשה. אלה ישמשו כחיץ, וגורמים לכך שהשעווה נדבקת יותר לשיער ופחות לעור. זה מפחית את כמות האדמומיות, וגם מונע בצורה נוחה את תלישות העור במהלך התהליך.

שעווה חמה מדי עלולה לשרוף את העור, ושעווה קרירה מדי עלולה לגרום לגירוי. התחממות יתר עלולה לקרות כאשר לא נשארה לך כל כך הרבה שעווה בצנצנת – שימי לב שפחות חומר דורש פחות זמן חימום!

לפני שתתחילי לעשות שעווה, בדקי תחילה את טמפרטורת השעווה על ידי הנחת כמות קטנה על גב ידך. שעווה קרירה מדי לא תרד בקלות במשיכה, ועלולה לגרום לאדמומיות מיותרת.

ודאי שאתה מחזיקה את העור מתוח בזמן שליפת השיער החוצה כדי למנוע מהעור להימשך יותר מדי. השתמשי בשעווה המיועדת לעור רגיש. אל תעשי שעווה באותו אזור יותר מפעם אחת, מכיוון שזה יכול לגרום לו להיות מאוד אדום ודלקתי, שלא לדבר על הסרת העור שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *