מה זה אומברה, ואיך הוא שונה מבליאז’? כל מה שרצית לדעת

אומברה

כשהוא לא מראה שום סימן של איבוד פופולריות, שיער “אומברה” היה – ונשאר – אחת ממגמות צבע השיער הגדולות ביותר של שני העשורים האחרונים. אבל מה ההבדל בין אומברה, בלייאג’, ושאר הטכניקות לצביעת השיער? את כל זה אנחנו הולכות לחקור בפוסט הבא.

מה זה אומברה?

כמו כמעט כל דבר אחר שקשור לביוטי וסטייל, גם טרנד האומברה מגיע אלינו מצרפת, והוא נקרא על פי המילה הצרפתית “ombré”, שפירושה “מוצל”. השם הזה מתאר בתוכו טכניקת צביעת שיער שבה מתחילים עם צבע בסיס כהה ההולך ונעשה בהיר יותר לאורך השיער. בהרבה מקרים ההבהרה מתחילה באמצע הדרך כך שיוצרת אפקט שנקרא “נשיקת שמש”.

מה ההבדל בין אומברה לבליאז’?

אחת מאי ההבנות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לטכניקות צביעה היא ההבדל בין גווני אומברה לבין בליאז’ – מילה צרפתית אחרת שמקורה במילה “balayer”, שפירושה “לטאטא”.

אמרנו ש-Ombré היא טכניקת צביעה בה הדגש הוא על מעבר הדרגתי בין כהה לבהיר, אבל למעשה, ההגדרה הצרפתית המקורית כוללת שימוש בצבע היוצר צל בשיער, עם הדרגה חדה יחסית. נוסף על כך, באומברה מיקום הצבע בשיער יהיה אופקי יותר. כך שבסופו של דבר, אומברה היא פחות שיטה או טכניקה, אלא יותר סגנון. לעומת זאת, בליאז’ זה מונח המתאר את הטכניקה של ההבהרה עצמה. בגוונים בסגנון בליאז’ המעבר בין ה-“חושך” ל-“אור” בשיער יהיה טבעי יותר, המעבר בין השורש לקצוות השערה יהיו דרמטיים פחות והמראה כולו יהיה יותר הרמוני.

טכניקה נוספת לצביעת שיער היא “סומברה” (Soft Ombré) שהיא גרסה רכה ועדינה יותר של שיער אומברה, עם מעבר פחות גלוי בין השורשים וצבעי הקצה. היא מזכירה את הבליאז’, רק שההדרגתיות בגוונים מתחילה בחצי האורך, עם בסיס כהה יותר.

ואם כל זה מבלבל – אין כמו תמונה כדי להמחיש את הדברים:

סוגי אומברה
תמונה מתוך אתר לוריאל פרופשיונל

כמה קשה לתחזק אומברה?

אחת הסיבות שצביעת שיער בסגנון אומברה היא כל כך פופולרית זה בזכות העובדה שכל כך קל לשמור עליה. הודות לשינוי הצבעים ההדרגתי, כאשר השיער שלך צומח, החלקים הבהירים פשוט נעים באיטיות כלפי מטה.

זו הסיבה שטכניקת הצביעה הזו לא דורשת אחזקה רבה מדי, והיא מאפשרת לך גמישות רבה יותר בקביעת התור למעצב השיער – בניגוד לריצות הבהולות לתיקון השורשים בצביעה המסורתית.

איך לשמור על האומברה בבית?

אם צבעת את השיער בסגנון אומברה (או בליאז’) – עליך להקפיד להשתמש במוצרים מתאימים על מנת לשמור עליו, בדגש על מוצרים המגינים על הצבע (כאלו שלא ישחקו אותו), וישפרו את הברק שלו. ההמלצה שלנו היא על סדרת טיפוח השיער Vitamino Color מבית Serie Expert של לוריאל פרופשיונל, אשר נוצרה במיוחד לשיער צבוע, בדגש על אומברה.

שמפו Vitamino Color

שמפו מומלץ לאומברה

שמפו ויטמינו מכיל ריכוז של מרכיבים מעשירים, כולל שילוב עוצמתי של רזברטרול ופנתנול. הוא פועל בכדי לסלק זיהום ולכלוך בעדינות, תוך כדי שהוא עוזר לשמור על הגוונים שבשיער ולמנוע מהם לדהות. השמפו הסמיך אידיאלי לשיער שעבר טיפול בצבע והוא מומלץ לטיפול בשיער פגום, רגיש ושביר, לאור היכולת שלו לחזק את סיבי השיער.

מחיר הכי טוב שמצאנו: 48 ש”ח ל-300 מ”ל בלוק-פנטסטיק

מסכה Vitamino Color

מסכה מומלצת לאומברה

כבר ציינו שסדרת ויטמינו היא טיפול שטיפה המבטל בעדינות זיהומים ומגן מפני דהיית צבע. אם השמפו לא הספיק לך, המסכה הזו במרקם שמנת מכילה את כל הדברים הטובים שיש גם בשמפו, בנוסף לכך שהיא מספקת “דחיפה” נוספת לשיפור חוזק השיער, מהשורש ועד לקצה. אחרי 3 דקות של שימוש השיער שלך יהיה חלק, מבריק ובהיר יותר עם צבע עשיר.

מחיר הכי טוב שמצאנו: 64 ש”ח ל-250 מ”ל בלוק-פנטסטיק

בנוסף לכך, אם האומברה שלך בלונדיני, כדאי לך להשתמש בשמפו סילבר, אשר מיועד לשמירה על הבלונד (ונטרול של הפיגמנט הכתום שמופיע לאחר מספר שבועות), ולתגבר עם מסיכה לשיער ללא מלחים – אשר תעשיר את השיער שלך ותשמור על הצבע.

אומברה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *