ספרי שמע בחינם – כל הדרכים להאזין לספרים בעברית ובאנגלית

ספרי שמע

לפני שנתחיל, החלטתי לחרוג ממנהגי ולכתוב פוסט שהוא קצת אוף-טופיק לאתר הזה, אבל אני בטוחה שהרבה מכן ימצאו אותו שימושי – היום אני רוצה לדבר על אודיו בוקס, ויותר ספציפית: איך ניתן להשיג את אותם ספרי שמע בחינם.

מה הם ספרי שמע / ספרים מוקלטים?

כשמם כן הם, ספרי שמע הם פשוט הקלטות של ספרים. היתרון הגדול של ספרי אודיו זו העובדה שאפשר להקשיב להם בזמן פעולות נוספות כמו נהיגה או ניקיון הבית, מה שהפך אותם לפופולריים ומושלמים לאלו שאינם מוצאים זמן לקרוא. (אגב, זה בדומה לפודקאסטים שכולנו אוהבים וצמחו כמו פטריות אחרי הגשם).

ההקלטה נעשית בדרך כלל על ידי שחקן או מקצוען בעל קול ברור ונעים לשמיעה. בעברית למשל, ניתן למצוא את נתן דטנר מקריא את חוות החיות של ג’ורג’ אורוול, או את אברי גלעד מקריא את מדריך הטרמפיסט לגלקסיה.

מבחינת נתונים, הספרים המוקלטים הם פלח השוק בעל שיעור הצמיחה הגבוהה ביותר בתעשיית המו”לות הדיגיטלית. ויקיפדיה אומרת שבשנת 2017 נמכרו ספרי שמע בשוק האמריקני בסכום של 2.5 מיליארד דולר. על פי נתונים שהם מצאו, 26% מהאנשים הקשיבו לספר מוקלט (ויותר מ-50% מהאנשים מתחת לגיל 35). אלו מספרים עצומים שמוכיחים כמה הפתרון הזה נוח.

אוקיי, השתכנעתי. עכשיו מה לגבי החינם?

הורדת ספרי שמע בחינם

ישנן המון מקורות שמאפשרים להוריד ספרי שמע בחינם, לצערי רובם באנגלית (ובאופן כללי שוק ספרי השמע בארץ הוא לא מפותח כמו זה העולמי) – אבל בהמשך אגיע גם לזה. המקורות הם:

  • Open Culture – אתר המכיל מעל אלף ספרי שמע בחינם, בעיקר קלאסיקות. מושלם למי שרוצה להשלים פערים עם ספרי מופת ולא נרתע מהאנגלית.
  • LibriVox – פרוייקט בו מתנדבים מקריאים ספרים שמכיל מעל 7,000 ספרי אודיו.
  • LoyalBooks – עוד מקור חינמי לספרי שמע, בעיקר קלאסיקות.
  • פרוייקט גוטנברג – זה שהפרוייקט החינמי הענקי מציע המון e-books כבר ידענו, אבל מסתבר שיש לו מחלקה שלמה של ספרי אודיו, והכל בחינם.
  • STORYNORY – למי שמחפש ספרי שמע לילדים, זה המקום.

כל המקורות האלו הם מצויינים ובמידה וסיפורת קלאסית זה הכיוון ואין לך בעיה לשמוע את הספרים באנגלית, זה אמור להספיק. אבל מה אם בא לך להקשיב לספרים עכשוויים יותר, ספרי פיננסים, עסקים, עזרה עצמית וכו’? פה נכנס לתמונה Audible.

ספרי שמע ב-Audible
לחץ לכניסה לאתר

על Audible

Audible הוא המפיק והספק הגדול בעולם של ספרי שמע ובידור מדוברים, עם מיליוני מאזינים יומיים וקטלוג אינסופי של ספרי אודיו (אפילו בעברית!). השירות והמגוון שלהם היו כל כך מוצלחים שהם נקנו על ידי אמזון הגדולה, ששילבה אותם יחד עם עסקי הספרים שלה ליצירת ענקית תוכן.

למה זה טוב עבורנו? כי מאז הרכישה ע”י אמזון, Audible מאפשרים להצטרף לתקופת ניסיון של 30 יום, בחינם.

באמצעות כתובת מייל בלבד אתם יכולים לקבל גישה לכל המאגר של ספרי השמע שלהם. במהלך 30 הימים האלו אפשר לבדוק את השירות וליהנות מכמה ספרים שרק תרצו – ובדיוק כמו שעשיתי עם נטפליקס כשיצאה עונה חדשה ל-“בית הנייר”, ב-30 היום האלו אפשר לחרוש להם על הקטלוג כאילו אין מחר.

ואגב, זה לא תקין ואני לא ממליצה כמובן, אבל למי שלא מספיקים 30 הימים האלו, תמיד אפשר להוריד את הספרים למחשב ולשמוע אותם גם אחרי תקופת הניסיון. הנה מדריך. איך אני אוהבת לעקוץ את המערכת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *