שביל ישראל לאופניים מגיע לצפון

שביל ישראל לאופניים

לאחר 300 ק”מ שהוכשרו מתוך שביל ישראל לאופניים בדרום הארץ, ציפור קטנה לחשה לי שסוף סוף עומד להיפתח המקטע הצפוני הראשון של מסלול הרכיבה, הקטע המטפס מצומת מגדל למרומי מצוק הארבל. לכבוד החדשות הטובות האלו, יש פה הזדמנות פז לתזכר לגבי המסלול המגניב הזה.

לא מזמן דיברתי על ההחלטות לשנה החדשה והרצון לתת גם עם פעילות ספורטיבית אחרי החגים – אז למה לעשות סתם מכשירים במכון עם כל פשוטי העם כשאפשר לשלב פעילות גופנים יחד עם טיול מהמם בארץ?

אז נתחיל מהבסיס:

שביל ישראל באופניים

אודות שביל ישראל לאופניים

שביל ישראל לאופניים הוא פרויקט לאומי שהוקם על מנת להציע חוויית רכיבה לחובבי ההאופניים שיוכלו לרכוב באופן רציף ובדרגות קושי שונות מרמת הגולן ועד אילת. השביל עתיד להתפרש על פני כ-1,200 ק”מ ולכלול 27 מקטעים והרכיבה בו תתאפשר במשך כל ימי השנה. הפרויקט הוא חלק מהתכנית הלאומית לקידום ענף רכיבת האופניים ותכנונו החל כבר בשנת 2008.

אחד היעדים העיקריים של פרוייקט “שביל ישראל לאופניים” הוא קידום תיירות פנים וחוץ, ולכן תוכנן השביל כך שמי שירכב בו יעבור בין אתרים בעלי חשיבות היסטורית ומיטב הנופים שמדינת ישראל מציעה.

בסיומו, יהיה שביל ישראל לאופניים אחד השבילים המוסדרים הארוכים בעולם ששולט והותאם לרוכבי אופני הרים. מקטעי השביל תוכננו כך שהרכיבה בכל אחד מהם תארך עד יום (6-8 שעות) ותסתיים במקום שבו שירותי לינה ומים. עד כה הוכשרו כ-300 ק”מ מתוך תוואי המסלול המתוכנן, בין מצפה רמון אל אילת, בקטע שאפשר לרכוב בשמונה ימים חווייתיים.

פירוט של קטעי השביל ניתן למצוא באתר הפרויקט הרשמי. מצד שני, לאור העובדה שהמסלול הוא “Under Construction” תקופה ארוכה, עדיין לא קיים מקור מידע מלא כגון ספר או מפה אחת אשר מרכזים את כולו. המדריך הכי קרוב הוא המדריך האדום לשבילים בישראל (בקישור: הספר ב-15% הנחה, עלינו).

שביל ישראל לאופניים

מה צריך כדי לרכב

שביל ישראל לאופניים משולט היטב, כך שאין צורך בכישורי ניווט כלשהם על מנת לרכב בו. המסלול מתוחזק ברמה גבוהה ומתוכנן באופן ידידותי לרוכבים עמוסים (עם תיקי ציוד), כך שלא חייבים להיות בכושר על או בעלי יכולת טכנית גבוהה. כל מקטע מתוכנן כך שיתאים ליום רכיבה לא ארוך מדי (4-6 שעות רכיבה) ולכן אורכו נע, בדרך כלל, סביב ה-35 ק”מ.

המסקנה העיקרית מכל זה היא שאין תירוצים: השביל מתאים לכל רוכב בעל כישורי רכיבת שטח בסיסיים, כושר סביר ואחריות אישית.

אגב, כמו שכבר ציינתי מספר פעמים בעבר, חשוב להקפיד על שגרת טיפוח גם במהלך טיול בטבע!

מתי מתאים לרכב

במקטעים הדרומיים אפשר ורצוי לרכב בין אוקטובר לתחילת אפריל, בתאריכים שלפני ואחרי ככל הנראה יהיה חם מדי. במקטעים בצפון הארץ ומרכזה ניתן לרכב ברוב חודשי השנה, למעט תקופות גשומות בהן השבילים מלאים בבוץ.

שביל אופניים

לסיכום

בתור אחת שיצא לה לעשות שני מקטעיים מתוך השביל, מאד נהניתי (נכון שסיימתי במלון בראשית, שזה קצת דיסוננס, אבל בכל זאת). השביל הזה מציע חוויה ספורטיבית, קלילה ומלאה בנוף וחיבור לטבע, ואני ממליצה לכל מי שרוצה להתנתק ליום יומיים, לבחור קטע ופשוט ללכת על זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *