תיקון ריצ’רץ’ שבור: כל הדרכים לפתרון הבעיה

תיקון ריצ'רץ'

אז היום אנחנו הולכים לדבר על הדרכים השונות לתיקון ריצ’רץ’ שבור. מסתבר שזוהי בעיה יחסית נפוצה: הרי כמעט לכל שמלה, ז’קט, חצאית או זוג מכנסיים בארון הבגדים שלנו יש לפחות ריצ’רץ’ אחד. אבל זה לא תמיד תיקון קל. למעשה, ריצ’רצ’ים שבורים הם ללא ספק פריט האופנה המסובך ביותר לתיקון – מכיוון שככל שתנסו להזיז את הרוכסן למעלה ולמטה (במצב תקול כלשהו), כך הוא יכול להיהרס אפילו יותר.

אמנם תמיד ניתן לקחת את הריצ’רץ’ השבור להחלפה, אבל אם את בדרכך החוצה והרוכסן בשמלה או התיק שלך פתאום נתקע, כנראה תרצי פתרון מהיר ופשוט. כדי לעזור עם הבעיה, אספנו פה את הדרכים הטובות ביותר לתיקון ריצ’רץ’ שבור באמצעות חפצים ביתיים כמו וזלין, עפרונות ואפילו לק – הכול בהתאם למה שיש לך בבית.

אז יאללה, נתקדם ונלמד את כל הפתרונות הקלים והמהירים לתיקון ריצ’רץ’ שבור.

תיקון ריצ’רץ’ שנפרד אחרי סגירה

(שימוש בצבת)

נראה שהריצ’רץ’ שלכם עובד כמו שצריך, אבל אז, ברגע שהוא סגור, כל השיניים נפתחות? אם כן, הבעיה היא הזיפר (החלק שנועד לנעול את השיניים יחד). עם הזמן, החלקים הללו מתחילים להתרופף, מה שהופך אותם לפחות יעילים בקיבוע השיניים במקומן. אמנם אתם יכולים לקחת את הבגד לחייט כדי להחליף את הריצ’רץ’ כולו, אבל יש תיקון פשוט ומשתלם יותר שאתם יכולים לנסות קודם (כי אף אחד לא רוצה להחליף ריצ’רץ’ אם ניתן בקלות לתקן את זה שכבר יש לך) .

בזמן שהזיפר עדיין מחובר לבגד, קחו צבת. החלק שלו שמתחבר ללשונית (בצד הפונה כלפי חוץ של הבגד), נקרא הלוח העליון. החלק שלו הפונה אל הצד הפנימי של הבגד נקרא הלוח התחתון. השתמשו בצבת כדי לצבוט את הלוח התחתון והעליון יחד כדי לעזור להחזיר את הזיפר לצורתו המקורית וההדוקה יותר. דרך קלה לאמוד אם הפלייר עובד היא לבדוק שהפער בין שני הצדדים (איפה שיושבות השיניים) הולך וקטן.

רצוי להיזהר ולא ללחוץ חזק מדי בבת אחת, כי לחץ גדול מדי עלול לשבור את המנגנון כולו. המטרה היא לעשות זאת בהדרגה, לדחוס את הלוחות משני הצדדים עד שהם יתאימו למקום.

הנה סרטון שמדגים את התהליך המלא:

תיקון ריצ’רץ’ שיצא מהמסילה

שימוש במברג

אם אחד או שני הצדדים של הריצ’רץ’ יוצאים מהמסלול, הריצ’רץ’ לא בהכרח דורש החלפה אלא רק חיבור מחדש. כדי לעשות את זה, עליכם למצוא את ה-“תחתית” של הרוכסן – החלק התחתון של הריצ’רץ’ הוא, בדרך כלל, הקצה הקרוב ביותר לרצפה כאשר אתם לובשים את הבגד. אם אתם לא יודעים מה הצד הנכון, חפשו את הקצה המכיל לשונית מרובעת של בד התפורה לאחר סיום הריצ’רץ’.

לאחר מכן, הזינו את השיניים מהקצה הזה לתוך המנגנון של הריצ’רץ’. אם אתם צריכים מינוף נוסף כדי לדחוף את השיניים למקומן, השתמשו במברג שטוח. ברגע שהשיניים נמצאות בתוך שני צידי המנגנון, השתמשו בלשונית כדי להזיז אותו למעלה ולמטה במסילה על מנת להחזיר אותו למקומו.

תיקון ריצ'רץ'

איך לתקן ריצ’רץ’ תקוע

שימוש בפינצטה

בתור שלב ראשון, ננסה לבדוק האם יש משהו שנתפס בריצ’רץ’, כמו בגד אחר או אפילו כמה סיבים סוררים. במידת האפשר, נסיר את המכשולים הללו באופן ידני לפני שננסה שוב להזיז את הריצ’רץ’.

אם, לעומת זאת, החוט או החפץ התקוע עדיין לא זז, נסו לעבוד עם פינצטה כדי למשוך לאט את החסימה מהשיניים. לפעמים נדנוד רך של הריצ’רץ’ למעלה ולמטה בזמן שאתם מושכים אותו יכול גם לעזור לעקור פריטים קשים יותר.

שימוש בעיפרון או בסבון נוזלי

אם הריצ’רץ’ עדיין לא זז, אל תאבדו אמון. אולי תצטרכו לתת לו קצת עזרה נוספת. התחילו על ידי שימוש בעיפרון כדי לצפות את השיניים המקיפות את המנגנון בציפוי קל של גרפיט – זה ישמש כחומר סיכה כדי להקל על תנועה חלקה. אם זה גם לא עבד, נסו להוסיף כמות קטנה של סבון כלים נוזלי, כדי לעזור למנגנון לנוע מעלה ומטה לאורך השיניים.

שימוש בוזלין

אם העיפרון והסבון הנוזלי לא עובדים, או אם אתם חוששים שהם עלולים להכתים את הבגדים, נסו להשתמש במקום זאת בוזלין. נעשה את זה באמצעות צמר גפן, אותו נטבול בשכבה קלה של וזלין. לאחר מכן, נשתמש בצמר הגפן כדי להכניס את הג’ל לתוך השיניים המקיפות את המנגנון של הרוכסן. הרעיון הוא שהווזלין יעזור לשמן ולהסיר את כל הפריטים הקטנים יותר שעלולים להיות תקועים בריצ’רץ’.

אם לריצ’רץ’ נשברו השיניים

אם לריצ’רץ’ נשברו חלק מהשיניים זה מסבך את העניין, ופה כבר היינו ממליצים לקחת את הבגד לחייט או תופרת על מנת לתקן את הבעיה. בינתיים, הנה כמה תיקונים מהירים שיכולים לעזור ופתור את הבעיה באופן זמני, עד שתספיקו להגיע לשם:

שימוש בצבת

אם הריצ’רץ’ שלכם ממשיך ליפול, לעתים קרובות זה אומר שהשיניים נעקרו או נשחקו. התחילו בבדיקה מדוקדקת של הריצ’רץ’ עצמו כדי לקבוע אם אחת מהשיניים פשוט לא מיושרת. אם כן, השתמשו בצבת על מנת לכופף לאט את השיניים הסוררות בחזרה למקומן. לחלופין, אם נראה שכולם נמצאים במקום הנכון, עברו לשלב הבא.

שימוש בלק

אם אתם חושדים שהשיניים נשחקו מרוב שימוש (כן, זה קורה), טריק שעשוי לעבוד הוא צביעת השיניים עם לק שקוף. זה יעבה את השיניים ביעילות, מה שיכול לעזור להחזיר את הרוכסן לתפארתו הקודמת. אם אתם מגלים שהרוכסן עדיין לא נצמד לאחר שכבת הלק הראשונה, אולי שווה לנסות עוד שכבה או שתיים.

דרכים נוספת

שימוש בסיכת ביטחון

אם כל השאר נכשל ואתם לא מצליחים לגרום לריצ’רץ’ המציק להישאר במקומו, ייתכן שתצטרכו להחליף את הריצ’רץ’ לחלוטין. עד אז, תיקון קצר כרוך בהכנסה של סיכת ביטחון לתוך הלולאה של הריצ’רץ’. לאחר מכן, חברו את הצד השני של סיכת הביטחון מעל הכפתור או הסוגר כחלק העליון של הריצ’רץ’, כדי להחזיק אותו במקומו.

כל אלו הם לא באמת פתרונות לטווח ארוך, אבל הם בכל זאת יכולים להיות שימושיים במקרים בהם הריצ’רץ’ נתקע או נשבר ואין לכם זמן לשים את הבגד בתיקון.

תיקון ריצ'רץ'

כדי למנוע מהריצ’רץ’ להיתקע שוב, זכרו –

אל תמשכו אותו

הדרך הטובה ביותר להימנע מהרס של הריצ’רץ’ שלכם היא לוודא שאינכם משתמשים ביותר מדי כוח כדי לסגור אותו. במקום זאת, השתמשו במשיכות קבועות ועקביות כדי למשוך את הלשונית למעלה ולמטה לאורך הריצ’רץ’ . אם אתם צריכים להתחיל למשוך ממש חזק כדי לגרום ללשונית לזוז, עצרו והעריכו את המצב מחדש.

ודאו שהריצ’רץ’ לא לחוץ מדי

אם אתם מנסים לסגור תיק שעולה על גדותיו או ג’ינס קטן מדי, יתכן בהחלט שהריצ’רץ’ יתכווץ כשיש לחץ רב מדי שמשתק את השיניים. החוכמה כאן היא להימנע מכפייה של סגירה על הריצ’רץ’. כאשר יש כמות משמעותית של התנגדות העוצרת את ההחלקה של הריצ’רץ’ למצב סגור, זה לעתים קרובות סימן לכך שגם אם תצליחו לסגור אותו, הוא עדיין עלול להיהרס. במקום זאת, נסו לרוקן קצת את התיק שלכם, או לבדוק איך אפשר להרחיב את הבגד או לתקן את מיקום הריצ’רץ’ (רוב הסיכויים שאם הריצ’רץ’ צמוד מכדי להיסגר, פריט הלבוש לא נוח במיוחד גם ככה).

לקריאה נוספת: השרשרת הסתבכה? איך משחררים שרשרת סבוכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *