11 דרכים פשוטות לפתור ולמנוע חשמל סטטי בשיער

חשמל סטטי בשיער

החיפוש אחרי פתרון לחשמל סטטי בשיער, קרזול או פריז הוא מאבק נצחי. ויש כמה גורמים שמחמירים את התופעה, כמו למשל, הרגע בו החורף מגיע (אז עכשיו, נגיד). בשניה שמזג האוויר טיפה יורד אני ישר מרגישה שאני מתמודדת עם המון בעיות טיפוח חדשות, כמו עור יבש, שפתיים סדוקות ושיער שטוח וסטטי שמרחף לו לכל כיוון וגורם לי להיראות כמו התמונה המפורסמת של איינשטיין.

כל אחת מאותן בעיות היא מעצבנת בצורה שונה, אבל כשמתחיל החורף – חשמל סטטי בשיער זו הבעיה מספר אחת שלי – ולכן יצאתי לחפש דרכים לפתור אותה, וכמובן לחלוק אתכן.

נתחיל.

הגורמים לחשמל סטטי בשיער

חשמל סטטי בשיער קורה כאשר השיער שלנו צובר מטען חשמלי, כלומר מושך אליו כמה אלקטרונים נוספים בזכות חיכוך או שינוי בלחות (מקור). זה גורם לקצוות השיער להדוף זו את זו, ומשאיר את השיער מקורזל וקשה לעיצוב. בנוסף לכך, חוסר לחות באוויר וסביבת פנים מחוממת (מזגן חם, שגם הוא מייבש את האוויר) יכולים להחמיר את התופעה.

ראשית, מכיוון שבימי החורף יש פחות לחות באוויר, תופעת החשמל הסטטי לרוב גרועה יותר בעונה הזו (מים הם מוליכי אנרגיה, כך שככל שהלחות גבוהה יותר, יש פחות חשמל סטטי). ומה עוד יש בחורף? כובעים! וכשאנחנו שמות ומורידות את הכובע באופן תכוף, זה מגביר את החיכוך – עוד סיבה לחשמל סטטי בשיער.

למרבה המזל, ישנם מוצרי טיפוח לשיער (בעיקר מרככים) המיועדים במיוחד על מנת להילחם בתופעה הזו , עם יעילות המוכחת מדעית (מקור).

עם כל זה בחשבון, הלכתי לרחבי הרשת ואספתי את הטיפים וההמלצות הטובות ביותר על מנת לשמור על שיער חלק ולמנוע את תופעת החשמל הסטטי בשיער.

תסרוקות לשיער מתולתל

1. השתמשי בשמפו המוסיף לחות

שמירה על לחות השיער שלך היא הדרך הקלה ביותר להבטיח שיש לו את הכלים להילחם בחשמל הסטטי והקרזול. מעצב השיער שלי המליץ להתחיל עם שמפו ומרכך איכותיים המתאימים לשיער יבש: “על ידי שימוש במוצרי טיפוח השיער הנכונים, הקרקפת שומרת על האיזון הטבעי של לחות ושמנים, והשיער שלך נשאר אלסטי ומוזן”.

מוצרים ששווה לנסות:

לקריאה נוספת: על ההמלצה שלנו על שמפו Aussie

2. אל תוותרי על מרכך

אז אמרנו ששמירה על לחות השיער היא חשובה, אבל שימוש במרכך הוא אפילו קריטי במיוחד עבור מניעת חשמל סטטי בשיער. הסיבה לכך היא שמרכיבים מסוימים בשמפו יכולים להוסיך מטען חשמלי לשיער שלך בזמן שהם מנקים אותו, אך מרככים נועדו לנטרל אותו (מקור). ברור, מרכך מוצלח גם יעזור בציפוי והגנה על השיער, ישפר את הברק הכללי וייקל על העיצוב שלו – ואלו עוד סיבות להשתמש בו – אבל אם את מנסה להילחם בחשמל הסטטי, זה חשוב במיוחד.

מוצרים ששווה לנסות:

3. השתמשי במסכת הזנה לשיער

אם השיער שלך נוטה להתייבש או שניזוק בצורה אחרת (למשל אחרי טיפול צבע או עיצוב בחום), את עלולה לגלות כי שימוש קבוע במרכך אינו מספיק על מנת לשמור על הלחות הנדרשת בשיערך. במקרה כזה, שימוש במסיכת הזנה או טיפול פעם בשבוע בערך יכול לעזור להחזיר לך את הרכות והברק לשיער.

מוצרים ששווה לנסות:

לקריאה נוספת: מסיכה טבעית לשיער יבש (המתכון המומלץ על ידי קורטני קרדשיאן).

4. השתמשי בשמן לשיער

גם אם את משתמשת במוצרים הכי טובים בבית, ברגע שאת יוצאת החוצה למזג האוויר ושאר המזיקים הסביבתיים, השיער שלך במתקפה נוספת. פתרון מהיר הוא לקחת איתך בתיק בקבוק קטן של מרכך יבש או שמן לשיער. “את ממוססת כמות קטנה בכפות הידיים ומעבירה את האצבעות דרך השיער שלך,” מעצב השיער שלי הסביר, “הלחות במוצר תבטל את המטען החשמלי הגורם לחשמל הסטטי”.

מוצרים ששווה לנסות:

חשמל סטטי בשיער

5. התרחקי ממוצרים המכילים מרכיבים מייבשים

כמו כשאת קוראת את התווית על מוצרי מזון כדי לראות את הרכיבים מהמם הם עשויים, כדאי לך לעשות את אותו הדבר גם כאשר מדובר במוצרי השיער שלך. עבור נשים מסויימות, במיוחד אלו עם שיער מתולתל, רצוי להימנע ממוצרים המכילים סולפטים, כימיקל נפוץ בשמפו ובמרכך המסייע בניקוי השיער והקרקפת. עבור בעלות שיער יבש, מנגד, אותם מוצרים ייבשו את השיער אפילו יותר, מה שיוסיף לקרזול. נסי גם להימנע ממוצרים המכילים אלכוהול, שנמצא לעתים קרובות במוצרי עיצוב או שמפו יבש ועשוי להשפיע על השיער והקרקפת.

לקריאה נוספת: 9 המלצות של שמפו ללא סולפט

6. אם את שמה כובע – החליפי צד לשיער

זה טיפ קצת מוזר שראיתי, אבל היי – מה שעובד עובד.

אם ממש קר בחוץ והחלטת ללכת עם כובע, לפני שאת שמה אותו נסי להעביר את השיער שלך לצד השני (הנגדי לכיוון הטבעי איתו את הולכת בדרך כלל). כשתורידי את הכובע, החזירי את השיער לצד הרגיל שלך. לא רק שתיהני מהרבה פחות חשמל סטטי בשיער, אלא שגם תקבלי אחלה נפח.

7. תחפפי שיער בתדירות נמוכה יותר

ככל שאת חופפת עם שמפו יותר פעמים, כך את מורידה את כמות השמנים הטבעיים בשיער שלך. לכן ההמלצה היא לא לחפוף בכל יום, אלא יותר לכיוון ה-“יום כן יום לא”. כמובן שאם יש לך שיער שומני או שאת מתאמנת כל יום וחייבת לחפוף אחרי, זה לא הטיפ בשבילך – אבל אם את אכן סובלת מחשמל סטטי בשיער באופן תכוף, שווה לך לנסות ולצמצם את כמות השימוש בשמפו.

8. הימנעי ככל האפשר מחום

חד וחלק, עיצוב שיער בחום הורס לך את השיער. לפי המומחים, מספיק שימוש בודד במסלסל שיער או מחליק על מנת לשנות את אופיו ומרקמו של השיער לנצח, ושימוש בהם שואב את הלחות החוצה מהשיער באופן די מיידי, מה שמשאיר אותך עם כדור צמר על הראש. אם את משתמשת במכשירי העיצוב הללו, כדאי לעשות את זה על החום הכי נמוך שניתן – כנראה שעדיין תגיעי לתוצאה הרצויה. אולי זה ייקח קצת יותר זמן, אבל עם פחות נזק לטווח ארוך.

עוד המלצה היא להשתמש בספריי הגנה לפני השימוש במכשיר עיצוב בחום:

שיער אסוף

9. אספי שיער

אם השיער שלך ארוך מספיק, גולגול או צמה הן הדרך המושלמת כדי למנוע חשמל סטטי בשיער. את לא צריכה ללכת עם שיער אסוף כל הזמן, (אלא אם את חיילת בצבא) – פשוט אספי אותו ברגעים שאת יכולה, ופזרי אותו ברגע שהגעת ליעד. לא רק שזה ימנע את החשמל הסטטי, זה גם יעזור לך לקבל מראה גלי מבלי שתצטרכי להשתמש במכשירי עיצוב בחום. ניצחון כפול.

10. הימנעי ממסרקי פלסטיק

שימוש במסרקים ומברשות מפלסטיק עלול לגרום לחשמל סטטי, ממש כמו המשחק שכולנו עשינו בגיל קטן כששיפשפנו בלון גומי על השיער על מנת לגרום לו לעמוד. במקום זאת, מומלץ להשתמש במכשירים העשויים מחומרים אחרים, כגון מברשת “זיפי חזיר” או מסרקים מעץ.

שווה לנסות:

11. השתמשי במגבת מיקרו-פייבר או חולצת כותנה

זה הרגל קבוע כמעט אצל כולנו לעטוף את השיער במגבת אחרי המקלחת, אבל לפי המומחים, זו טעות. לא רק שזה הרגע בו השיער הכי שביר ופגיע, חיכוך השיער עם המגבת גורם לשבירה וייבוש של קצוות השיער. במקום זאת, השתמשי בבד רך יותר – חולצת טריקו ישנה מכותנה, או במגבת מיקרו-פייבר – על מנת לספוג את עודף לחות ללא גרימת הנזק לשיער.

באופן אישי, אני די נדהמתי ברגע שהבנתי כמה פחות נזק אני יכולה לעשות לשיער שלי אם אני פשוט אעטוף אותו במגבת מייקרו-פייבר כזו להתייבש, ולא אסחט ואמשוך את קצוות השיער הרטובות כמו שהייתי רגילה.

ההמלצה שלי – “כובע מגבת” של Evolatree – נמכרת במשהו כמו 60 ש”ח באמזון שבאמת שווים כל שקל.

חשמל סטטי בשיער זה מבאס – אבל בהחלט ניתן לשליטה

זהו להיום.

יש לך עוד טיפים, המלצות או שאלות? אשמח לשמוע ממך פה בתגובות בעמוד, או בעמוד הפייסבוק שלנו אחריו לגמרי שווה לעקוב.

ואם מדברים על לעקוב – האם את ידעת שיש לנו רשימת תפוצה מהממת?

אם לא, הגיע הזמן שתכירי ותצטרפי. זו אחלה דרך שלא לפספס את התכנים הכי שווים, קודי ההנחה הבלעדיים וכל הדברים החדשים שאנחנו מעלות מדי פעם.

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו על מנת לקבל עדכון על תכנים חדשים ולהשתתף בהגרלות המוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *