הסרת שיער בלייזר: כל מה שחשוב לדעת

הסרת שיער בלייזר

כבר כמה שנים שאני מתכננת לעבור הסרת שיער בלייזר. נכון, זה יכול להיות תהליך יקר ולא הכי נעים, ובהתאם לאזור בו הוא מבוצע – עלול להיות קצת מביך לתת לאדם זר להתקרב לחלקים האינטימיים ביותר שלך. אבל, בתור מישהי שמשקיעה המון זמן בשעווה או גילוח לעתים קרובות, אי הנוחות התגמדה למול הזמן המבוזבז והקוצים המציקים.

אבל לפני שנתחיל לדבר על הסרת שיער, חשוב לי להבהיר דבר אחד: שיער גוף הוא לא משהו שאת צריכה להתבייש בו. הליכי יופי קבועים, כולל לייזר, הם בחירה אישית ביותר ואינם מתאימים לכל אחת. עם זאת, עבורי, טיפול הסרת שיער בלייזר לא היה עניין של להיפטר מהשיער לחלוטין. במקום זאת, המטרה העיקרית הייתה לפשט את שגרת הטיפוח האישית שלי, ולהפוך את חיי לקצת יותר קלים.

ברגע שנמאס לי באופן סופי מתהליך השעווה החודשי הרגשתי מוכנה לבדוק סוף סוף לעשות את הצעד. אבל כמו שאתן כבר מכירות אותי מהפוסטים האחרים באתר – אתן מבינות שלא ניגשתי לתהליך בלי מחקר מקיף לפני. כדי לסכם את הדברים, הבאתי פה ציטוטים של הקוסמטיקאית אשלי טיילור ורופאת העור רייצ’ל מיימן, שכתבו על הנושא של הסרת שיער בלייזר ותיארו למה לצפות מהטיפול.

מה זה הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר היא אחת הדרכים היעילות ביותר להסיר שיער לא רצוי מהגוף ומהפנים. “הסרת שיער בלייזר פועלת על ידי שליחת אור באורך גל ספציפי המכוון למלנין, הפיגמנט שצובע שיער, בעומק מספיק כדי לפעול על שורש השערה”, אומרת ד”ר מימן. “התוצאה המיועדת, הסרת שיער, נובעת מפגיעה תרמית בשורש השערה המיוצר כאשר האנרגיה באור נספגת בפיגמנט שנמצא שם”.

חשוב לערוך ייעוץ לפני הטיפול עם איש מקצוע כדי לקבוע באיזה סוג אורך גל להשתמש בטיפול בהתבסס על צבע וסוג העור של המטופל. אם הגדרות צבע העור והלייזר אינן מטופלות במדויק (כלומר ממוקדות מספיק), העור עלול להישרף (מקור).

לקריאה נוספת: כך תדעי מה סוג העור שלך

הסרת שיער בלייזר
הליך הטיפול בלייזר

היתרונות של הסרת שיער בלייזר

לייזרים משתמשים באור בעל פעימה מהירה כדי לשנות, לפרק ולהרוס את הפיגמנט הכהה בשיער. זו הסיבה שהם עובדים כל כך טוב על שיער כהה (מקור). אבל, למרבה הצער, זה גם אומר שהלייזרים יתמקדו גם בפיגמנטים של העור, שעלולים לגרום לשינוי צבע (מה שנקרא פיגמנטציה).

לייזרים ושאר טיפולים באור עובדים בצורה הטובה ביותר על אנשים עם שיער כהה יותר וגווני עור בהירים יותר. לדברי ד”ר מימן, “המועמדים האידיאליים להסרת שיער בלייזר הם מטופלים בעלי עור בהיר ושיער כהה. במטופלים עם שיער בלונדיני, הלייזר אינו יעיל יחסית, מכיוון שקיים פיגמנט מינימלי בשורש השערה, והטיפול בלייזר מסתמך עליו עבור מנגנון הפעולה שלו”. עם זאת, ישנם מכשירים כמו Diode ו-Nd-Yag, שנוצרו כדי לתת תוצאות גם לאנשים עם שיער בהיר או עור כהה.

לגווני עור עמוקים יותר, שימוש במכשירים ולייזרים מהסוג השגוי עלול לגרום לשינוי צבע (מקור). אם העור שלך כהה, רצוי להימנע מטיפול ב-Intense Pulsed Light (IPL). “בעלות עור כהה יותר נמצאות בסיכון גבוה יותר לתופעות לוואי כמו היפר או היפו-פיגמנטציה פוטנציאלית קבועה. הסיבה לכך היא שיש להן יותר פיגמנט המקיף את זקיק השיער שעלול להיפגע בשוגג על ידי הלייזר”, אומרת ד”ר מימן. “זה, כמובן, לא אומר שמטופלות עם גווני עור כהים יותר לא יכולות לבצע הסרת שיער בלייזר. זה פשוט אומר שהתייעצות עם רופא עור מוסמך זה חלק חשוב מהתהליך – כי זה קריטי שהספק יבחר את הלייזר הנכון וישתמש בהגדרות נכונות כדי למזער את הסיכון.”

כמו כן, חשוב לזכור שהלייזרים עשו דרך ארוכה והטכנולוגיה משתפרת ללא הרף. כשתזמיני תור, תארי את גוון העור וצבע השיער שלך למטפל, ובררי עם המכון באיזה סוג של לייזר הוא משתמש (ואם הם יודעים לספק תוצאות עם גוון השיער והעור שלך). חלק מהעסקים מתמחים בהסרת שיער בהיר או לייזר לגווני עור עמוקים יותר.

איך להתכונן לטיפול?

ברגע שתחליטי איזה סוג של לייזר הכי מתאים לשיער ולגוון העור שלך, סביר להניח שיורו לך להתגלח יום או יומיים לפני התור שלך. טיילור אמרה ש-“רצוי לגלח את האזור שעומד לעבור טיפול בלילה שלפני או בבוקר הטיפול ולקחת משכך כאבים לפחות 30 דקות לפני במידת הצורך”.

כמו כן, תרצי להימנע משיזוף ומשיזוף עצמי לפני ואחרי הטיפול. יתכן שתצטרכי להפסיק לקחת תרופות מסוימות כדי למנוע תופעות לוואי, אז נסי לשאול (ולהיות כנה) לגבי כל מה שאת לוקחת.

ביום התור שלך, הימנעי משימוש במוצרים כלשהם על העור שלך, כולל קרמים, דאודורנט או כל דבר אחר. הקפידי לבדוק עם הקוסמטיקאית שלך לגבי כל הדברים האחרים שאת רוצה לעשות, ובררי מה מותר ואסור לעשות לפני ואחרי הפגישות שלך.

קרן האור הפועמת במסגרת תהליך הסרת שיער בלייזר מרגישה כמו רצועת גומי הנצמדת לעור שלך, אם כי מכונות מסוימות פועלות אחרת. לא כל טיפול יכאב, ואזורים מסוימים, כמו הרגליים התחתונות, יכאבו יותר מאחרים, כמו הירכיים שלך.

הסרת שיער בלייזר

למה לצפות

הקלישאה של “No pain No gain” כבר שחוקה, אבל אני לא יכולה לשקר מכיוון שגיליתי שהתהליך היה לא הכי נוח. אמנם הפגישות הן מהירות – לא יותר מ-20 דקות עבורי – אבל התיאור הטוב ביותר שלי של ההליך הוא שזה כאילו מוצמדת אליך שוב ושוב גומייה שלוחצת על העור. מקומות שונים בגוף גם מגיבים בצורה שונה, אז זכרי זאת כאשר את מדברת עם המטפלת שלך לפני ההליך.

הופתעתי גם לגלות שאין ערובה שאזור כלשהו יהיה חלק לחלוטין רק בגלל שאת משלימה את תוכנית הטיפול. “תפיסה מוטעית נפוצה היא שהשיער ייעלם לחלוטין לאחר שלושה עד חמישה טיפולים ולא יצמח שוב”, מציינת טיילור. “את יכולה לצפות להזדקק לפחות לחמישה עד עשרה טיפולים כל ארבעה עד שישה שבועות כדי להשיג הפחתה כוללת של 70 אחוז עד 90 אחוז. לאחר כל טיפול, תראי ירידה הדרגתית בכמות השיער: השיער יתחיל לצמוח עדין יותר, בהיר יותר, ואיטי יותר.”

מה לגבי הסרת שיער בבית?

אמנם טיפול ביתי של הסרת שיער בלייזר הוא לא יעיל כמו טיפול במכון, אבל מכשירים ביתיים להסרת שיער עברו גם הם כברת דרך. “מכשירים ביתיים עובדים בדומה לטיפולים המקצועיים, אך משתמשים ברמות אנרגיה נמוכות יותר. השימוש בהם לוקח יותר זמן, אך הם יכולים לעזור ומהווים אופציה מצוינת לשמור על הרמה בין טיפולים מקצועיים”, אומרת ד”ר מימן.

“רוב המכשירים להסרת שיער בבית אינם משתמשים בפועל בלייזר, אלא משתמשים ב-Intense Pulse Light (IPL), טכנולוגיה מבוססת אור המכוונת למלנין שנמצא בזקיק השיער והורסת אותו לאחר טיפולים חוזרים ונשנים. מכיוון ש-IPL פולט ספקטרום רחב של אור, במקום אורך גל בודד, הוא בטוח לשימוש במגוון רחב של גווני עור.”

תופעות לוואי של הסרת שיער בלייזר

עוד ברשימת האיסורים שכבר ציינו: חשיפה לשמש. “אם משתמשים בלייזר על חלק בגוף שנחשף לאחרונה לשמש, הוא עלול לצבור יותר מדי חום על העור שעלול לגרום לצריבה, היפר-פיגמנטציה (סימנים כהים) וצלקות”. אז למרות שזה עשוי להיות מפתה לספוג קצת שמש, תרצי לוודא שכל שיזוף יהיה לפחות שבועיים לפני או שבוע לאחר התור. בגלל זה, הייתי ממליצה להתחיל לבצע את הטיפולים בסתיו או בחורף. ככה כשנגיע שוב לקיץ, חשיפה לשמש כבר לא תהיה דאגה עבורך.

כמו כן, הימנעי משתייה בלילה שלפני או ביום של טיפול לייזר, על פי טיילור. “לעתים קרובות בזמן הנגאובר, מערכת העצבים שלנו נכנסת למצב תגובה מוגבר, וחווה רעד, הזעה ורגישות יתר לאור, מגע וקול”, היא אומרת.

שגרת טיפוח לאחר הטיפול

בדרך כלל, תהליך הסרת שיער בלייזר יכול להימשך כחצי שנה עם פגישות שמבוצעות כל ארבעה עד שישה שבועות. אבל זה לא יוצא דופן לראות תוצאות כבר על ההתחלה. עבורי, לאחר הפגישה הראשונה שלי, השיער צמח בחזרה הרבה יותר דליל מבעבר. ויחד עם זאת, זה לוקח שבועות עד שהשיער נושר, ועוד כמה מפגשים עד שהשיער נעלם לחלוטין. פילינג במקלחת עם סקראב סוכר יעזור להאיץ את התהליך.

לקריאה נוספת: עשי זאת בעצמך: פילינג לגוף (5 מתכונים קלים)

הסרת שיער בלייזר

לסיכום

למרות שזה כנראה ברור לך, בכל זאת חשוב לי להדגיש את העובדה שכמו ברוב נושאי הטיפוח – לכל אחת יש רעיון שונה לגבי ההליך המתאים לה. כמו באיפור וטיפוח, יש טרנדים בהסרת שיער בלייזר, אבל מה שפופולרי עכשיו לא חייב להיות מה שמתאים לך. בעוד טיילור מציינת שנראה כי בית השחי, קו הביקיני והרגליים התחתונות הם אזורי הטיפול הפופולריים ביותר מניסיונה, היא גם ראתה שינוי בהעדפות לאורך זמן. כמו שכבר ציינו פה לא מעט פעמים – את הכי יפה כשאת עושה מה שבא לך. לכי על זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *