האם לשים מלפפון על העיניים באמת מוריד נפיחות?

מלפפונים על העיניים

מלפפונים הפכו כבר מזמן לסוג של קלישאה של ספא: החל מהמים המושרים במלפפונים שאת מקבלת בחדר ההמתנה ועד פרוסות מלפפון על העיניים שמונחות במהלך הטיפול. ולמרות שאני לא מתלוננת (ומי כמוני אוהבת ספא), התחלתי לתהות האם מדובר על קלישאה שהפכה למסורת או לפעולה באמת אפקטיבית. אז האם למלפפון באמת יש יתרונות נוספים מלבד האפקט המרגיע, והאם הוא יכול להחליף קרם עיניים? הלכנו לבדוק.

יתרונות המלפפון לעור

על פי מחקר שנעשה על יתרונות הסקין-קר של מלפפונים (תקציב מחקר שהושקע במקום הנכון, אין ספק), הירק האהוב אכן יכול להרגיע את העור ולסייע בהפחתת מראה נפיחות. למלפפון יש גם יכולת לעזור לחידוש עור יבש, מה שבהחלט מספיק עבורי כדי לקחת את המרכיב הזה ברצינות. מצד שני, עוד לא ממש ענינו על השאלה האמיתית – האם מלפפונים יכולים לעזור ספציפית לאיזור העיניים?

האם מלפפון על העיניים באמת עוזר?

לדברי ד”ר בנוסלי, דרמטולוג, התשובה היא כן. “להנחת מלפפון על העיניים בהחלט יש תועלת כלשהי”, הוא אומר. “כאשר הם מקוררים, מלפפונים יכולים להפחית דלקות ולעזור בצמצום כליה דם סביב העין”. הוא מוסיף כי פרוסות מלפפון עשויות להיות שימושיות בשביל התמודדות עם “שקיות” מתחת לעיניים ונפיחות מכיוון שהצרת כלי הדם יכולה לעזור להרחיק את שאר הנוזלים מהאזור שנמצא מתחת לעיניים, ובכך למנוע את הופעתן.

מלפפון על העיניים

איך אפשר להוסיף מלפפון לשגרת טיפוח העור?

כדי להוסיף וליהנות מהיתרונות של מלפפון בשגרה שלך, לא תצטרכי לנסוע לספא (מה שאולי עדיף בסיטואציה הנוכחית). פשוט לכי לסופר הקרוב לביתך, קני מלפפון או שניים ותוכלי להוסיף את מסורת ה-“מלפפון על העיניים” לחוויית הספא הביתי שלך.

שלב 1: הכניסי את המלפפון למקרר

איך שאת מגיעה הביתה מהסופר, חשוב לשים את המלפפונים במקרר לפחות לכמה דקות כדי למקסם את אפקט הקירור. אגב, אותו טיפ תקף גם לקרם עיניים, וגם ללקים (זה ועוד 7 טיפים נוספים לשיפור שגרת הטיפוח, בקישור).

שלב 2: בחרי מסכת פנים

בזמן שהמלפפון שלך מצטנן לו, בחרי את מסיכת הפנים שבא לך לשים. אם יש לך כמה בעיות עור שונות, מומלץ להשתמש במסכה מתאימה ושונה לכל איזור.

שלב 3: פרסי את המלפפון ושימי את המסכה

לאחר שהוא התקרר, פרסי את המלפפון שלך לפרוסות. תצטרכי רק שתיים עבור העיניים שלך, אבל למה לא לחתוך עוד כמה ולנשנש בזמן שאת מחכה עם המסכה?

זה הזמן לשים את המסכה (או המסכות) על הפנים, ואולי אפילו להדליק כמה נרות ריחניים כדי באמת לשדרג את החוייה.

שלב 4: שימי את פרוסות המלפפון על העיניים, ותירגעי

כדי להבטיח שפרוסות המלפפון לא יחליקו מהעיניים שלך, תרצי להישען לאחור או לשבת בכיסא נוח. קחי את הזמן הזה כדי להירגע באמת, או אפילו לדפוק תנומה קלה. השאירי את הפרוסות על העיניים למשך כ-15 דקות (או בהתאם לזמן שאת צריכה להיות עם המסכה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *