איך להעלים היקי: מדריך

איך להעלים היקי

לא הצלחת לעצור את עצמך בלהט הרגע – ועכשיו יש הוכחות לכך שכולם יכולים לראות, ממש על הצוואר שלך. אז מה אפשר לעשות כדי למנוע את המבוכה? המשיכי לקרוא כדי ללמוד איך להעלים היקי.

היקי היא חבורה הנגרמת כתוצאה מטראומה לעור, כגון מציצה או נשיכה. ולמרות שלא מדובר בפציעה רצינית, היא יכולה להיות די מביכה! אז איך את יכולה להיפטר מהיקי בהקדם האפשרי?

אספנו פה כמה טיפים של רופאי עור שמסבירים כיצד למזער את המראה של היקי – בזמן שאת מחכה להיעלמות המלאה שלו.

כמה זמן לוקח להיקי להחלים?

אז נתחיל עם החדשות הרעות: אין דרך מהירה וקלה להיפטר מהיקי. כמו צורות אחרות של חבורות בעור, הוא צריך זמן להחלים.

אבל יש גם חדשות טובות. רוב החבורות נמשכות בין שלושה ימים לשבועיים, והיקי, שהוא צורה שטחית ביותר של חבורה, לא צריך יותר זמן החלמה מאשר הסוגים האחרים.

“כמות הטראומה לעור שיוצר היקי אינה גדולה כמו הטראומה שגורם, נניח, פנס בעין” אומר ד”ר אלוק ויג’, רופא עור מארה”ב שכתב על הנושא, “כך שהיקיס יכולים להחלים מוקדם יותר בהשוואה לגורמים אחרים שמשאירים סימנים על העור.”

ובעוד שהאינטרנט מלא בטיפים בסגנון “עשי זאת בעצמך” שמתיימרים ללמד איך להעלים היקי בן לילה, ד”ר ויג’ אומר שאין מדע אמיתי שעומד מאחורי רובם. במקום זאת, הוא חלק את הטיפים המובילים שלו לגבי הדרכים למזער את המראה של היקי בזמן שהוא מחלים.

קומפרסים חמים

ההימור הטוב ביותר שלנו לגבי הדרך איך להעלים היקי היא עם קומפרסים חמים.

“קומפרסים חמים יכולים לעזור להרחיב את כלי הדם של הגוף שלך ובכך לפרק את הכתם שנוצר בעור, ולהסיר את תאי הדם האדומים שנשפכו החוצה מכלי הדם ואל העור שלך”, מסביר ד”ר ויג’.

את יכולה לעשות את הפעולה הבאה עד ארבע פעמים ביום לאורך כל משך הזמן שההיקי שלך נראה על העור:

  1. ממלאים קערה שניתנת לחימום במיקרוגל במים, ומחממים אותה במיקרוגל עד שהיא חמה מספיק (ברמה שלא תוכלי לטבול בה את האצבע ליותר מכמה שניות) – “זה צריך להיות חם יותר ממי אמבט, אבל לא קרוב לרתיחה”, אומר ד”ר ויג’.
  2. משרים שתי מטליות רחצה נקיות בקערת המים, ואז לוקחים אחת וסוחטים אותה. שמים אותה על ההיקי, ונותנים לה לשבת עד שהמטלית יורדת חזרה לטמפרטורת החדר. לאחר מכן, מחזירים את המגבת הזו לקערת המים החמים, וסוחטים את השנייה, וכך חוזרים על התהליך עמה.
  3. חזרי על התהליך שלוש או ארבע פעמים, בסך הכל 15 עד 20 דקות. ייתכן שיהיה עליך לחמם מחדש את קערת המים בין השלבים כשהיא מתקררת.

ולמרות שקומפרסים קרים יכולים לעזור במקרים של חבורות משמעותיות יותר, אל תטרחי לשים אותם על ההיקי שלך. “הטראומה לעור שלך היא מינימלית, כך שקור לא יועיל הרבה”, אומר ד”ר ויג’.

במקום זאת, התחילי ישר עם הקומפרסים החמים, וחזרי על הפעולה לפי הצורך למשך כמה ימים שיידרשו לסימן לדעוך.

איך להעלים היקי

אגב, היקי (במקור מאנגלית: Hickey), נקרא בעברית “נשיכת אהבה”. לפי ויקיפדיה, מדובר ב-“סימן או חבורה זמניים בעור הנגרמים כתוצאה משטף דם קטן. הסימן מופיע בעקבות נשיקה, מציצה או נשיכה חזקה הגורמת לקריעתם של כלי דם תת-עוריים”.

מה לשים על היקי?

בנוסף לשיטת הקומפרסים החמים, את יכולה למרוח את הג’לים או הקרמים הבאים על ההיקי שלך כדי לעזור ולהאיץ את תהליך הריפוי שלו:

  • ארניקה: הרופאים לא בטוחים בדיוק למה, אבל ארניקה נמצאה ככזו העוזרת לחבורות להחלים מהר יותר. מצד שני, הימנעי ממנה אם את לוקחת תרופות מדללות דם.
  • ויטמין C: מחקרים מראים שוויטמין C יכול לעזור לקרישת דם, מה שעוזר להפחית את כמות החבלות.
  • ויטמין K: למרות שוויטמין K עשוי לעזור לריפוי חבורות, יש למרוח אותו באופן מקומי במקום ליטול אותו דרך הפה, מכיוון שצריכה שלו כתוסף תזונה עשויה לגרור תופעות לוואי מסוימות.

מקורות מסוימים מציעים להשתמש באלוורה, שיכולה להרגיע דלקות בעור (כמו במקרה של כוויות שמש) – אבל ד”ר ויג’ אומר שזה לא ממש עוזר להיקיס. “עם היקי, אין כל כך הרבה דלקת בעור”, הוא אומר. “זו רק טראומה קלה.”

איך להסתיר היקי בזמן שהוא מחלים

אם יש לך אירוע פומבי בפתח ואת עד כדי כך נואשת, את יכולה לשאול את הרופא שלך לגבי הסרת היקי בלייזר (תהליך אפשרי עבור היקי ב-24 עד 48 שעות). עם זאת, מעבר לכך, אפילו לייזר לא יכול לעזור הרבה, ואת פשוט צריכה להמתין לתהליך הריפוי הטבעי.

ללא דרך אמיתית להסיר היקי, ההימור הטוב ביותר שלך הוא לשמור אותו מכוסה, בין אם על ידי לבוש או עם איפור קל. הגיע הזמן להצטייד בצעיפים!

לקריאה נוספת: מה גוון העור שלי? התאמת גוון המייק אפ, גם בקניה ברשת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *