שמן זית לעור הפנים: יתרונות, סיכונים ומוצרים מומלצים

שמן זית לפנים

הגיע הזמן לבדוק את האמת מאחורי המיתוס: שמן זית לעור הפנים – האם זה באמת שימושי / בריא?

אם כן, זה מושלם. הרי לרובנו יש בקבוק שמן זית בארון המטבח שלנו. ולמרות שהוא כנראה שם לשימוש בתור תיבול לסלט או לטיגון קטן , בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתחילים להכיר ביתרונות השימוש בשמן זית על הפנים, אם בצורה מוכחת ואם כתרופת סבתא.

למעשה, אפילו מצאתי ברשת מחקר אחד של אוניברסטית אוקספורד (מקור) שמצא שכאשר חוקרים מרחו שמן זית על עורם של עכברים שנחשפו לקרינה אולטרה סגולה שעלולה לגרום לסרטן, שמן הזית למעשה פעל כגורם מונע לכך, ושיעור העכברים שפיתחו גידולים היה נמוך משמעותית מאשר העכברים שלא קיבלו שמן זית על עורם.

אז יצאתי לבדוק – מהם היתרונות (המוכחים) של מריחת שמן זית על העור?

יתרונות שמן זית לעור הפנים

עשיר בויטמינים

לשמן זית יש כמה יתרונות בדוקים עבור העור. לפי מועצת הזיתים הבינלאומית (כן, יש דבר כזה), בשמן זית ישנם ויטמינים רבים, כולל A, D ו- K, כמו גם ויטמין E.

יש לו תכונות נוגדות חמצון

בהתאם לכך, שמן זית הוא גם נוגד חמצון נהדר, והוא עשוי לסייע במניעה או תיקון של נזקים הנגרמים מקרינה אולטרה סגולה (הגורמת לסרטן). יש לו ריכוז גבוה מאוד של מרכיב הנקרא סקוואלן – גבוה משמעותית בהשוואה לריכוז שלו במוצרי מזון אחרים שאנחנו צורכים. הסקוואלן הוא זה שהופך את שמן הזית לנוגד חמצון כל כך אפקטיבי (ואת אולי זוכרת אותו משמן הסקוואלן של דה אורדינרי).

הוא מעניק לחות ונלחם בחיידקים

אם יש לך עור נוטה לאקנה, שימוש בסבון פנים העשוי שמן זית עשוי לסייע להפחית את האקנה שלך על ידי הריגת החיידקים הגורמים לו (מקור). שמן זית ידוע גם כמעניק לחות אפקטיבי.

שמן זית

איך נשתמש בשמן זית לעור הפנים?

יש מוצרי קוסמטיקה רבים המבוססים על שמן זית. שמן הזית משמש לעתים קרובות כמרכיב מרכזי במוצרי שטיפת פנים, וניתן למצוא אותו גם בסבונים, שטיפות גוף ותחליבים. ראי כמה מוצרים מומלצים בהמשך.

מנגד, את יכולה גם להשתמש בשמן זית “נקי” בתור קרם לחות, ללא תוספת מרכיבים, על ידי מריחה שלו ישירות על העור. המתיני כמה דקות ונגבי את עודפי השמן מהפנים באמצעות מטלית לחה. זה עשוי להיות מועיל במיוחד להשתמש בשמן זית כקרם לחות לאחר שנחשפת לשמש או אם את סובת מכוויות שמש.

מוצרים מומלצים:

קרם לחות של Olivella

כמה מקורות ברשת ממליצים על קרם הלחות הזה של Olivella, שמבוסס על שמן זית כתית טבעי ומשתמש בנוגד החמצון העוצמתי סקוואלן, המסייע לעור לשמור על לחות בפנים, בשפתיים ובגוף.

לעמוד המוצר באמזון

ניקוי פנים ומסיר איפור של Julep 

ניקוי הפנים הקליל הזה של Julep מסיר ביעילות איפור ומרכך את העור מבלי לגרום לגירוי. בנוסף, הוא מכיל מרכיבי אנטי-אייג’ינג המרגיעים ומתקנים את העור ושמנים טבעיים המעניקים לעור לחות. הוא לא משאיר את העור שמנוני לאחר השימוש, ומולץ לכל סוגי העור.

לעמוד המוצר באמזון

תערובת שמנים טבעית של Ancient Greek Remedy

לשימוש בבוקר או בערב, קרם הלחות הזה מבוסס על ארבעה שמנים גולמיים: שמן זית כתית איכותי, שמן שקדים, שמן זרעי ענבים ו-ויטמין E לעור זוהר, חלק ואחיד.

לעמוד המוצר באמזון

והבחירה היוקרתית יותר – קרם פנים של DHC

קרם הלחות המפנק הזה קל משקל אך מכיל לא מעט לחות. הוא מבוסס על שמן זית 100% אורגני, יחד עם סקוואלן שמקורו בזיתים ושמן סובין אורז מוקשה. יחד, הם משתלבים בפורמולה עשירה בנוגדי חמצון, המספקת תוצאות רכות במיוחד.

לעמוד המוצר באמזון | או ב-Look Fantastic | או ב-Feel Unique

שמן זית לפנים

סיכונים ואזהרות

בעוד ששמן זית עשוי להועיל לעור הפנים במובנים מסוימים, יש מחקרים אחרים שטענו שאם יש לך עור רגיש, במיוחד עור שמנוני (או שאת סובלת ממצבים כמו דרמטיטיס), שמן זית הוא לא הבחירה המומלצת עבורך.

מחקר אחד (מקור) מצא כי שמן זית למעשה החמיר מצבי עור מסוימים אצל מבוגרים והמליץ ​​להורים להימנע משימוש בשמן זית על תינוקות. אם יש לך עור רגיש, ערכי בדיקת אלרגיה לפני שאת מורחת את השמן על הפנים שלך. עושים את זה על ידי מריחת כמות קטנה של השמן על הזרוע שלך – אם את לא רואה שום תגובה בעייתית תוך 24 עד 48 שעות,המוצר שבחרת אמור להיות בטוח לשימוש.

מחקר נוסף (מקור) הראה כי שימוש בשמנים טבעיים, כולל שמן זית, על תינוקות עשוי למעשה לתרום להתפתחות אקזמה בהמשך חייהם, וזה נכון במיוחד אם יש לך היסטוריה משפחתית של אקזמה.

כך שבאופן כללי הייתי אומרת לא להשתמש בשמן זית לעור הפנים אצל ילדים. בנוסף, זכרי כי שמן זית הוא שמן כבד, ולא נספג בקלות בעור. חשוב לנגב את כל עודפי השמן לאחר השימוש על מנת למנוע סתימת נקבוביות או התלכדות של חיידקים. בחרי מוצר באיכות גבוהה שאינו מכיל תוספים כלשהם או כימיקלים.

לסיכום

אם את בוחרת להשתמש בשמן זית על עור הפנים שלך, זכרי שאיכות חשובה. היזהרי משמן זית מעורב (לעומת שמן זית טהור). קראי את האותיות הקטנות, וודאי כי מדובר על שמן זית טהור ולא תערובת של שמנים.

בנוסף לכך, שמן זית יכול להיהרס במהלך הזמן אם הוא חשוף לחום מוגזם, לאור או לחמצן, ואיכות השמן עלולה להיות מושפעת משימוש בזיתים פגומים או בשלים יתר על המידה בזמן הייצור או אחסון לא נכון. שימי לב שאת משתמשת במותג בעל תו איכות, והקפידי על ביצוע בדיקה האלרגיה בכל פעם שאת משתמשת במוצר חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *