שמן קיק לגבות: האם שמן קיק יכול לעבות את הגבות והריסים?

שמן קיק לגבות

שמן קיק קיבל מוניטין כטיפול פוטנציאלי לנשירת שיער, מה שהביא אנשים רבים למרוח אותו על מנת לקבל גבות וריסים עבים ומבריקים יותר. המרכיב הזה, שמופק מפרי עץ הקיקיון, מהווה חלק משמעותי במוצרים קוסמטיים רבים, ושימש לאורך ההיסטוריה לטיפול במחלות רבות ושונות.

השימוש המוכר ביותר הוא כחומר משלשל, אך בין היתר שמן הקיק משמש גם לריפוי זיהומים פטרייתיים, להרגעת כוויות שמש, למניעת קשקשים, ריפוי טחורים ולהוספת לחות לעור. מדובר על מגוון רחב שי שימושים, מה שמוביל אותי להיות קצת סקפטית ולשאול את השאלה – האם בנוסף לכל הטוב הזה, שמן קיק יכול גם לעבות את הגבות והריסים?

אז יצאתי לבדוק, ובהמשך אביא תיעוד של לפני ואחרי ואת התוצאות של המחקרים השונים. אבל קודם –

שמן קיק לגבות – הוראות שימוש

ישנם שני סוגים עיקריים של שמן קיק ביניהם את יכולה לבחור על מנת למרוח על הגבות: שמן קיק בכבישה קרה (כמו זה למשל) או שמן קיק שחור ג’מייקני (כמו זה למשל), המיוצר מזרעי קיקיון קלויים. שני הסוגים מכילים את אותן תכונות העשויות לעזור לשיער לגדול סמיך יותר, כך שאת יכולה לבחור ביניהם לפי ההעדפה האישית שלך – רק חשוב לבחור מוצר שהוא שמן קיק טהור, ואינו משולב עם שמנים או תוספים אחרים העלולים לגרום לגירוי או לייצר תוצאות רצויות.

לפני שאת מורחת את שמן הקיק על הגבות, ערכי בדיקת אלרגיה זריזה בכדי לוודא שהעור שלך לא מגיב בצורה גרועה לחומר. לביצוע הבדיקה יש למרוח כמה טיפות של השמן על החלק התחתון של זרועך. המתיני לפחות יום כדי לראות אם האזור מפתח תסמינים של אלרגיה, כגון אדמומיות, נפיחות וגירודים.

אם אינך מפתחת תגובה אלרגית, ברכות את מוכנה להמשיך ולהשתמש בשמן הזה על הפנים שלך.

למריחת שמן קיק על הגבות:

  1. בחרי זמן קבוע ביום בו תוכלי למרוח שמן קיק על הגבות שלך, באופן יומיומי. אני ממליצה על הזמן שלפני השינה, כך שתוכלי להשאיר את השמן על הגבות שלך למשך כל הלילה. כמו כן, כדאי לך להגן על הציפית שלך עם מגבת.
  2. וודאי שהגבות שלך נקיות לגמרי מאיפור (אגב, זו הזדמנות להזכיר את המדריך שכתבנו על הסרת מסקרה בצורה נכונה).
  3. השתמשי במקלון צמר גפן או במברשת נקיה של מסקרה כדי למרוח כמות קטנה של שמן קיק על הגבות.
  4. עסי בעדינות את שמן הקיק לתוך הגבות. הקפידי במיוחד שלא לאפשר לשמן קיק לבוא במגע עם העיניים. אם כן, שטפי אותן מייד.
  5. שטפי את שמן הקיק בבוקר עם מים או חומר ניקוי קל.

כאמור מדובר על “תרופת סבתא”, כך שאני לא יודעת להגיד בוודאות כמה זמן את צריכה לבצע את התהליך עד שתתחילי לראות תוצאות.

וזה מה שמוביל אותי לשאלה הבאה:

מה המחקרים אומרים?

נכון לעכשיו אין מחקרים מוכחים שהגיעו למסקנה חד משמעית לגבי השאלה כיצד שמן קיק משפיע על צמיחת הגבות או הריסים.

עם זאת, ישנן עדויות לכך שחומצה ריצינולאית – תרכובת כימית המהווה כמעט 90 אחוזים משמן הקיק (מקור) – עשויה לטפל בנשירת שיער:

  • באחד המחקרים (מקור), החוקרים מצאו כי לגברים שאיבדו שיער כתוצאה מהתקרחות גברית יש כמויות גבוהות של חלבון בשם prostaglandin D2.
  • במחקר אחר (מקור), החוקרים מצאו כי חומצה ריצינולאית עשויה להקטין את הכמות של אותו החלבון, ובכך לעזור למשתתפי המחקר להצמיח את שיערם בחזרה.

מנגד, הרשת מלאה בדוגמאות של תמונות לפני ואחרי שמוכיחות תוצאות מרשימות, עם גבות עבות ומלאות יותר לאחר שבועיים עד חודש של שימוש.

שמן קיק
הנה דוגמה אחת ללפני ואחרי, מהפינטרסט

האם זוהי הוכחה אמיתית ליעילות של שמן קיק עבור צמיחת שיער? כנראה שלא. האם זה משהו שבכל זאת שווה לנסות? משאירה לך להחליט.

מה עוד חשוב לדעת

אני אגיד את זה שוב – חשוב מאד לבצע בדיקת אלרגיה לפני שאת מורחת שמן קיק על הגבות שלך, כדי לוודא שלא תהיה לך תגובה אלרגית. אם אתה רואה סימן כלשהו לכך שיש לך תגובה שלילית לשמן קיק, עליך להפסיק את השימוש באופן מיידי. התייעצי עם רופא עור אם התגובה לא משתפרת מספר ימים לאחר שהפסקת.

נשים בהריון או מניקות לא צריכות להשתמש בשמן קיק, מכיוון שהוא נספג בגוף, ובכמויות גדולות הוא עשוי לגרום לזירוז לידה (לקריאה נוספת, ראי: שגרת טיפוח בהיריון).

לסיכום

שמן קיק הוא תרופה ביתית בטוחה, משתלמת וטבעית, המשמשת במשך שנים לטיפול במגוון מצבים, כולל נשירת שיער.

אמנם לא הצלחתי למצוא מחקרים מדעיים המוכיחים כי שמן קיק יכול לעזור לשיפור קצב או עובי צמיחת השיער, אבל מנגד, הרשת מלאה במאות תמונות של לפני ואחרי שמוכיחות אחרת. בכל מקרה, הסיכון הוא אפסי, העלות נמוכה – לא רואה סיבה שלא לנסות.

ואם זה לא עבד, את תמיד יכולה לנסות סוד נוסף לקבלת גבות עבות, עליו כתבנו לא מזמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *