איך עושים שפם עם חוט ולמי זה מתאים (מדריך מצולם)

הסרת שפם

בפוסט של היום נלמד איך עושים שפם עם חוט – למי זה מתאים, איזה עוד שיטות קיימות, עם איזה חוט הכי כדאי לך לעבוד וכל שאר הדברים שאת צריכה לדעת כדי לשמור לעצמך על העור והמראה.

בכל פעם שאני באה לעשות שפם אני נזכרת בסרט “האמן הגדול מכולם” בו יש סצנה בה גברת מזוקנת שרה “אני לא מתנצלת, זו אני”. ולמרות שהשיר שלה היה מעין שיר הלל לקבלה של השונה (ושל עצמך), האם אנחנו באמת רוצות להיות כמוה?

נדיר לראות אישה שמאמצת את השפם שלה, למרות שלרובנו יש פלומה קטנה וטבעית. אבל בין אם הוא עבה, דק, קשה או רך – עוד לא פגשתי אישה שבחרה לאמץ את המראה הטבעי. כולנו רוצות שפה עליונה חלקה, ללא אותן שערות קטנות שלפעמים, בזוויות מסוימות, מחזירות את אור השמש ומייצרות לנו מראה מרתיע .

עכשיו, אל תביני אותי לא נכון, המטרה של הפוסט הזה היא לא לעשות שיימינג. את הכי יפה כשאת מי שאת, ואם מראה טבעי זה מה שאת אוהבת – עופי על עצמך. אבל אם את פה, כנראה שבא לך להיפטר מהשפם.

אבל מהי הדרך הכי יעילה לעשות את זה? המשיכי לקרוא.

הסרת שפם עם חוט – למי זה מתאים

למרבה המזל, ככל שהזמן עובר האפשרויות להסרת שיער הופכות למגוונות יותר ויותר, במיוחד כשמדובר בשיער פנים. עם אפשרויות לטיפולי שעווה, לייזר, אפילציה והסרה עם חוט, אנחנו כבר לא צריכות להסתכן בפציעה מגילוח לא נכון, או לסבול מהשלכות טווח ארוך של טיפול לא מתאים.

פרנצ’סקה פרנסי מ- Naked Hare (מותג הסרת שיער לונדוני), כתבה כי הסרת שפם עם חוט היא הבחירה הנכונה במידה ויש לך עור רגיש. “גם שעווה וגם הסרה עם חוט מסירות את השערות מהשורש. עם זאת, אם העור שלך יבש או רגיש למוצרים מסוימים, הסרת שפם עם חוט תהיה האופציה הטובה יותר.” היא כתבה. “שום מוצר אינו מעורב בתהליך, זה רק החוט שמסיר את השיער”.

הסרת שיער עם חוט תולשת את השערות באמצעות תפיסה של השערות ומשיכה שלהן החוצה, ויכולה להסיר אפילו את הפלומה הכי עדינה, במהירות ולפעמים אפילו ללא כאב.

עד כאן זה נשמע די פשוט, אבל האם אפשר לעשות את זה בבית?

“זו מיומנות שצריך ללמוד”, היא אמרה, “כך שלא הייתי ממליצה למישהו מתחילה להסיר שפם עם חוט לבד. עם זאת, עם קצת אימון זה בהחלט אפשרי”.

אוקיי – האתגר התקבל. אבל ראשית, כמה שאלות ותשובות.

שאלות נפוצות על הסרת שיער עם חוט

האם הסרת שיער עם חוט זה תהליך כואב?

זה תלוי באדם ובתזמון. אצל נשים, העור נוטה להיות הרבה יותר רגיש ממש לפני ובמהלך המחזור החודשי, כך שהסרת שיער עם חוט עלולה להיות כואבת יותר בזמן הזה.

מהו זמן ההחלמה?

יש נשים שבכלל לא חוות אדמומיות או גירוי בעור. למי שכן, המצב מתאזן לרוב לאחר שעתיים או שלוש.

מה לעשות אחרי הסרת שיער עם חוט?

במידה וזה אפשרי, נסי לשמור על האזור ללא איפור למשך 24 שעות לאחר הסרת השיער. בנוסף, מומלץ להימנע מחשיפה מרובה לשמש, ממקלחות חמות, אמבטיות וסאונות למשך 24 שעות לאחר הטיפול.

באיזו תדירות רצוי לעשות שפם?

זה תלוי בקצב הצמיחה של השיער שלך, אבל בדרך כלל מדובר על כל שלושה שבועות.

אוקיי, קיבלנו תשובות. הגיע הזמן ללמוד איך עושים את זה.

איך עושים שפם עם חוט

בסופו של דבר מדובר על טכניקה שאת צריכה ללמוד – ואין טוב כמו מראה עיניים. למזלנו יש יוטיוברית חמודה בשם טאי שיצרה סרטון שמסביר את איך עושים שפם עם חוט בצורה ממש טובה. אני ממליצה שתראי את הסרטון, ולאחר מכן המשיכי מטה לפירוט של השלבים השונים.

שלב ראשון -הכנת החוט

רוב ההמלצות שמצאתי ברחבי הרשת המליצו על שימוש בחוט כותנה בחוזק 40 או 50 (הנה דוגמה לאחד כזה). חותכים ממנו חתיכה באורך של כ-30 ס”מ וקושרים את הקצוות יחד כדי לייצר לולאה גדולה. כאשר כפות הידיים שלך פונות פנימה, גלגלי את החוט על החלק החיצוני של האצבעות ומתחי את הידיים כלפי חוץ כדי ליצור מעין מלבן.

שלב שני – סיבוב

הזיזי את שתי הידיים בתנועות מעגליות מנוגדות כ-10 פעמים על מנת ליצור סיבוב בחוט לאורך מרכז הלולאה. שחררי את האצבעות כך שרק האגודלים והאצבעות האמצעיות יישארו בתוך החוט. עכשיו מתחי את החוט בכל אחד מהצדדים, כשאת מרימה לסירוגין את האצבע האמצעית של כל יד. זה ימשוך ויעביר את החלק המסובב מצד לצד. זו הטכניקה שתעזור לך לתפוס ולהסיר את השערות.

שלב שלישי – מריטת השערות

לחצי יחד את השפתיים שלך וחייכי על מנת להדק את אזור השפה העליונה. כשאת אוחזת בחוט שלך, הזיזי את החלק המסובב שלו ימינה על ידי הרמת האצבע האמצעית השמאלית שלך. ואז, הניחי את החלק המסובב של החוט בצד ימין החיצוני של השפתיים שלך. כשאת שומרת על החוט במגע עם העור שלך, הרימי את האצבע האמצעית הימנית שלך והזיזי את החלק המסובב לאורך החוט כך שהוא יתפוס את כל השערות איתן הוא בא במגע. חזרי על התהליך לכיוון הצד השני.

וזהו – סיימנו!

לא בא לך לעבוד קשה, או שאת לא מצליחה? יש אופציה נוספת להסרת שיער עם חוט והיא שימוש במכשיר פשוט שמדמה את המכניקה אותה עשינו ידנית. מצד אחד, זה מרגיש לי קצת מיותר. מצד שני, לא מדובר על מכשיר יקר, אז למה לא להתפנק? מגיע לנו, לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *