מה יותר זול מבוקינג? להזמין ישירות מהמלון (וזה מוכח)

מה יותר זול מבוקינג?

אם אתם מתכננים נופש בישראל, ככל הנראה שתצליחו למצוא את המלון במחיר יותר זול מבוקינג (Booking.com). בדיקה של הרשות להגנת הצרכן שנערכה ב-2018 גילתה כי עבור הזמנות מלונות בישראל, ההזמנה דרך אתר בוקינג.קום הייתה יקרה יותר בכמעט רוב מוחלט של המקרים מאשר הזמנה ישירות באתר המלון. אז למה זה קורה? הלכנו להבין.

ההבדל הראשון, והבולט ביותר, כאשר מזמינים אתר ב-Booking.com היא אפשרות הביטול.

אפשרות ביטול וחוק הגנת הצרכן

האם שמת לב פעם כי עסקה שתעשו ב-Booking.com, אקספדיה ודומיהם תהיה מה שנקרא non refundable כברירת מחדל, מה שאומר שלא ניתן לבטלה? זה תקף כחוק עבור ההזמנות הזולות יותר, ועבור אחרות ישנה האפשרות לבטל אבל בתוספת מחיר. מצד שני, כאשר מזמינים נופש בארץ ישירות דרך אתרי המלונות, ניתן לקבל החזר כספי ללא עלות עבור ביטול שנעשה בתוך 14 יום.

ואני חייבת לציין – למרות שהאופציה הזו לפעמים נראית מיותרת – בתור אחת שסגרה סופ”ש עתידי במלון כרמים בדיוק לפני התפרצות הקורונה, הייתי מאד שמחה לדעת שיש לי אפשרות ביטול…

אז למה זה קורה? המלונות בישראל חייבים לעמוד בחוק הגנת הצרכן, הדורש מהם לאפשר ללקוחות הישראלים לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי בניכוי 5% או 100 שקל, הגבוה מביניהם. מצד שני, בוקינג, אקספדיה וכל האחרות הן חברות זרות שפועלות ישירות מחו”ל, ולכן אינן מחוייבות לחוק הישראלי. החברות האלו בעצם מנצלות את הפער הזה על מנת לגבות עלות נוספת על אפשרות ביטול, שהמלון הישראלי בכל מקרה מחוייב לאפשר.

וזה מבריק מצדם. אבל כאשר אנחנו מזמינים נופש בארץ, אין שום סיבה שנתן להם ליהנות מהמרווח הזה.

יותר זול מבוקינג? מלון מצפה הימים
מלון מצפה הימים

וגם בלי זה, הזמנה ישירה זה יותר זול מבוקינג

עוד דבר מעניין: הבדיקה גילתה כי ביותר מ-70% מהעסקאות המחיר דרך בוקינג היה גבוה יותר, גם אם משתמשים באופציה ללא החזר, שאמורה להוזיל את העסקה. במלים אחרות, הזמנה ישירות מול המלון זה יותר זול מבוקינג גם בלי קשר לאופציית הביטול.

הנה כמה דוגמאות מהבדיקה. חדר במלון טאואר תל אביב עלה דרך בוקינג 2,300 שקל (כולל מע”מ) ללא אפשרות לקבלת החזר כספי, ואילו אותה הזמנה דרך האתר המלון עלתה באותו זמן 2,090 שקל עם אפשרות להחזר כספי. חדר במלון ישרוטל ים סוף עלה דרך בוקינג 4,000 שקל בעסקה ללא אפשרות החזר, ואילו דרך אתר המלון הייתה האפשרות להזמין ב-3,450 ש”ח בלבד. וככה זה ממשיך.

אז למה הפערים האלו? זה פשוט – העמלה של האתר.לא רק זה, מרבית המלונות אשכרה רוצים לעודד את ההזמנה ישירות מהם (כך בעצם הם לא צריכים לשלם עמלה לאתר המתווך). הזמנה ישירות באתר “ישרוטל”, למשל, מציעה הנחה גורפת של 5%, מעבר למחיר שגם ככה הכי זול.

ישרוטל
לכניסה לאתר ישרוטל
מלון בראשית
מלון בראשית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *