בית שחי חלק: טיפים להחלקת והעלמת כהויות

בית שחי חלק

לעתים קרובות, אנו משקיעות את כל המאמצים שלנו כדי לשמור על הפנים שלנו חלקות, מוגנות מפגעי הסביבה ועם מראה בריא – ושאר אזורי הגוף שלנו הופכים לעדיפות שנייה. קחי למשל את בית השחי. מדובר על אחד האזורים הפחות גלויים של העור, כך שקל לתת לטיפול בו ליפול לתחתית סדר העדיפויות. אבל, אם את במרדף אחרי בית שחי חלק ובהיר, הפוסט הבא הוא המדריך האולטימטיבי עבורך.

כדי ללמוד עוד על הדרכים הטובות ביותר לטפל בעור מתחת לזרועותיך, הבאנו פה כמה המלצות מרופאי עור מוסמכים. רמז: שימוש בסכין גילוח חד פעמי שלא חד מפסיק זו כנראה הסיבה העיקרית לעור לא אחיד וגבשושי בבית השחי. אבל לא רק: המשיכי לקרוא על מנת לגלות מה המומחים שלנו ממליצים לשמירה על לחות בית השחי שלך, ולקבלת תוצאה חלקה וללא גירוי.

טיפים לבית שחי חלק ובהיר

1. פילינג באופן קבוע

כאשר עור חלק הוא המטרה שלך, פילינג צריך להיכנס (בזהירות) לתוך השגרה שלך. פילינג מסייע בהסרת תאי עור מתים – שעלולים לסתום נקבוביות – ומקדם סינתזת קולגן, עוזר לשפר את המרקם ולשמור על העור לח ומהודק.

“השתמשי בפילינג כימי עדין כדי לעזור להסיר תאי עור מתים ולפתוח את הנקבוביות”, מייעץ ד”ר שוקין, רופא פלסטי מומחה ואושיית טיקטוק. “אני מעדיף פילינג כימי על פני פילינג פיזי כדי לא ליצור טראומה נוספת לעור, אלא לעזור בעדינות להבהיר ולשפר את איכות העור מתחת לבית השחי.”

פילינג כימי משתמש בתמיסות חומציות כגון חומצה סליצילית, חומצה לקטית או חומצה גליקולית על העור כדי לקדם גירוי, וכתוצאה מכך פילינג. פילינג פיזי, כולל שימוש במוצרים מסוג “קריסטל הקסם“, עלולים לגרום לגירוי וטראומה לעור.

“הטריק להגיע לבתי השחי חלקים הוא למצוא את האיזון בין ביצוע של פילינג לבין אי גירוי העור באיזור העדין הזה”, אומרת ד”ר מרפי-רוז (באינסטגרם). היא גם חסידה של פילינג כימי. “אם יש לך גבשושיות בבית השחי, אני ממליצה בדרך כלל להשתמש בפילינג כימי”, היא כתבה. “התחילי פעם בשבוע לפני הגדלת התדירות בהתאם ליכולת שלך. אני ממליצה על פילינג כימי עדין על פני חומרי שיוף ידניים (חריפים יותר). לכן, חשבי על חומצה לקטית ולא על סקראב סוכר.”

2. לחות, לחות, לחות

לעור בריא, לחות היא חיונית, וזה נכון גם לעור מתחת לזרועותיך. “קרמי לחות המכילים חומרים קרטוליטי עוזרים להסיר בעדינות תאי עור מתים מפני השטח”, אומר שוקין. “מרכיבים כמו חומצות גליקולית, לקטית וחומצה סליצילית הם מרכיבים פעילים המופיעים בקרמי לחות רבים ללא מרשם המקדמים עור חלק ולחות.” (וכן, אם המרכיבים האלה נשמעים מוכרים, זה בגלל שהם אותם מרכיבי בסיס שתמצאו בפילינג כימי.)

באותו נושא, שוקין ממליץ “למרוח קרם לחות או קרם לבתי השחי” לאחר המקלחת. “זה יכול לעזור להרגיע ולרכך את העור, מה שהופך אותו לפחות נוטה לגירוי ודלקת”, הוא אומר. “זה יכול גם לעזור להפחית את המראה של בליטות וחספוס, במיוחד לאחר שימוש בפילינג.”

3. ותרי על הגילוח היבש

קל להתעצל עם גילוח, וגילוח מהיר של בתי השחי על יבש יכול להיראות כמו פתרון, אבל המומחים מזהירים: אל תתגלחי ללא מוצרי טיפוח אם את רוצה בית שחי חלק.

“אני מדברת עם המטופלות שלי על הרגלי הטיפוח שלהן כל הזמן, ואני תמיד מופתעת לגלות באיזו תדירות הן מדלגות על קרם גילוח או ג’ל”, אומרת מרפי-רוז. היא ממליצה להשתמש בג’ל גילוח ובסכין גילוח עם להבים נקיים המוחלפים לעתים קרובות. “הימנעות מגירוי בזמן הגילוח ומניעת בליטות תעזור לך להשיג בית שחי חלק יותר”, היא מוסיפה.

בנוסף לשימוש בקרם גילוח או ג’ל, מומחים ממליצים לרכך את השיער במקלחת מהבילה, ביצוע פילינג של האזור לפני הגילוח, להשתמש בלהב חד (תגידי שלום לסכיני גילוח ישנים – הם לא חברים שלך), וכמובן לסיים עם קרם לחות כדי לשמור על העור שמח.

4. שקלי הסרת שיער בלייזר

המומחים מציעים פתרון נוסף וקבוע יותר לבתי שחי החלקים: הסרת שיער בלייזר. זה ללא ספק המסלול היקר ביותר ודורש זמן, מאמץ ומחויבות, אבל כשכל המאמצים נגמרים, יהיו לך בתי שחי חלקים ותוצאות שיחזיקו מעמד לאורך זמן.

“הסרת שיער בלייזר היא דרך יעילה לחסל את הזיפים הקשורים לגילוח”, אומר ד”ר קמפ, רופא עור מניו-יורק. “ההליך כבר נחקר היטב ונעשה בצורה יעילה, והסרת שיער בלייזר בבית השחי יכולה להעלים ביעילות שערות בבית השחי לאחר סדרה של טיפולים.” המומחים אומרים כי הסרת שיער בלייזר יכולה להחזיק בדרך כלל כשישה חודשים, וכוללת פגישות כל ארבעה עד שישה שבועות בהתאם למטופלת ולדפוס צמיחת השיער שלה. נשים מסוימות עשויות לראות תוצאות במהירות, בעוד שאחרות עשויות להתמודד עם שיער עקשן יותר הדורש יותר פגישות.

כשזה מגיע ללייזר כפתרון לבתי שחי חלקים יותר, זה קריטי להמשיך בשגרה נכונה לאחר הטיפול, ולעקוב אחרי הוראות הטיפול המדויקות שסופקו על ידי איש המקצוע שלך כדי להבטיח את התוצאות החלקות ביותר ואת תהליך הריפוי הבטוח ביותר.

בית שחי חלק

לקריאה נוספת

קראת את הטיפים ואת לא יודעת מאיפה להתחיל? הנה כמה פוסטים נוספים עם מוצרים מומלצים שכדאי לך להכיר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *