הגושרים – מלון בטבע: חוות דעת

הגושרים

לפעמים את צריכה קצת שקט, וכשאני חושבת על שקט אני מדמיינת את הצפון. לא מזמן רצינו להתרחק קצת מההמולה של העיר ולקבל קצת חיזוק לבריאות הנפשית בדמות אוויר נקי, נוף ירוק ושלווה גלילית, ואת הפתרון לכל אלו מצאנו באחד המלונות הייחודיים והיפים בארץ – הגושרים מלון בטבע אשר נמצא בקיבוץ הגושרים, ממש במרכזו של עמק החולה.

מדובר בשילוב מוזר ונפלא של מלון מהשורה הראשונה, עם שירותי ספא, מתקני בריכה, כושר ושירותי הסעדה כמו בכל מלון חמישה כוכבים רגיל – רק במיקום ירוק להפליא ואווירה כללית של צימר אחד גדול.

המלון הוקם על שרידיו של ארמון החורף המרהיב של האמיר פע’ור, השליט העות’מאני של צפון עמק החולה ורמת הגולן. יש בו כ-180 חדרים וסוויטות ייחודיים בסגנונות שונים – החל מחדרי מלון רגילים ועד בקתות וצימרים מבודדים המפוזרים באתר ומשלבים בצורה מרשימה בין הטבע הסובב, בנייה חדישה ושרידי הארמון המדובר – מה שמאפשר לכל אורח למצוא בו את סוג האירוח המתאים עבורו.

כל היופי הזה יושב במרכזה של שמורת טבע על גדות נחל הדן, מוקף במרחבי דשא ירוקים, פלגי מים מרגיעים וחורש מרשים. אבל כדי לדבר על המלון, אנחנו חייבים להתחיל מהספא.

ספא פיורינה

כדי לספר את הסיפור של “הגושרים מלון בטבע” צריך לחזור לשנות ה-50 ולחברת הקיבוץ אורה רייס שהחליטה לפתוח “בית מרגוע” בלב לבו של עמק החולה. הרי מה שטוב לשליט העות’מאני (שקבע במקום את ארמונו עד סוף שנות ה-30), כנראה יספק את תושבי מדינת ישראל הצעירה.

מה שהתחיל בתור ישיבה בכיסאות נוח על שפת הנחל וטבילה במימיו הצוננים הפך לאימפריה המשתרעת על שטח של 600 מ”ר באגף הבוטיק של המלון. במקום 10 חדרי טיפולים ליחידים וזוגות, חמאם טורקי אותנטי, סאונה יבשה, מתחם הירגעות, ג’קוזי חיצוני, כיור פתיתי שלג ובר בריאות, לצד תפריט טיפולים רחב שכולל שלל עיסויים שונים, טיפולי רפלקסולוגיה, טיפוח ויופי.

ספא מלון הגושרים
וגם כפכפים ממותגים יש

אטרקציות בסביבה

 מעבר לאטרקציות הנמצאות במתחם המלון כמו הספא, חדר הכושר, שתי בריכות שחייה ואולמות כדורסל וסקווש, ניתן לטייל בעמק הנהר הנעלם הנמצא צמוד למלון. מדובר על מסלול של כקילומטר בשמורת טבע נפלאה, לצד “פלג הגושרים” החוצה את הקיבוץ (אחד מ-6 הפלגים של נחל דן), בסופו מפל קטן המפעיל טחנת קמח עתיקה.

ההיקף הפתוח והטבעי הזה מייצר אין ספור פינות חמד לפיקניק קטן, מדיטציה או סתם רגיעה בחיק הטבע – והכל במרחק הליכה מהחדר. לכל רחבי המלון ממוקמים פסלי אבן יחודיים, פרי יצירתו של הפסל אריה אשכנזי, מה שמשדרג את האווירה, ואם תרצו את השדרוג האולטימטיבי: בתוך הטבע המרהיב, לצד הנחל, ממוקם פאב הדארמה, שפתוח בימים שני עד שבת ומציע חוויה מיוחדת ונעימה.

יחד עם כל אלו ישנם עוד אינספור אטרקציות ואתרי תיירות במרחק נסיעה כמו גנים לאומיים ושמורות טבע (אגמון החולה, מפל הבניאס, נחל עיון או החצבני), יקבים ומחלבות מיוחדים, קייקי הגושרים המפורסמים (שנותנים הנחה לאורחי המלון) ואפילו הר החרמון שממש לא רחוק.

הגושרים מלון בטבע
סביבת המלון

האוכל

לפני הנסיעה ראיתי חוות דעת לא הכי טובות על חדר האוכל של המלון, אבל באופן אישי אני חייבת להגיד שמאד נהניתי. למרות שהמלון היה מלא באנשים לא הרגיש לי שחדר האוכל עמוס מדי, והמגוון והכמות המוצעת היו מרשימים בהחלט. יצא לי לאכול במלון את כל ארוחות הבוקר וארוחת ערב אחת, ובכל המקרים האוכל היה טרי, מזמין, מגוון ובעיקר מאד טעים.

ניכר שיש השקעה באוכל וניסיון לייצר חוויה קולינארית על טהרת חומרי הגלם המשובחים של הגליל. אם בכל זאת הייתי צריכה לתת נקודה אחת לשיפור, אז הייתי שמחה לשדרוג בקפה – שהיה זמין רק מהמכונות התעשייתיות האלו ולא ברמה גבוהה.

סיור וירטואלי במלון הגושרים

לא יודעת איך זה קרה, אבל מסתבר שניתן למצוא את המלון ב-Google Street View ואשכרה לעשות בו סיור. זה ממש נחמד ויכול לתת לכם תמונה של מה שניסיתי לתאר במילים.

הגושרים מלון בטבע – חוות דעת

לסיכומו של דבר, אתר “הגושרים מלון בטבע” מציע חוויה צפונית נפלאה שכוללת את כל מה שיש לאזור המדהים הזה להציע. מבחינתי מדובר על הטוב מכל העולמות: המלון אשכרה נמצא במרכזה של שמורת טבע, מוקף במדשאות ירוקות ומסלולי טיול, ומנגד מציע חווית אירוח ברמה גבוהה עם מתקנים מושקעים, ספא שהזכיר לי קצת את יערות הכרמל וארוחה שלא מביישת כל מלון הכל כלול באילת. נוסיף לזה את הקרבה לאין ספור אטרקציות תיירותיות ונסכם שבהחלט מדובר במקום נהדר שניתן לבלות בו 48 שעות מושלמות.

כניסה לאתר המלון

מסלול טיול הגושרים
מסלול הטיול לצד המלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *