האם קרם הגנה מונע שיזוף? שאלנו את המומחים

קרם הגנה מונע שיזוף

לא מזמן העלינו פה את הסקירה שלנו לגבי קרם הגנה מומלץ לפנים – וכבר קיבלנו שאלה מעניינת: האם קרם הגנה מונע שיזוף? מצד אחד, כל המטרה של ההליכה לים היא כדי לקבל צבע (אוקיי, חלק מהמטרה), ומצד שני, אני בחורה אחראית שדואגת לבריאות העור שלי ומקפידה לשים קרם הגנה איכותי. אז מה התשובה? הלכנו לבדוק.

האם קרם הגנה מונע שיזוף?

בגדול, התשובה המהירה היא כן – קרם הגנה מונע שיזוף במידה מסוימת. על פי המלצת רופאי עור, מריחת קרם הגנה מדי יום עשויה לעזור במניעת נזקי קרני השמש למיניהם, החל מ-“שפם שמש” ועד לסרטן העור. קרם ההגנה אכן מונע מאותה קרינה להגיע לפני העור, ולכן מונע שיזוף, אבל לא במאת האחוזים.

כדי לספק תשובה יותר מפורטת, צריך לחזור לבסיס ולשאול:

איך קרם הגנה עובד?

ישנן שתי דרכים שונות בהן מסנן קרינה פועל. מקדם הגנה כימיקלי, שמכיל מרכיבים כמו אוקסיבנזון לדוגמה אשר קולטים את קרני השמש על מני העור ומשנים אותן לאנרגיה לפני שהן מצליחות לייצר נזק. מנגד, ישנו מקדם הגנה פיזיקלי אשר מכיל חומרים כמו אבץ או טיטניום אשר חוסמים פיזית את קרני ה-UV ומחזירים אותם, כמו מראה.

ה-SPF – ר”ת של Sun Protection Factor – הוא המדד שעוזר להעריך עד כמה מקדם ההגנה אפקטיבי. מקדם הגנה עם SPF30 מאפשר רק לכ-3% אחוז מקרני השמש לעבור אותו ולהגיע לפני העור, ומסנן את שאר ה-97%. מקדם הגנה ברמת SPF50 כבר מסנן יותר מ-98% מהקרינה, מה שאומר שרק כ-2% ממנה מגיע לפני העור.

לפני ההיגיון הזה – מקדם הגנה עם SPF50 אינו מונע שיזוף, אבל מאט את הקצב שלו פי 50!

המלצה שלנו – אם בא לך לתפוס צבע, בדקי את האופציה של שיזוף עצמי. ואם בכל זאת בא לך להשתזף עם קרם הגנה, הנה שני קרמי הגנה לגוף שאני אוהבת:

קרם הגנה מינרלי Anthelios של לה רוש-פוזה

קרם הגנה מונע שיזוף לה רוש-פוזה

סובלת מעור רגיש? התוספת החדשה למשפחת אנתליוס של המותג הנפלא לה רוש-פוזה היא המומלצת בשבילך. מדובר על קרם הגנה עדין המתאים לפנים ולגוף המכיל ויטמין אי, תמציות צמחיות ונוגדי חמצון להרגעת עור רגיש ותרכובת מינרלים חדשנית המגנה מפני קרינת השמש.

22.99 דולר ב-Skin Store

קרם הגנה פיזיקלי של Drunk Elephant

קרם הגנה לגוף Drunk Elephant

קרם הגנה מינרלי ששומר על הלחות בעור ומכיל תחמוצת אבץ כמרכיב מרכזי ותמציות נבטי חמניות ואצות המגנות על העור מפני רדיקלים חופשיים – והכל ברמת הגנה SPF30. המותג המהמם הזה זכה להמון אהבה ואני מקבלת המלצות על קרם ההגנה שלהם מכל הכיוונים.

30 פאונד ב-Space NK

לקריאה נוספת

אם בא ללמוד איך לשלב קרם הגנה עם איפור, את מוזמנת לקרוא על שגרת האיפור של אוון רייצ’ל ווד במהלך הצילומים שלה לתוכנית ווסטוורלד (שכידוע כללה ימים ארוכים במדבר). וכמובן, מזכירה שוב את הפוסט המהמם שלנו עם הבחירות שלנו של קרמי ההגנה המומלצים לפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *