סוגי שיער מתולתל: המדריך המלא להבנה וטיפול נכון בתלתלים שלך

סוגי שיער מתולתל

אם השיער שלך מתולתל, סביר להניח שנתקלת בשאלה “איזה סוג הוא” – ומצאת את עצמך מבולבלת. ואני מבינה אותך, לא רק שישנם הרבה סוגי שיער מתולתל, אלא שמספר טקסטורות שונות יכולות להתקיים יחד על אותו הראש, ובסוף אנחנו צריכות לעצב אותן למראה אחיד אחד.

בנוסף, ברשת יש לא מעט ויכוחים לגבי צורת האיפיון של סוגי השיער, כי השיטה שהומצאה במקור על ידי מעצב השיער אנדרה ווקר נחשבת כיום קצת מפלגת או צרה מדי. אבל לצד המחלוקת, לא מעט נשים מוצאות שגם אם השיטה הזו לא מושלמת, היא יכולה בהחלט להיות שימושית – וזיהוי של דפוס התלתלים שלך (או הדפוסים) יכול ממש לעזור בעת הבחירה של מוצרי טיפוח השיער הנכונים עבורך.

זה לא פשוט, אז כדי לעזור לך באיפיון סוג השיער המתולתל שלך בחרנו להביא פה ציטוטים ודוגמאות של כמה מעצבי שיער מובילים.

סוגי שיער מתולתל – מאיפה מתחילים

“סוג התלתל שלך נקבע על פי צורת זקיק השיער שצומח לך מהקרקפת. ככל שהזקיק שטוח או אליפטי יותר, כך השיער שלך מתולתל יותר – וככל שחתך הרוחב שלו מעגלי יותר, השיער שלך חלק יותר. סוג התלתל שלך נקבע גם על ידי הצורה שעושות קווצות השיער, בין אם הן מתפתלות, מתעגלות או מתפתלות סביב עצמן לספירלות”, אמר מעצב השיער ורנון פרנסואה למגזין אלור.

לרוב הנשים עם שיער מתולתל יש יותר מסוג אחד שלתלתלים על הראש, “כך שיהיה לך שילוב של תלתלים פתוחים, סגורים, שיער מקורזל וגלי”, הוא הוסיף. זיהוי צורת התלתל והתבנית שלו נקבע בצורה הטובה ביותר בזמן ששיערך רטוב. החלוקה היא פשוטה: סוג 1 – ישר, סוג 2 – גלי, סוג 3 – מתולתל וסוג 4 – מקורזל. סיווגי המשנה של A עד C מבוססים על רוחב או קוטר של דפוס הגל או התלתל שלך, כאשר לסיווג A גודל חתך רחב יותר ולסיווג C הקטן מבין השלושה.

וכמו שפרנסואה סיכם – “היופי האמיתי בזיהוי סוג השיער המתולתל שלך הוא שאת מבינה טוב יותר כיצד לטפל בו”.

נתחיל:

סוג 2 – שיער גלי

תלתלים (או גלים) מסוג 2 ניתנים לכיפוף, קלים לעיצוב ובעלי תורת “S” בחלק הקרוב יותר לראש.

סוג 2A

סוג שיער 2A

לשיער מסוג 2A יש מרקם משובש בקושי, וקל מאוד להחליק אותו. נשים עם שיער כזה צריכות להיזהר משימוש במוצרי עיצוב כבדים שיכולים בקלות להכביד על השיער ולהפוך אותו לרפוי וחסר חיים. גלי 2A, כמו של הדוגמנית אריזונה מיוז (בתמונה), חסרים נפח בשורש. ברשת ממליצים להשתמש במוס אוורירי על בסיס מים, כמו למשל קצף הסטיילינג של Aveda , כדי להוסיף מעט נפח בבסיס, מה שנותן לשיער מראה רך ומלא יותר.

סוג 2B

שיער 2B

שיער 2B הוא שיער הנוטה להיות פריזי יותר, עם גלים מוגדרים בצורת S המתחילים מאורך האמצע, כמו של סלמה הייק כאן. הגדילים הם בקוטר עבה יותר מאשר 2A, ותצטרכי להתאמץ קצת יותר אם תרצי להחליק אותו. כדי להעצים את גלי החוף הטבעיים שלך, את יכולה להשתמש בתרסיס שיער עם מלח ים כמו Beach Wave Mist. שיער מועשר במלח ים טבעי מקבל מרקם סקסי שלעולם לא פריך או נוקשה.

לקריאה נוספת: גלייז זרעי פשתן לשיער – עשי זאת בעצמך

סוג 2C

שיער 2C

גלי 2C עבים ורגישים יותר לפריז. כיפופי ה-S מוגדרים היטב ומתחילים מהשורשים. לורד היא הדוגמה המושלמת לסוג השיער הזה. בין חפיפות, השתמשי במוצר CO-WASH (מעין שילוב של שמפו ומרכך, שאינו מפשיט מהשיער את השמנים החיוניים שבו) – עדיף אחד שאינו מקציף ונטול סולפט, כמו באחד על בסיס אבוקדו וקינואה של BRIOGEO.

סוג 3 – שיער מתולתל

סוג 3 הוא הנפוץ מבין סוגי השיער המתולתל, והוא יכול לנוע בין תלתלים רופפים לצפופים, בדרך כלל לא לגמרי חסרי ברק אך לגמרי נוטים לפריז.

סוג 3A

סוגי שיער מתולתל - זנדאיה

תלתלים מסוג 3A, כמו אלו של זנדאיה (כוכבת הסדרה אופוריה), נוטים להיות מבריקים עם תלתלים גדולים ומשוחררים בגודל מכווץ יותר מאלו של השיער הגלי. כדי לעזור להדגיש את מרקם התלתלים במידה והשיער יבש, הרבה מקורות ברשת ממליצים על קרם Curl Power של SGX NYC.

טיפ חשוב – שמרי שלא לגעת בשיער שלך יותר מדי עם הידיים (או עם מברשת, לצורך העניין), אחרת את מסתכנת בפריז (מה שנקרא לפעמים לוק ה-“חשמל סטטי בשיער“).

סוג 3B

סוגי שיער מתולתל

לשיער מתולתל מסוג 3B יש סלילים קפיציים עם היקף הדומה בגודל לפקק של בקבוק. זה מרקם שיער שנוטה להתייבש, אז חפשי ג’לים לעיצוב שיש בהם חומרי לחות אינטנסיביים. נסי את הג’ל על בסיס דבש וג’ינג’ר של Mielle Organics. עצה של מעצב השיער: “שיי אותו כאשר השיער שלך רטוב, כך שתקבלי הגדרה ללא פריז”.

או אם את מעדיפה פתרון טבעי (וביתי) יותר – נסי את המתכון שלנו למסיכת ג’ינג’ר לשיער.

סוג 3C

סוג שיער 3C מורכב מתלתלים הדוקים עם קוטר של קש שתיה או עיפרון, כמו שאפשר לראות בתמונה. קווצות דחוסות בצפיפות יחד, בדרך כלל בסגנון “אפרו”, יוצרות מקום להרבה נפח טבעי. פריז יכול להיות בעיה בסוג התלתלים הזה, אז השתמשי בתכשיר ניקוי במרקם קרם ללא סולפט, כמו ה-Co-Wash על בסיס ג’ינג’ר ומנטה הזה, כדי לא לייבש את השיער.

בנוסף, נסי להעדיף שכבת מוס על פני קרם סטיילינג, והשתמשי בו כאשר השיער רטוב לגמרי כדי לאפשר לתלתלים להתייבש מהר יותר.

סוג 4 – שיער מקורזל

שיער מקורזל, המכונה בדרך כלל שיער “קינקי” או בעל מרקם אפרו, הוא באופן טבעי מאוד יבש וספוגי במרקמו ויכול להיות רך ועדין או גס מאד. קווצות השיער יוצרות תלתלים קטנים מאוד במרקם זיג-זג ישירות מהקרקפת ונוטים להתכווצות גדולה.

סוג 4A

שיער מקורזל

לנשים עם שיער מסוג 4A יש תלתלים קפיציים וצפופים בצורת S, והם בהיקף של מקל צ’ופסטיקס בערך. אם יש לך את המרקם הזה, סביר להניח שתצטרכי לעשות סטיילינג בתדירות גבוהה יותר על מנת לשמור על המרקם הסלילי הזה במראה רך וגמיש. חפשי קרם להזנת תלתלים עם לחות גבוהה.

לקריאה נוספת: איזה קרם הכי טוב לשיער מתולתל? יצאנו לבדוק

סוג 4B

שיער מסוג 4B

תלתלים מסוג 4B יושבים בצפיפות ויכולים להתכופף בזוויות חדות כמו האות Z. “לאיסה ריי יש שיער 4B יפהפה. אני אוהב שהוא יכול להיות מעוצב בדרכים רבות ושונות”, אמר פרנסואה. “אחד המוצרים האהובים עליי עבור שיער מהסוג הזה הוא ה-Nourishing Hair Mist, שהוא פריימר פנטסטי לפני עיצוב השיער, בספריי שאינו ארוסול. שימוש קטן בו יכול לעשות אפקט גדול, והשיער מקבל לחות ורעננות גדולה”.

לקריאה נוספת: 13 טעויות שאנו עושות עם שיער מקורזל, ואיך להימנע מהן

סוג 4C

לופיטה שיער 4C

סוגי שיער מתולתל 4C ו-4B הם ממש דומים, אבל ההבדל הוא שבשיער מסוג 4C הגדילים המפותלים הם שבירים יותר ובעלי דפוס זיג-זג הדוק מאוד שלעיתים אפילו לא ניתן להבחין בו. השיער הזה נוטה להישבר בקלות, וחווה את כמות הכיווץ הגדולה ביותר – כ-75 אחוזים ומעלה – מאשר המרקמים האחרים.

אם את עם שיער מסוג 4C, קחי השראת סטייל מלופיטה ניונג’ו (בתמונה). כמו שמעצב השיער שלה אמר: “השיער שלה פשוט מדהים. יצרנו כל כך הרבה רגעים עוצרי נשימה יחד. אני אוהב שהשיער שלה כל כך רסטילי, ותמיד נהנה ליצור ולחקור איתה מראה חדש”.

מכיוון שההצטמקות והיובש הם הדאגות העיקריות עבור נשים עם שיער מסוג זה, השתמשי בכמות נכבדת של קרם לחות, כגון הקרם על בסיס שמן דקלים אדום וחמאת קקאו של Shea Moisture. בנוסף אליו, שמן קיק הוא גם מרכיב מומלץ להוספת לחותלשיער במרקם יבש מאוד.

לקריאה נוספת: שמן קיק לשיער: יתרונות, חסרונות ואיך משתמשים בו

לסיכום

אם הגעת עד לפה, אני מקווה ש:

  • הצלחת להבין מה סוג השיער שלך.
  • קיבלת הבנה בסיסית איזה מוצרים כדאי לך לחפש.

משהו חסר? יש לך שאלות, הערות או סתם בא לך לדבר? את מוזמנת להשאיר לנו תגובה פה בעמוד, או לחפש אותנו בפייסבוק. שווה לעקוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *