בושם בריח של תינוק: מה זה בכלל אומר, וכמה המלצות

בושם בריח של תינוק

זה לא מעט פעמים שאני שומעת את הביטוי “בושם בריח של תינוק”. הביטוי עצמו הוא קצת מוזר, כי יש בושם עצי, יש כאלו עם ניחוח אדמתי – אבל מכל תווי הבושם האפשריים, איך מזקקים ריח של תינוק?

מנגד, מדובר על ארומה שרובנו מכירות (גם אם לא יכולות לתאר), אותו ריח רך ועדין, שמזכיר עוד מונח אמורפי כמו “ניקיון”. ולמרות שזה נשמע מוזר, אל תחשבי לרגע שהוא יגרום לך להריח ילדותית או כמו אמא צעירה ששכחה להחליף בגדים – הבשמים הקיימיים עם “ריח של תינוק” קיבלו עדכון “מבוגר” ואלגנטי המבוסס על תווים של וניל, מושק רך והדרים.

אז מהם הבשמים בריח של תינוק המומלצים? אספנו פה חמישה מועמדים.

קנזו פלאוור

בושם קנזו פלאוור הוא דוגמה לבושם קאלסי אבל יחד עם זאת ייחודי, שלא יושב על איזו נישה נידחת עם תווים נדירים, ומנגד לא איזו קלאסיקה נערצת מראשית המאה העשרים. הניחוח המפורסם נוצר לראשונה על ידי הבשם אלברטו מורייו מבית KENZO, ומאז שהושק בשנת 2000 הוא ממשיך להישאר בראש רשימת רבי המכר בעולם.

Flower הוא דוגמה יפהפיה לצורה בה אפשר לשלב ניחוח דומיננטי ועוצמה מתמשכת יחד עם ניחוח עדין ומדויק. למעשה, לאורך כל שלבי היום, הניחוח הזה של קנזו שומר על איכות ותווים מדוייקים שלא בהכרח הייתי מצפה מבושם פרחוני, שבדרך כלל נוטים להיות מתקתקים יתר על המידה. במקרה, גם יש לו ארומה שמתקרבת לריח התינוקות עליו דיברנו. הוא קצת יותר מתוק וקרמי ממה שהייתי מצפה, זאת עקב הנוכחות של תמציות וניל ודומדמניות שחורות, אך עם זאת, הסגול והוורד שבו מעניקים לו גימור רך ומנחם.

זמין לקניה ב: אמזון

Milano Infusion של פראדה

Milano Infusion D’Iris מבית האופנה היוקרתי פראדה מילאנו הוא בושם המביא את קסם העולם הישן לעולמה של האישה המודרנית, בעל ניחוח הדרי פרחוני וניחוחות נשיים. יש בבושם הזה ניחוח מתוחכם ויוקרתי, והוא מומלץ לנשים שמעריכות איכות עם ריח פודרתי משולב עם ניחוח מושק פרחוני ועצי.

תווי הבסיס של הבושם כוללים הדרים, פרח התפוז, מנדרינה, ואיריס (שנכלל בשמו של הבושם).האחרון הוא ניחוח יחסית דומיננטי בבושם הזה, שמנגד מצליח לשמור על גוון מאד נקי, רענן, ועם תווי הדרים נעימים. ביחד, הם מייצרים ניחוח רך ואוורירי – כל מה שאת מחפשת ב-“בושם בריח של תינוק”.

זמין לקניה ב: אמזון

Shalimar של Guerlain

למרות שגרסת האו דה טואלט של Shalimar נוטה הרבה יותר לכיוון ה-“ריח של תינוק” מאשר האו דה פרפיום (למדי פה מה ההבדל ביניהם), שניהם מאד מומלצים (ומצליחים). הבושם נוצר ע”י ג’אן גרלן בהשראת סיפור אהבתם מלא התשוקה של קיסר ונסיכה הודית והוא מסמל הבטחה לאהבה נצחית, מה שנותן לו את שמו: שלימאר = מקדש האהבה.

מדובר על ניחוח אוריינטלי, ייחודי וממכר, לאישה נשית וחושנית. הוא מכיל תווים של מנדרינה, ארז, תפוז ברגמוט, לימון, ואיריס שנותנים לו את הגימור האבקתי, לצד פצ’ולי, יסמין, וניל ושעועית טונקה שמספקים לו מתיקות שמנתית. תווי ההדרים מוסיפים לו נגיעה ייחודית במיוחד – והתוצאה היא ניחוח מעודן, קלאסי ובוגר מבלי להיות מיושן.

זמין לקניה ב: אמזון

קשמיר של Donna Karan

בושם שנוצר כבר בשנת 1994, “קשמיר” מבית האופנה של דונה קארן הוא ניחוח קלאסי, נצחי אלגנטי וטהור המבוסס על תמצית קשמיר שיוצרת בושם חם וחושני אך גם עדין ונשי מאד. הוא מגיע בבקבוק זכוכית אייקוני שעוצב בהשראת הגוף הנשי, ומציע אפקט פרחוני-פודרתי באמצעות תווים של ברגמונט, לילי, קשמיר, וניל ומושק. נגיעות של יסמין ואלגום מעניקות לו נגיעה סבונית במקצת, והתוצאה היא בושם אלגנטי בניחוח נקי וקרמי. נשי, יוקרתי ואייקוני! 

זמין לקניה ב: אמזון

בונוס – בושם בריח של תינוק של Demeter

אם את עוד לא מכירה, Demeter הוא מותג שמייצר בשמים במחירים יחסית נגישים אשר מתוכננים במיוחד כדי להריח כמו תו או מרכיב ספציפי. התוצאות יכולות להיות נפלאות או נוראיות, אבל הניחוח הספציפי הזה – ה-“Baby Powder Cologne” – בהחלט לוכד את הארומה שהגדרנו בתור “ריח של תינוק” בצורה מושלמת.

תוכלי להשיג בקבוק של 120 מ”ל בפחות ממאה שקלים, וכל עוד לא הגעת עם ציפיות מוגזמות מדי מבחינת פיתוח או ביצועים, את כנראה הולכת להיות מופתעת לטובה. למי שרק רוצה את הניחוח הספציפי הזה של “בושם בריח של תינוק” ותו לא – הניחוח הזה הוא להיט.

זמין לקניה ב: אמזון

למה כל הקישורים הם לאמזון?

חשוב שתדעי – חלק מהבשמים הללו את יכולה למצוא גם בחנויות הפיזיות או האינטרנטיות בארץ. אז למה בכל זאת שמנו קישורים דווקא לאמזון?

מעבר לעובדה שמדובר על החנות האינטרנטית הגדולה בעולם, שכנראה מציעה את חווית הקניה האמינה והטובה ביותר אונליין – ברוב המקרים ניתן למצוא בה בשמים במחיר זול משמעותית מאשר בארץ, יחד עם משלוח מהיר באמצעות שליח שמגיע עד הבית ואפס הפתעות במכס.

לקריאה נוספת – קניות באמזון – המדריך המלא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *