כל כמה זמן אפשר לצבוע שיער? יצאנו לבדוק

צבע שיער

הפיתוי לשנות את צבע השיער שלך בשנייה שהעונה משתנה (או בשנייה שיש לך אי נוחות קלה בכל תחום אחר בחיים) הוא אמיתי. בהתחשב בכמות הבלתי נגמרת של צבעי שיער שווים שאפשר לבחור, מאדום בתולת ים ועד ורוד לוהט, אני לא יכולה לשפוט אותך על כך שאת קובעת תורים כל שני וחמישי אצל מעצב השיער שלך כדי להתנסות במראה חדש. אבל אם את גם רוצה לשמור על בריאות השיער שלך, חשוב לא להגזים עם הצבע. לכן, יצאנו לבדוק כל כמה זמן אפשר לצבוע שיער, בין אם את מתנסה עם הבהרה, צבעים קבועים, חצי-קבועים או זמניים לגמרי.

כל כמה זמן אפשר לצבוע שיער?

כשזה מגיע לתדירות שבה את יכולה לצבוע את השיער שלך, אין באמת כלל אצבע מהיר. “זה באמת תלוי באיזה סוג של תהליך צביעה ובאיזה צבע שיער טבעי יש לך, וכמה רחוק מהצבע הטבעי שלך הלכת”, אומר ג’וני רמירז, מעצב שיער ושגריר המותג Redken. “ככל שתהי קרובה יותר לצבע השיער הטבעי שלך והשיער שלך מכיל פחות אפור, כך תוכלי לעבור זמן רב יותר בין צביעות של השיער שלך.”

רמירז עשה את הקריירה שלו ממה שהוא מכנה “טכניקת צבע חי”, עם קצוות בהירים ושורשים מעורבבים היטב שמוחקים את קו התיחום הברור שיכול להופיע ברגע כשיער חדש (בצבע טבעי) צומח. הטכניקה “יוצרת צבע שיער מעורבב מאוד בשורש הקרוב ככל האפשר לצבע השיער הטבעי שלך, כך שתוכלי למשוך זמן רב יותר בין ביקורים במספרה ועדיין לקבל תוצאה בלונדינית בהירה מאוד בקצוות. זה עוזר למזער את הניגודיות בין הצמיחה המחודשת לצבע השיער הטבעי”. הלקוחות שלו יכולות לעבור בין שלושה עד שישה חודשים ללא טאצ’-אפ, הוא אומר.

כל כמה זמן אפשר לצבוע שיער

באיזו תדירות אפשר לצבוע את השיער עם צבע שיער קבוע?

שוב, תדירות הצביעה של השיער תלויה במידת המרחק של הצבע הרצוי משיערך הטבעי והאם ברצונך לכסות את הקווצות האפורים. אם את מעדיפה שהצבע שלך יתחיל ממש מהשורש, כלל אצבע טוב הוא לרענן אותו כל שישה עד שמונה שבועות. כשאת צובעת את השיער שלך עם צבע שיער קבוע, הקפידי להשתמש בשמפו, מרכך ומוצרי עיצוב אחרים, כולל מוצרים עם מסנני UV על מנת להגן על השיער שלך מפני דהייה באור השמש. אם את משתמשת בצבע שיער ביתי (מאלו שמגיעים בקיט קרטון), אנו ממליצים לחפש פורמולה המכילה גם רכיבים מזינים.

באיזו תדירות אפשר לצבוע את השיער עם צבע שיער חצי קבוע?

שוב, זה תלוי בצבע הרצוי ובבריאות השיער שלך. אם את משתמש בצבע חצי קבוע שקרוב לצבע הטבעי שלך, על שיער בריא, הוא יישטף מהר יותר ויצריך טאצ’-אפים נוספים (משהו כמו כל שישה שבועות).

“אם מורחים צבעים חצי קבועים על שיער שעבר הבהרה בעבר או פגום מאוד, הנקבוביות של השיער יכולות לגרום לצבע הקבוע למחצה הזה לפעול כמו צבע קבוע”, אומר רמירז. תחשבי על הנקבוביות בשיער שלך כמו ספוג – ככל שהוא נקבובי יותר, כך הוא הופך לספוגי יותר, כלומר כל צבע שיער, חצי קבוע או לא, ייראה יותר תוסס ויחזיק מעמד זמן רב יותר. אם בא לך להבין קצת יותר את המדע שמאחורי כל המונחים הללו, הפוסט הזה שכתבנו על אולפלקס מכיל את כל הפרטים.

בכל כמה זמן אפשר לצבוע את השיער שלך עם צבע שיער זמני?

אם את אוהבת לפלרטט עם מגוון רחב של צבעי שיער בפרק זמן קצר, את כנראה מכירה טוב את צבעי השיער הזמניים. פורמולות מסוימות, כמו קולוריסטה של לוריאל פריז או תרסיסי צבע שיער זמניים למיניהם, יישטפו בחפיפה אחת. הצבעים האלה מושלמים להחלפת צבע השיער שלך לאירוע מיוחד או כדי להקל על הדרך שלך לעבור לצבע שיער אחר לפני שאת בטוחה שאת רוצה להתחייב על הגוון עם שימוש בצבע קבוע יותר.

היתרון השני של צבעי שיער זמניים הוא שלרוב, הם אינם מכילים את אותם מרכיבים מזיקים שיש בשאר האופציות החזקות יותר של צבע שיער קבוע. למעשה, צבעי שיער זמניים רבים למעשה מלאים במרכיבי הזנה ומיזוג הפועלים כמעט כמו מסכה לשיער.

לקריאה נוספת: 5 המלצות על מסכה לשיער ללא מלחים

באיזו תדירות את יכולה לצבוע את השיער שלך אם את מתחילה להאפיר?

אתחיל באמירה חשובה: את ממש לא חייבת לצבוע שיער אפור. להפך, יש משהו נפלא בשיער טבעי (וגם כתבנו על זה בפוסט שבקישור). אבל אם את בכל זאת רוצה להילחם בפגעי הזמן, כמו כולנו, כנראה שתצטרכי להגיע למספרה בתדירות לא קטנה.

רמירז אומר שלקוחות בעלות שיער אפור כמעט לחלוטין אוהבות לחדש את גוון השיער שלהן כל שבועיים עם צבע שיער בעל כיסוי גבוה וקבוע. “אם יש להן רק כמה קווצות אפורות לצבוע, אני אוהב להשתמש בגוון של Shades EQ שקרוב ככל האפשר לצבע הטבעי שלהן”, הוא אומר. זה מאפשר למתוח את הצבע קרוב יותר לגוון הטבעי, ומאפשר לו להחזיק בין שישה עד שמונה שבועות.

ומה לגבי הבהרה?

הבהרה חשובה לגבי הבהרה (ראית מה עשיתי פה?)

המרכיב החשוב ביותר לשמירה על שיער שעבר הבהרה בריא הוא לעולם לא לבצע מחדש הבהרה (עם חמצון) על שיער שכבר הובהר לגוון הרצוי. “בואי נגיד שהשיער שלך חום כהה אבל את רוצה להיות בלונד פלטינה“, אומר רמירז. “את יכולה לבוא כל שבועיים לחיזוק כל עוד את מחמצנת רק את הצמיחה המחודשת ולא מבהירה מחדש שום דבר שעבר הבהרה קודם לכן.” בלונד פלטינה הוא צבע שיער שדורש תחזוקה גבוהה, כך שכדאי לך לתכנן על ביקור אצל הספר כל חמישה עד שישה שבועות.

ועוד דבר חשוב שכדאי לזכור לגבי בחירת הגוון: עבור צבע שיער קבוע, לכי על גוון אחד כהה יותר ממה שאת רוצה לקבל – שוב, בגלל החמצן החזק יותר שנמצא בו. מנגד, עבור צבע שיער חצי קבוע, לכי דווקא על גוון אחד בהיר יותר מזה שאת רוצה לקבל. “פורמולות צבע חצי קבוע אינן מכילות חמצן, מה שאומר שהן ילכו ויהיו כהות יותר ככל שתשאירי אותן על השיער”, רמירז אמר. “זה יותר בטוח לבחור גוון אחד בהיר יותר, ולהשאיר אותו עד לקבלת התצאה הרצויה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *