12 דרכים להעלים עיגולים שחורים מתחת לעיניים

עיגולים שחורים

כל מי שנמצאת בעבודה עם לחץ או עם ילדים קטנים, שזו אולי העבודה עם הכי הרבה לחץ, כנראה מכירה את הקונספט של לילות טרודים וחסרי שינה. ואם את אחת מאלו, כנראה שכבר חיפשת בגוגל את הביטוי “איך להעלים עיגולים שחורים מתחת לעיניים” יותר מפעם אחת, וכנראה שהייתי מוכנה ללכת רחוק על מנת להעלים אותם. אבל מה, לא משנה מה עשית, השקיות מתחת לעיניים עדיין פה.

האמת היא, שיש מצב שזה בכלל תורשתי. פול פרנק, רופא עור מניו יורק, כתב בעמוד שלו על הנושא. “העור שמתחת לעיניים הוא אחד האיזורים העדינים ביותר, ויש נטיה להזניח אותו מחוץ לשגרת הטיפוח”, הוא אמר. “וצריך לזכור שיש מרכיב גנטי חזק לעיגולים שחורים מתחת לעיניים שהוא מחוץ לשליטתכן”.

אז כן, מסתבר שעיגולים שחורים מתחת לעיניים נובעים מעור דק באיזור, ופיגמנט מוגבר, שני דברים שהם בהחלט גנטים. שזו וואחד באסה, ועוד משהו שאני יכולה להאשים את ההורים שלי בו. אבל לפני שאת רצה לרופא העור או לטיפולי הלייזר, אספנו פה 12 דברים מוכחים (לא כמו לשים מלפפון על העיניים) שבכל זאת ניתן לעשות על מנת לטפל בבעיה.

איך להעלים עיגולים שחורים מתחת לעיניים?

1. אם יש לך עור דק, השתמשי ברטינול

“עם שימוש חוזר, רטינול לעור הפנים יכול לעודד את ייצור הקולגן, להפוך את העור פחות דקיק ולשפר את מצב העיגולים השחורים”, אומר ד”ר פרנק. “רטינואידים עוזרים לחדש את כמות הקולגן בעור, ובכך תורמים להרחבת כלי הדם באזור ולשיפור נפח ומרקם העור”.

קרם רטינול לעור הפנים

אם את קונה את קרם הרטינול הראשון שלך, קרם רטינול של Indeed Labs הוא מוצר נהדר להתחיל איתו. הוא מכיל רטינול RA (פעולה מהירה – Rapid Action), מה שאומר שהוא מומר לחומצה רטינואית מהר יותר, נותן תוצאות מהירות יותר וגם גורם לפחות גירוי בעור, והוא נמכר במחיר מאד נגיש.

16.66 פאונד בלוק-פנטסטיק.

2. נסי לישון על הגב, ולהשתמש בכרית נוספת

אם את שמה לב שיש לך עיגולים שחורים מתחת לעיניים בעיקר בשעות הבוקר ממש לאחר ההתעוררות, כנראה שהשינה שלך לא מספיק טובה. “נסי לישון על גבך, עם כרית נוספת, כך שהראש שלך יהיה בפוזיציה שתמנע את ההתייבשות של האיזור. נסי להשתמש בכרית המוגנת מפני אלרגנים (בעיקר קרדית האבק) או להשתמש בציפית מתאימה”, אומר ד”ר פרנק.

המלצה: ציפית משי היפואלרגנית, כ-65 ש”ח באמזון.

3. אם העיגולים השחורים הם בעיה של פיגמנט, נסי מוצרי הבהרה

“לעיתים עיגולים כהים נגרמים כתוצאה מפיגמנט מוגבר, בין אם בגלל שפשוף העור או מנזקי שמש”, אומר פרנק. “הטיפול הטוב ביותר בכך כולל חומרי הבהרה אקטואליים כמו ויטמין C, חומצה קוג’ית ותמצית ליקריץ. מרכיבים אלה עוזרים בהפחתת פיגמנטציה של העור לאורך זמן, ובסופו של דבר מביאים להבהרת העיגולים הכהים”.

בנוסף, הוא הדגיש את החשיבות של קרם הגנה. “השקיעי בקרם הגנה פיזי רחב-ספקטרום המכיל תחמוצת אבץ או דו תחמוצת טיטניום”, הוא אמר.

מקדם הגנה לה רוש-פוזה

אם את סובלת מפגמים בעור סביר להניח כי שימוש בקרם הגנה לפנים משאיר אותך עם הרגשה שמנונית ולא נעימה. מקדם ההגנה אנתליוס SPF30 של לה רוש-פוזה מיועד במיוחד עבור נשים כמוך ומציע פורמולה לא-קומדוגנית, קלילה ונעימה מאד על העור, לצד הגנה ברמת SPF 30.

17.5 פאונד ב-LookFantastic

4. קחי כדור נגד אלרגיה

“להרבה מאד אנשים יש עיגולים שחורים מתחת לעיניים בגלל אלרגיה והם בכלל לא מודעים לכך”, ד”ר פרנק אמר. נסי לקחת כדור נגד אלרגיות כמו בנדריל או כל טיפול אחר ללא מרשם.

(ואגב, זה הזמן להזכיר שלא מדובר בהמלצה רפואית, ובכל ספק שיש מומלץ ואפילו הכרחי להתייעץ עם רופא)

5. הסירי איפור בעדינות

“התייחסי לעור שנמצא מתחת לעיניים שלך כמו עור רגיש, גם אם בדרך כלל שאר העור שלך אינו רגיש”, ד”ר פרנק אומר, “העור שמתחת לעיניים הוא הכי רגיש בגוף, ולכן כל פגיעה קלה בו עלולה לגרום לדלקת”.

אם את משתמשת במגבונים לניקוי הפנים, הוא ממליץ על מגבונים שאינם דורשים שפשוף, כמו למשל אלו Burt’s Bees.

מגבוני מים מיסלריים

מגבונים להסרת איפור נוטים לפעמים להיות קשוחים עם העור ודורשים מעט יותר שפשוף מאשר מסירי איפור אחרים, מה שעלול להיות הרסני על העור שמתחת לעיניים. Burt’s Bees פתרו את הבעיה על ידי שילוב של מגבונים להסרת איפור עם מים המיסלריים – מה שנותן להן יכולות ניקוי אדירות, כך שלא תצטרכי לשפשף את העור כלל.

כ-23 ש”ח ב-LookFantastic

6. נסי לישון יותר

הדרך הכי זולה ופשוטה להיפטר מהשקיות מתחת לעיניים היא לישון כמו שצריך – המלצה לבין 7 ל-8 שעות בלילה, ולא לשתות קפה או אלכוהול בשעות שלפני. לא מהפכני, אבל בכל זאת: easier said then done.

7. נסי להשתמש בשקיות תה

זאת תרופת סבתא, אבל יש לה יכולות מוכחות מדעית: תה (בצורתו שמכילה קפאין), מכיל טאנינים טבעיים שעוזרים להפחתת נפיחות בעיניים. יש להשרות שתי שקיות תה במים חמים ואז לצנן את השקיות במשך כמה דקות במקרר. הניחי שקית תה אחת על כל עין למשך כחמש דקות, והעיניים שלך ירגישו רעננות וייראו בהירות יותר. קל.

8. הימנעי מצריכת מלח

עוד כלל אצבע עם ביסוס מדעי – זה ידוע כי נתרן סופח אליו מים. וכן, מסתבר שנתרן יכול להימצא גם באיזור שמתחת לעיניים, ולכן לגרום להיווצרות העיגולים השחורים. צמצמי את צריכת המלח שלך, והעיניים שלך יודו לך.

9. שמן קוקוס ושמנים אתריים

אם את משתמשת בשמנים אתריים, תשמחי לדעת שיש כמה שמנים הנלחמים בנפיחות מתחת לעיניים ובעיגולים כהים. נסי לערבב שמן אתרי לבחירתך עם שמן קוקוס ולשפשף אותו מתחת לעיניים, זה עשוי לעזור.

10. שתי מים

שמירה על לחות היא אחד הכללים הראשונים בטיפוח העור, ובטח על מנת להימנע מעיגולים שחורים מתחת לעיניים. כאשר הגוף מתייבש, הוא מגיב על ידי אחזקת כמה שיותר מים, ובכך גורם נפיחות ושקיות מתחת לעיניים. אחת הדרכים להימנע מכך היא על ידי שמירה על הידרציה. באופן כללי, מומלץ לשתות בין 8 ל-12 כוסות מים ביום – נסי להקפיד.

11. צמצמי צריכת אלכוהול

צריכת אלכוהול היא אחד האשמים הגדולים בכל הקשור להתייבשות. אם אתה שותה את 12 הכוסות הנדרשות שלך כל יום ובכל זאת מרגישה מיובשת, שימי לב לצריכת האלכוהול שלך. אלכוהול פועל כמשתן, וגורם לך לאבד לא רק נוזלים אלא גם אלקטרוליטים. אז אם את סובלת משקיות מתחת לעיניים בצורה כרונית, הפחתת צריכת האלכוהול שלך עשויה להועיל.

12. מעשנת? הפסיקי

זה ידוע כי עשן הסיגריות גורם לעיגולים שחורים ופוגע בעור העדין סביב העיניים. בנוסף לכל היתרונות האחרים שהימנעות מסיגריות מציעה, זה גם ייתן לך עיניים בריאות ורעננות יותר.

שום דבר לא עבד? נסי איפור

זכרי… כשכל השאר נכשל, עדיין יש לך איפור (ברוך השם). בזמן שאת עובדת על שיפור המצב של העיגולים השחורים שלך, יש לך לא מעט פתרונות להסתרתם, וביניהם קונסילר מומלץ לכהויות, או מייק-אפ לבחירתך. כמה מההמלצות שלנו של מייק-אפים מומלצים לאיזור העיניים הם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *