קריסטל הקסם להסרת שיער: האם זה עובד?

הסרת שיער

בזמן האחרון הטיקטוק מתפוצץ עם הדגמות והמלצות לאותו “קריסטל הקסם” להסרת שיער. כולנו נשמח לאלטרנטיבה זולה יותר וכואבת פחות מאשר גילוח ושעווה, אבל קודם כל בואו נגלה אם הם באמת עובדים.

המדע השיג כל כך הרבה דברים שמעולם לא חשבנו שאפשריים: מסע בחלל. טלפונים סלולריים חכמים במיוחד. שיבוטים של בעלי חיים. מדוע, אם כן, לא הצלחנו להמציא חלופה נטולת כאבים ובמחיר סביר לסכיני גילוח ושעווה להסרת שיער בגוף? אני לא מבינה על מה כל המדענים האלו עובדים, בחיי.

אלה מאיתנו שכן מסירות שיער כנראה לא יודעות באמת כמה כסף הוצאנו בימי חיינו על סכיני גילוח מפלסטיק או כמה חריקות שיניים סבלנו בזמן השימוש בשעווה. אבל אם מקשיבים לטיקטוק, יכול להיות שמצאנו את הפתרון שיעצור את הסבל – ומכל האפשרויות, הוא מגיע דווקא בצורת קריסטל קסם.

למרות שהם משתנים בצבע ובצורה בהתאם למותג שממנו את רוכשת אחד, הקריסטלים להסרת שיער הם כולם כמעט אותו הדבר: מכשירי כף יד קטנים עם צד אחד שטוח אשר מכוסה בזכוכית חרוטה. ככל הנראה, לאחר הרטבת הזכוכית ניתן למרוח אותה על העור בתנועות סיבוביות כדי להסיר שיער במהירות, בקלות וללא כאבים (מילת מפתח: ככל הנראה). ה-TikTok כל כך אובססיבי לגביהם שהאשטאג #crystalhairremover צבר יותר מ-60 מיליון צפיות.

כמעט כל פרסומת שראיתי באפליקציה בחצי השנה האחרונה הייתה לאחד מהדברים האלה. אמזון מוצפת בהם.

אם את עוקבת פה אחרי הבלוג, את כבר מכירה אותי. אני צינית ולא מאמינה לכל דבר עד שלא רואה את זה בעיניים. ומעבר לשאלה האם הם באמת עובדים, אולי חשוב מכך, האם הקריסטלים האלו בטוחים? כי, בכל זאת, לשפשף זכוכית חרוטה על פני העור לא נשמע כמו משהו שכדאי לעשות, לא?

אז הלכתי לבדוק מה המומחים אומרים.

קריסטל הסרת שיער – איך זה עובד

אז מסתבר שגם הם מבולבלים, כאשר המנגנון הבסיסי שבו פועל קריסטל הקסם להסרת שיער אינו באמת ברור. “קראתי והקשבתי להרבה פרסומות על זה ואני עדיין מפקפקת לגבי מנגנון הפעולה”, אומרת מונה גוהרה, רופאת עור מומחים שכתבה על הנושא. “רובם טוענים שמשטח גבישי חרוט גורם לשיער להישבר וליפול. אבל כאשר זכוכית חרוטה פוגעת בעור, אני חושבת ש’לחתוך’ במקום ‘להסיר’ הוא הפועל המדויק יותר”.

למעשה, גוהרה חושבת שהמנגנון די זהה לשימוש בסכין גילוח רגיל. “המשטח הקריסטלי הזה חותך את השיער בפתח הזקיק.” מומחית אחרת שכתבה על הנושא הייתה אפילו יותר סקפטית לגבי המנגנון שלהם. “זה מקובל להשתמש באותה ‘טכנולוגיית ננו קריסטל’, שלא הכי ברור מה זה אומר, כדי לתפוס את השיער פיזית וממש לקרוע אותו מעל פני העור”. כפי שהיא מציינת, כמעט כל המידע שקיים על קריסטלים להסרת שיער מגיע מהחברות שמייצרות אותם, ויש מעט מחקרים אמיתיים לגבי יעילותם מלבד כמה ביקורות באמזון. אוף.

עם זאת, נראה שניתן לומר בביטחון שהמכשירים הגנריים האלה מגיעים עם סיכון מסוים לגירוי של העור שלך – במיוחד אם את משתמשת בהם באזורים רגישים כמו בית השחי או הירכיים הפנימיות. “זו נראית כמו דרך שוחקת ואגרסיבית להפליא להסרת שיער שיכולה להוביל לאדמומיות משמעותית של העור, גירוי והתפתחות של שיערות הפוכות”, היא אמרה.

גוהרה מסכימה: “הטענות לפיהן הקריסטל מייצר פחות גירוי בעור אינן מבוססות”. עם זאת, כפי שהיא מציינת, זה סיכון שמגיע כמעט עם כל תהליך הסרת שיער. “כל שיטה להסרת שיער מסירה אותו באופן לא טבעי, מה שעלול ליצור דלקת ללא קשר לשיטה”.

האם בכל זאת שווה לנסות?

החדשות הטובות הן שזה לא עניין של חיים ומוות אם תחליטי לנסות להשתמש בקריסטל שכזה, גם אם רק בשביל הסקרנות. אם כן, גוהרה פשוט ממליצה לדחות כל פילינג גוף לפני השימוש בו ולעקוב אחרי השימוש עם “טונות של קרם לתיקון מחסום ההגנה הטבעי של העור, כדי לשמן ולהגן על העור”.

אם כבר מדברים על קנייה מתוך סקרנות, השותפה שלי לדירה באמת עשתה את זה (לפני שהספקתי לעשות את המחקר שלי ולהציע את האזהרות הנדרשות). הסיכום שלה? “היה גירוי קל של העור אבל זה כנראה תלוי כמה את משפשפת את הקריסטל על העור”, היא אמרה.

גזר הדין הסופי שלנו – קריסטל הסרת שיער הוא גימיק מוחלט, כמו כל כך הרבה דברים שאנחנו רואות ברשתות החברתיות. רוצה לנסות? לבריאות. רק קחי את זה לאט ובזהירות.

עוד דברים שבדקנו:

האם קרם להסרת שיער מסוכן ולמה כולן עפות דווקא על האחד הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *