11 סוגים של תה נגד גזים ונפיחות בבטן

תה נגד נפיחות

אז למה אני כותבת היום על תה נגד גזים ונפיחות בבטן? הסיפור הוא פשוט: אתמול בלילה, אחרי יום עמוס ולחוץ בעבודה, חשבתי שזה יהיה רעיון טוב להירגע מול הנטפליקס, ועל הדרך לדחוף קופסה שלמה של בן אנד ג’ריס. אני בדרך כלל לא אוכלת הרבה סוכרים מזוקקים ופחמימות כי אני יודעת שהם גורמים לי לנפיחות בבטן – ובהחלט ההחלטה הכושלת הזו בסופו של דבר גרמה לי להתנפח להפליא.

ולכן, פניתי לחקור האם יש תרופות סבתא טבעיות לבעיות הללו, ומסתבר שיש לא מעט סוגי תה שיכולים לפעול נהדר על מנת להפיג את תחושת הנפיחות בבטן. בנוסף, יש משהו מאוד מרגיע בללגום כוס תה (במיוחד אם את שוכבת במיטה וקוראת או צופה בעוד פרק של הקרדשיאנס בזמן שאת מחכה שהתה יעשה את הקסם שלו).

כדי לחקור את הנושא, הבאתי פה ציטוטים של הדיאטניות-תזונאיות איימי שפירו ואיזבל סמית’ שכתבו בבלוג שלהן על אותם צמחים ועשבי תיבול שיכולים לעזור לנו כשאנחנו מרגישות מלאות במיוחד. המשיכי לקרוא עדי ללמוד מהו התה הטוב ביותר שיעזור לך להפחית את הגזים והנפיחות בבטן.

תה נגד גזים ונפיחות בבטן

סוגי תה נגד גזים ונפיחות בבטן

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא מרכיב אנטי דלקתי רב עוצמה. בנוסף לכך, הוא מכיל תרכובת בשם ג’ינג’רול, שנמצאה כמסייעת בהקלה על נפיחות בבטן. בונוס: הוא גם עוזר עם בחילות. “תה ג’ינג’ר מסייע לעיכול אפקטיבי, מה שעוזר להקל על גזים, נפיחות, כאבי בטן ומשפר את היציאות. ידוע שהוא מונע דלקות ומרגיע את מערכת העיכול”, אומרת סמית.

אני אוהבת לשלב כורכום טרי, ג’ינג’ר ולימון להכנת מעין תה. עוד יתרון של המשקה הוא הקלה בכאבי מחזור הגורמים לנפיחות.

מנתה

בכל פעם שכאבה לי הבטן בילדות, סבתא שלי הייתה אומרת לי למצוץ מנטה. אני לא בטוחה עד כמה הסוכר עזר לבעיות הגסטרו שלי, אבל בהחלט יש מה לומר על מנטה ועל התועלת שלה בעזרה עם כאבי בטן. “שמן מנטה הוכח כיעיל בהפחתת כאבי בטן, נפיחות, גזים, וכמה מחקרים הראו שתה מנטה מכיל כמויות מספקות שלו לשיפור הסימפטומים” אומרת שפירו.

שומר

שומר נחקר לא מעט בשל אינספור היתרונות שלו לחיזוק הבריאות, אבל מכיוון שאת כאן כדי להוריד את הנפיחות בבטן, נתמקד בשימושים שלו בתור תה נגד גזים. שומר עוזר לפזר את הגזים החוצה מהמעיים וגם עוזר לגוף לייצר יותר מרה. יותר מרה פירושה שהגוף שלך מסוגל לפרק שומנים טוב יותר – במיוחד מוצרי חלב, שהם אחד האשמים הגדולים מאחורי בטן נפוחה. לא מוצאת תה שומר על המדפים? פשוט רסקי כמה זרעים והטביעי אותם במים, מציעה שפירו.

קמומיל

אולי תזהי את התה הזה בזכות תכונותיו המרדימות, אבל הוא יכול גם לעזור להרגיע בטן נפוחה. דלקת בדופן המעי עלולה לגרום לנפיחות, יחד עם בעיות בריאות אחרות במעיים. “יש מחקר ראשוני שמראה כי לתמצית קמומיל יש פוטנציאל להגן מפני שלשולים וכיבי קיבה בשל תכונותיו האנטי דלקתיות”, אומרת סמית’.

לימון

“לימונים מכילים כמויות גדולות של חומצת לימון, שיכולה להגביר את תפוקת השתן ולעזור לשחרר כל נפיחות מעודפי מים שעלולה להתרחש”, אומרת סמית’. לעתים קרובות לימון ישולב עם מרכיבים אחרים ברשימה הזו, כדי לתת לתה כוח ריפוי נוסף.

לקריאה נוספת: 7 סיבות טובות (ומדעיות) לשתות מים עם לימון בבוקר

מים עם לימון בבוקר

שורש שן הארי

“התה הזה הוא חומר משתן טבעי, אז הוא יעזור בהפחתת משקל ואצירת המים בגוף על ידי הגברת השתן”, אומרת שפירו. אף על פי שאף אחד לא אוהב את הריצה השעתית לשירותים, תפוקת המים הנוספת הזו יכולה לעזור להקל על נפיחות. בתור בונוס, חשוב להזכיר שהמרכיב הנפלא הזה שימש להרגעת דלקות, חרדות ועוד המון בעיות בריאות כבר מימי קדם – אז כנראה שיש בזה משהו.

שורש ג’נטיאן

השורש הזה מגיע מצמח שנקרא בשם המדעי Gentiana lutea, שהוא די סמיך כמו ג’ינג’ר, ולרוב משתמש כתוסף נוסף שתראי בתרכובות תה כמו תה ירוק או קמומיל. הפלבנואידים המרים של הצמח מסייעים לתהליך העיכול, ועוזרים להקל על המצד ולהיפטר מכל נפיחות מתמשכת או גז מצטבר.

לא רק ששורש ג’נטיאן יעזור להקל על תסמיני נפיחות, אלא שהוא גם יכול לעזור למנוע אותם מלכתחילה. “הוא משמש לעתים קרובות ממש לפני או ממש אחרי ארוחה כדי לעזור בהפעלת מערכת העיכול ולתמוך בגוף בספיגת חומרים מזינים”, אומרת סמית’.

היביסקוס

אם הרעיון של תה מר נשמע גרוע יותר מאשר המחשבה על ג’ינס שלא נסגר עליך, נסי קצת תה היביסקוס. הפרחים מייצרים טעם מתוק יותר דמוי חמוציות כשהם רותחים, והפלבנואידים בהיביסקוס יכולים לעזור לווסת הורמון שנקרא אלדוסטרון, אומרת סמית. הוא שולט ברמות האלקטרוליטים ומשפיע על צריכת המים – שניהם מפתחות להגברת או הנמכת הנפיחות בבטן.

מאצ’ה או תה ירוק

מה עוד צריך להגיד על תה ירוק? הוספת אנרגיה טבעית, עזרה בירידה במשקל, פלא טיפוח העור – אם שתית קצת תה ירוק, את נהנית מכל העולמות. תוסיפי לזה כמה תכונות נגד נפיחות – הקטצ’ינים של התה הירוק עוזרים להרגיע את מערכת העיכול ועוזרים לקיבה שלך לעכל מזון בצורה יעילה יותר – ותקבלי תה נגד גזים ונפיחות מושלם.

לקריאה נוספת: מסיכת מאצ’ה – מתכון ביתי קליל והמלצה שווה

תה ירוק נגד גזים ונפיחות

לענה

עשב התבלין הירוק והמר הזה הוא אחד ממרכיבי התה מעודדי העיכול הפופולריים ביותר באירופה, וכן, אני יודעת מה את חושבת: זה אותו מרכיב כמו באבסינת’ (התרכובת הספציפית נקראת תוג’ון). אל תדאגי, כנראה שתצטרכי לשתות משהו כמו 20 כוסות תה ביום כדי לראות את הפיה הירוקה, אבל בכמויות קטנות יותר הוא יעזור לשחרר נוזלים ויסייע לעיכול.

אם את בהריון או מניקה, התייעצי עם רופא לגבי אילו תרופות צמחיות עשויות להיות בטוחות עבורך. רק ג’ינג’ר נחקר בצורה מהימנה עבור נשים בהריון, תרכובות מסוימות, כמו תוג’ון בלענה, יכולות לגרום להתכווצויות.

זרעי קימל

זרעי קימל והשמן שלהם יכולים לשמש לטיפול במגוון שלם של תסמיני עיכול, כולל נפיחות, צרבת, גזים ועוויתות במערכת העיכול. “זרעי קימל הם חזקים להפליא!” אומרת סמית. “יש להם כמה תכונות אנטי-מיקרוביאליות שעשויות לתמוך בפיתוח של חיידקי מעיים מועילים במעיים, הפועלים כמו פרוביוטיקה.”

לקריאה נוספת

בעולם מושלם, כולנו היינו חיות על תזונה מאוזנת מלאה בירקות אורגניים, דגנים ללא גלוטן כמו קינואה וחלבונים קלים לעיכול כמו עוף ודגים. היינו מחליפים את הקוקטיילים בהאפי האוור במים ומצליחות להימנע מכל זכר למאכלים שומניים ומלוחים. אמנם קצת אידיאליסטי, אבל בסופו של דבר זה מה שצריך לעשות כדי להימנע לחלוטין מהתחושה הנפוצה של נפיחות בבטן.

למרבה הצער, לוחות זמנים עמוסים והנוחות של ארוחת טייק אאוט מהירה יכולים להקשות על השמירה על התזונה. תוסיפי לזה גורמים נוספים שעלולים להוביל לנפיחות כמו התייבשות, עצירות, כאבי מחזור – ואת יכולה להיתקע עם נפיחות לא נעימה בבטן למרות כל המאמצים שלך.

אם תה נגד גזים ונפיחות לא עשה את העבודה מבחינתך – אל דאגה, יש עוד כמה דברים שניתן לעשות.

המשיכי לקרוא: איך להוריד נפיחות בבטן במהירות: 20 דרכים טבעיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *