האם קרם להסרת שיער מסוכן ולמה כולן עפות דווקא על האחד הזה?

אבקה להסרת שיער

הסרת שיער היא סיוט. כל מי שאי פעם הסירה שיער מאיזור כלשהו בגוף כנראה תסכים עם האמירה שלי. שעווה כואבת רצח ומשאירה את העור פצוע, גילוח לוקח מלא זמן, משאיר חתכים ובקושי מחזיק, לייזר זה דבר יקר ומתמשך – אבל יש עוד אלטרנטיבה שצריך לדבר עליה: קרם להסרת שיער. מדובר על מעין קצף שצריך להשאיר כמה דקות ואז לנגב, והוא מבטיח להסיר את השיערות בצורה כימית. אז הלכנו לברר, האם קרם להסרת שיער מסוכן, ומה כל כך מיוחד באחד שמופיע לי בכל מקום בפיד?

קרם להסרת שיער של SoftSheen-Carson

נתחיל מהסוף – אחד הטרנדים הויראלים בזמן האחרון בטיקטוק מדבר על קרם הגילוח Magic Fragrant Shaving Powder של המותג SoftSheen-Carson. מדובר על אבקה לבנה מבושמת שעולה כ-25 ש”ח. כמו רוב מוצרי הסרת השיער הדומים, היא מבוססת על כימיקלים על בסיס סידן, אבל ההבדל העיקרי זה שהיא מגיעה במרקם פודרה שיש לערבב עם מים כדי להשתמש בה.

השימוש במוצר הזה הוא די פשוט: מערבבים עם מים, מורחים ומניחים על האיזור למשך חמש עד שבע דקות ואז מנגבים. למרות שהמוצר הזה נועד לשימוש רק על הפנים (וזה מופיע על האריזה באופן ברור), ובמקור בכלל מיועד לגברים אפרו-אמריקאים, המון משפיעניות ביוטי בטיקטוק עפות על התוצאות שלו, גם מבחינת הסרת השיער וגם מהצורה בה הוא משאיר את העור רך וחלק- ובמיוחד הרגליים.

“בחיים לא הייתי כל כך פאקינג חלקה”, אמרה המשתמשת bootlegzendaya בסרטון אחד. אחרת כתבה, “10/10, ממליצה במיוחד אם יש לך שיער דק”.

בא לך לראות עוד – פשוט חפשי את האשטאג #magicshavingpowder באפליקציה ותמצאי עוד המון ביקורות מתלהבות, בדיוק כמו אלו.

אבל פה התחלתי לחשוב: מוצר מושלם במחיר כל כך זול, איפה הקאץ’? והאם קרם להסרת שיער מסוכן, במיוחד כזה שלא מיועד לשימוש על הגוף? למזלי, כתבה במגזין אמריקאי הלכה ובדקה את העניין. הבאתי פה את עיקר הדברים.

האם קרם להסרת שיער מסוכן?

כמו שכבר ציינתי, אבקת הסרת השיער הזו מבוססת על סידן, ומכילה שילוב של סידן הידרוקסיד, סידן תיוגליקולט וסידן פחמני. ג’ינג’ר קינג, כימאית העובדת בתעשיית הקוסמטיקה הסבירה כי התיוגליקולט מפרק את השיער לצורך הסרתו, ההידרוקסיד שולט על רמת ה-PH של המוצר והסידן הפחמני סופג לחות, מה שעוזר להשיג גילוח קרוב יותר.

למרות שמדובר על מרכיבים מאד נפוצים במוצרי הסרת שיער כימיים, הם אכן מהווים סיכון לגירוי בעור, על פי רופאת העור מלאני פאלם. “בנוסף, המוצר הזה מכיל חומרי ריח, בנוסף לרכיבים אחרים כמו קינמון ולינלול, העלולים לגרום לאלרגיות כאשר הם באים במגע עם העור”, היא הוסיפה. “לא חדשות טובות”.

פאלם ממליצה להיצמד למוצרים יותר נפוצים, המיועדים במיוחד לשימוש על הידיים והרגליים, כמו Nair המשולב עם שמן תינוקות, או Veet – אבל אם את בכל זאת רוצה לנסות מוצר חדש, כדאי לבצע בדיקת אלרגיה על חלק עור קטן לפני השימוש המלא.

“בדיקה מקדימה של המוצר היא חיונית בשימוש על הפנים בדיוק באותה מידה כמו בשימוש על הידיים או הרגליים”, פאלם אומרת. “לפני שתשתמשי במוצר הזה, או בכל אחד אחר, הקפידי לבדוק אותו. הירך העליונה – קרוב לישבן – היא אזור טוב לבדיקה, מכיוון שהאיזור מוסתר כך שזה לא יפריע לשגרת יומך במידה ותהיה לך תגובה אלרגית”.

עוד כמה המלצות שניתנו:

  • בשום פנים ואופן, לא להשתמש במוצרי הסרת שיער כאלו על איברי המין. “באזור איברי המין יש עור רגיש במיוחד והקרם יכול בקלות לשרוף עור רירי”, היא הסבירה.
  • שימי לב שלא למרוח את הקרם על בתי השחי בזמן שהשתמשת בדאודורנט.
  • אסור להשתמש בתער ל-36 שעות לאחר הסרת השיער.
  • אל תשתמש במוצר לאחר חשיפה ממושכת לשמש, ואל תשלבי אותו עם מוצרים עם רמה גבוהה של אלכוהול.

ועוד דבר – חשוב להמתין לפחות 24 שעות בין שימוש לשימוש. שימוש תכוף יכול ליצור רגישות.

אבקה להסרת שיער Magic

קרם הסרת שיער
אבקה להסרת שיער Magic

אבקה להסרת שיער Magic מספקת מראה חלק (ללא גילוח) נקי ויסודי שמחזיק עד 4 ימים, וניחוח רענן. מבית SoftSheen-Carson, מותג אמריקאי ותיק – השייך לקונצרן היופי הגדול בעולם, L’Oreal – עם למעלה מ-110 שנים של ניסיון וקהל לקוחות רחב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *