החור באוזן נסתם? מה לעשות, איך לפתוח אותו מחדש וממה להימנע

חור באוזן

עשייה של פירסינג חדש זו תחושה מרגשת. אבל לפעמים, אם מסירים את העגיל מהר מדי ומקום הפירסינג אינו מטופל כראוי, החור באוזן נסתם והניקוב יכול להיסגר – או במילים אחרות, החור מתחדש ברקמה שצומחת מעליו, וחוסמת הכנסה של עגיל חדש.

“במקום לרפא סביב המקום הפגוע, רקמת העור החדשה סוגרת את החור, ושני צדי העור המנוקב נוגעים זה בזה וחוסמים את הפתח המקורי”, אמרה רופאת העור רייצ’ל נזריאן מחברת שוויגר דרמטולוגיה, שכתבה על הנושא בבלוג שלה.

בעיקרו של דבר, מקום הפירסינג נעלם, והעור שהיה פעם מנוקב פשוט חוזר להיות רגיל יחסית – בתוספת קצת רקמת צלקת. אבל במידה והחור באוזן שלך נסגר בטעות – עדיין יש תקווה שניתן יהיה לפתוח אותו מחדש. מנגד, הפתרון הכי טוב לכל בעיה הוא להימנע ממנה לגמרי – וכדי לעצור את הבעיה לפני שהיא מתרחשת חשוב לשמור ולהקפיד על כמות הזמן בה את נמצאת ללא עגיל, ולדאוג באופן קבוע לפירסינג שלך – אפילו חודשים או שנים לאחר ביצועו.

תוך כמה זמן נסגר חור באוזן?

הזמן בו ייקח לחור באוזן להיסגר תלוי במספר גורמים.

“זה משתנה מאדם לאדם – ואפילו מפירסינג לפירסינג”, אומרת נזריאן. “באופן כללי, ככל שהפירסינג ישן ומבוסס יותר, כך ייקח זמן רב יותר לסגירה שלו ולהחלמה מלאה של המקום”.

אם מדובר בפירסינג חדש לגמרי, הסרת העגיל עלולה לגרום לסתימת החור תוך מספר שעות בודדות. במהלך תקופת הריפוי, העגיל משמש כמעין גבול אשר מחזיק את העור בצורה ספציפית בזמן שהרקמה החדשה נוצרת ונבנית סביבו. אם יוסר, הרקמה תצמח חזרה מעל המקום המנוקב. זה תקף לגבי כל פירסינג שלא נרפא לחלוטין – תהליך שנמשך כחצי שנה.

אבל זה לא אומר שעם עגיל ישן יותר הסכנה חלפה. נראה כי הסרת העגיל אינה גורמת נזק מכיוון שהאזור נרפא, אך עם זאת, בעוד שהפירסינג עשוי להיות ממוקם לגמרי, ורקמת העור סביבו הבריאה לגמרי – הוא עדיין אינו קבוע. אבל כן, לפירסינג ישן במיוחד, כמו זה שנעשה בילדות או לפני עשרות שנים, כנראה ייקח זמן רב להיסתם.

אבל גם בלי המידע הרפואי או המחקרי, המפתח פה הוא שהגוף של כל אחת הוא שונה – כך שאין תשובה אמיתית ומוחלטת לשאלה תוך כמה זמן חור באוזן נסתם. כלל האצבע הכללי הוא שככל שהעגיל ישן יותר, כך ייקח למקום המנוקב זמן רב יותר להיסגר.

עגיל באוזן

האם אפשר לפתוח מחדש חור באוזן שנסתם?

אם נראה שהחור סגור לחלוטין, אין דרך לפתוח אותו מחדש בעצמך – דחיפה בכוח של עגיל תגרום לפצע מדמם ופתוח ואולי אפילו לזיהום באוזן. עם זאת, יש סיכוי כי חור “סגור” הוא יחסית “טרי”, ומכוסה בשכבת עור רק באופן חלקי. שכבה דקה של עור עשויה לצמוח מעל החור, אבל עם החור עדיין קיים ממש מתחתיה.

אם את מאמינה שהפירסינג שלך סתום רק באופן חלקי – מה שבדרך כלל קורה בחלון הזמן הקצר לאחר הרגע בו הוא מתחיל להיסגר – את יכולה לנסות ולפתוח אותו מחדש באופן ידני. חשוב (ואפילו הכרחי) שבמידה ואת מחליטה לעשות את זה לא תנקבי מחדש את המקום בכוח, מכיוון שזה ישבור את העור ויגרום לפצע חדש ומדמם.

“אם אינך יכול להחליק את העגיל שלך בחזרה למקום אחרי מקלחת חמה, אל תעשי את זה בכוח – ופני אל איש מקצוע”, אומרת נזריאן.

כדי לנסות לפתוח מחדש מחדש את החור, הרטיבי אותו במים חמים במקלחת כדי לרכך את העור. בעזרת משחה עדינה כמו וזלין (או אחת מהמשחות לטיפול בקעקועים), מתחי בעדינות את תנוך האוזן כלפי מטה ולצדדים כדי לנסות לפתוח את החור. בשלב זה, נסי לדחוף עגיל קטן דרך החור. אם הוא לא נכנס, אל תעשי את זה בכוח. עם זאת, אם הוא כן מצליח להיכנס, שמרי על העגיל במקום למשך כמה שבועות על מנת לוודא שהחור נפתח מחדש לגמרי.

אם את מתקשה לעשות את זה בעצמך אבל בכל זאת בטוחה שהפירסינג שלך אינו סגור לחלוטין – לכי לבעל מקצוע, לרוב הם יכולים לעשות את זה בקלות.

איך למנוע מחור באוזן להיסגר?

נתחיל מהדבר העיקרי – אין באמת דרך לשמור על חור באוזן מלהיסתם מבלי לשים בו עגיל כלשהו. “המטרה היא לשמור על ‘החור המצולק’ פתוח ויציב, ולמנוע מחיכוך נוסף – שעלול לגרום לו להיפצע ולייצר רקמת צלקת נוספת”, אומרת נזריאן.

היא המליצה לשמור תמיד על עגיל קטן במקום הפירסינג, ואף לסובב אותו באופן קבוע תוך שימוש במוצר כמו וזלין לשימון. אם את צריכה להסיר את העגיל מכל סיבה שהיא, היא אומרת כי רצוי לשים עגיל (אפילו עגיל מוט) קטן בחור מתי שאת בכל זאת יכולה, ולסובב אותו במקום עם וזלין כמה פעמים ביום.

זוהי גם טכניקה טובה לטיפול בכל פירסינג המציג סימנים שהוא מתחיל להיסתם. “אם האיזור מדמם או נמצא בטראומה – מה שמגביר את הסיכון שהוא ייסגר – השתמשי שוב באותה שיטה למשך מספר שבועות”, נזריאן כתבה.

בנוסף, היא מציעה לשים עגילים קטנים ושטוחים או לבחור פריט שתואם את גוון העור הטבעי שלך אם את לא רוצה שהעגיל יהיה בולט. אם מדובר בהליך רפואי, היא אומרת, את יכול לשים עגיל מזכוכית. בכל מקרה, לא משנה מה הסיבה, וודאי שאת שומרת משהו בתוך החור באוזן – לפחות מדי פעם – וזכרי שאסור להסיר את העגיל עד שהפירסינג יבריא לחלוטין.

“הדרך המובהקת היחידה לשמור על פירסינג פתוח היא להשאיר בו את העגיל”, היא מסכמת.

חור באוזן נסתם
אגב, כל הפוסט הזה נכון גם לגבי עגיל באף

לסיכום

אם את מודאגת מכך שהחור שלך באוזן ייסגר או ייסתם מכיוון שאת צריכה להסיר את העגיל, הפתרון הטוב ביותר עבורך הוא להכניס מחדש את העגיל מעת לעת. עם זאת, אם את יכולה להימנע לגמרי מהוצאה של העגיל ממקומו לפרק זמן ממושך – על ידי מעבר לעגילים שטוחים או שקופים – עדיף שתעשי זאת.

אם החור שלך נמצא בתהליך של סגירה, ייתכן ותוכלי להכניס את העגיל מחדש על ידי מתיחה של החור במקלחת חמה, אך לעולם אל תדחפי את העגיל פנימה בכוח. את יכולה לנסות וללכת לפירסר שלך כדי לנקב את המקום מחדש – רוב הסיכויים שהוא יצליח לעשות את זה.

ולא משנה מה תעשי, לעולם אל תסירי את העגיל שלך לפני החלמה מלאה של פירסינג חדש – אחרת את כמעט ויכולה להבטיח שהוא ייסתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *