ניקוי מברשות איפור – המדריך השלם

ניקוי מברשת איפור

אנחנו צובעות, מורחות ומערבבות איתן בתדירות יומית, אבל לנקות את מברשות האיפור? את זה אנחנו עושות בתדירות הרבה יותר נמוכה. אז חשוב לדעת, פעם בחודש זה לא מספיק! לפי דרמטולוגים ומאפרים מקצועיים, יש לבצע ניקוי מברשות איפור בתדירות גבוהה הרבה יותר מכיוון שהן צוברות בקטריות, מה שמוביל לחצ’קונים.

אבל זה לא מספיק – הנה כל מה שאת צריכה לדעת על איך לנקות את מברשת האיפור שלך בצורה (והתדירות) הנכונה.

באיזו תדירות יש לנקות את מברשות האיפור?

רוב רופאי העור ממליצים להשרות במים את מברשות האיפור לפחות פעם בשבוע, וזאת על מנת למנוע הצטברות של חומר. מכיוון שהמברשות האלו באות במגע עם הפנים, כמה שיהיו נקיות יותר – יותר טוב, כך לפי המפארת האגדית בובי בראון. עם מכחולי צללית ותיחום למיניהן, מצד שני, היא קצת יותר מתירנית. “יש לנקות את המברשות המשמשות את האיזור שמסביב לעיניים לפחות פעמיים בחודש”, היא אומרת.

ניקוי מברשות איפור בתדירות גבוהה הולכת לעזור לדברים נוספים מעבר לבריאות העור שלך. לדברי המאפרת אשלי קוצ’י, שטיפה של מברשות האיפור שלך באופן קבוע יכולה להאריך את חיי הזיפים ולעזור לשימוש טוב יותר במוצרים השונים. “הזיפים של המברשת והספוגיות למיניהן מכילות נקבוביות, מה שאומר שהן סופגות שמנים, פסולת וחיידקים”, היא אומרת. “אם המברשות שלך מלוכלכות, המריחה של המוצר לא תהיה חלקה, ויהיה לך קשה לערבב”.

עם מה לנקות מברשות איפור?

הדרך הטובה והיסודית ביותר לניקוי המברשות דורשת מים וסבון עדין (סבונים רגילים יכולים לייבש את הזיפים, במיוחד אם הם עשויים מחומרים טבעיים) או נוזל מיוחד לניקוי מברשות.

ישנם עשרות חומרים המיועדים במיוחד עבור ניקוי מברשות איפור, אבל אני הכי אוהבת את התמיסה לניקוי של Parian Spirit, אשר עשויה מחומרים מסיסים עדינים שעוזרים לה להמס כל שאריות חומר – ולא משנה אם זו אבקה, נוזל או שעווה.

ניקוי מברשות איפור

אם אתה מעדיפה שלא לקנות תמיסת ניקוי מיוחדת למברשות שלך – ניקוי הפנים האהוב עליך יכול להיות אחלה פתרון! המאפר של קים קרדשיאן, למשל, עשה לא מעט באז כשהמליץ על ניקוי הפנים Purity Made Simple מבית המותג Philosophy עבור ניקוי מברשות איפור, מכיוון שלדבריו: “אם הוא עושה עבודה כל כך יסודית אך עדינה על הפנים שלך, הוא יעשה אותו דבר למברשות שלך”.

9/19/30 פאונד ל-90/240/480 מ”ל.

ניקוי מברשות איפור ב-7 שלבים

שבעה שלבים קצרים ומברשות האיפור שלך נקיות כמו חדשות:

  • הרטיבי את הזיפים של המברשת במים פושרים.
  • קחי קצת חומר ניקוי לפי בחירתך בכף ידך (חשוב שתיהי עם ידיים נקיות, כמובן).
  • עסי בעדינות את קצוות הזיפים בכף היד.
  • שטפי אותם היטב.
  • סחטי את עודפי הלחות מזיפי המברשת עם מגבת נקיה.
  • החזירי את ראש המברשת חזרה לצורתו המקורית.
  • תני למברשת להתייבש כאשר הזיפים שלה תלויים באוויר, מה שמאפשר לה להתייבש בצורה הנכונה. לעולם אל תתני למברשת שלך להתייבש על מגבת – הזיפים עשויים “להתפצל” לכיוונים שונים.

בזמן השטיפה, הקפידי להרחיק את בסיס ראש המברשת (הנקודה בה הוא מחובר לידית) מהסבון והמים. הזיפים מודבקים לבסיס, וחשיפה ממושכת למים וחומרי ניקוי עשויה לגרום להתפרקות הדבק ובהמשך לכך לנשירה של הזיפים. מאותה סיבה יש להימנע מייבוש המברשות כאשר הן עומדות אנכית, עם הזיפים כלפי מעלה – גם זה עלול לגרום לדליפת מים אל תוך הבסיס.

כלי ניקוי מברשות איפור

למרות שהשיטה שתיארתי פה למעלה היא מספקת ברוב המקרים, יש הרבה מאפרות מקצועיות שאוהבות להשתמש בכלים מיוחדים לניקוי המברשות.

כלי אחד שאני מאד אוהבת זו כפפת ניקוי המברשות של סיגמא, שתוכננה על מנת לסייע בהסרת איפור אבקתי ונוזלי מהמברשת. הכפפה כוללת שני צדדים (אחד למברשות עיניים ואחד למברשות פנים), שמונה מרקמים שונים ו-“אגודל כפול” (בשני הצדדים). לדברי המותג, השימוש בכפפה (במקום בידיים החשופות שלך) לניקוי מברשות האיפור שלך יביא לניקוי עמוק, מהיר ויעיל יותר.

כלי לניקוי מברשות איפור סיגמא

המחיר הכי טוב שמצאתי הוא כ-140 ש”ח בסטרוברינט.

מתי לוותר ולזרוק מברשת?

למרות שניקוי תכוף יכול לעזור להאריך את חיי המברשות שלך, ישנם סימנים המעידים על כך שהן כבר לא מסוגלות לתת לך את התוצאות הטובות שאת צריכה.

“הגיע הזמן לזרוק את מברשת האיפור שלך כאשר הזיפים מתחילים להתקלף, לנשור או לאבד את צורתם,” אומרת בובי בראון. “אני לא יכולה להדגיש את זה מספיק – כדי להגיע למראה המושלם, שימוש בכלים הנכונים חשוב לא פחות מאשר האיפור עצמו”. אז אם המברשת שלך כבר מעוכה או מדוללת, הגיע הזמן להיפרד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *