שמן עלי ורדים: סגולות, אזהרות ולמי זה מתאים

שמן עלי ורד

כנראה ששמעת ואפילו אולי השתמשת בשמן פקעות ורדים, אבל קיים אח פחות מוכר במשפחת הוורדים שאולי כדאי לך לשקול להוסיף לשגרת הטיפוח שלך: שמן עלי ורדים. מדובר על שמן אתרי המופק מעלי הכותרת של צמח הורד, וזהו מוצר טיפוח שעשוי להועיל לעור שלך בכמה דרכים הודות לתכונות הלחות והאנטי-בקטריאליות שיש בו.

הנה כל מה שאת צריכה לדעת על שימוש בשמן עלי ורדים על העור שלך, עם סיכום של עצות מרופאי עור שכתבו על הנושא: קונל מאליק, רופא עור ב-Spring Street Dermatology, ו-וונדי לונג מיטשל, רופאת עור בבית הספר לרפואה של NYU.

מה זה שמן עלי ורדים?

שמן עלי ורדים עשוי מעלי כותרת של סוגים שונים של ורדים. שניים מהזנים הפופולריים ביותר של ורדים המשמשים לייצור השמן הם Rosa centifolia ו-Rosa Damascene.

כמוצר טיפוח, שמן עלי ורדים עשוי להועיל במיוחד לאנשים עם עור שמן (בין שימושים אחרים), על פי המומחים שלנו. “לשמן המיוצר מעלי הכותרת של הורד יכולים להיות יתרונות רבים לבריאות העור כשהוא מיושם כחלק משגרת הטיפוח היומית שלך”, אומר מיטשל. “הוא מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, חומצות שומן חיוניות וויטמינים, המספקים מגוון יתרונות לעור”.

נקודה חשובה אחת שיש לזכור: שמן עלי ורדים אינו אותו מוצר כמו שמן פקעות ורדים. שמן הפקעות, מוצר מומלץ יידוע לטיפוח העור, עשוי מפרי צמח הוורד, בעוד ששמן עלי ורדים מופק מעלי הכותרת של הפרח.

שמן עלי ורדים

הסגולות של שמן עלי ורדים

מעניק לחות לעור: תכונות הלחות של שמן עלי הוורדים הופכות אותו למוצר טיפוח מעולה לנשים עם עור יבש או רגיש, אומר מיטשל. “השמן עוזר לנעול לחות ולשפר את תפקוד המחסום הטבעי של העור, מה שעוזר למנוע איבוד מים ולשמור על לחות העור וגמישותו”, היא מספרת לנו.

עוזר לווסת את ייצור השמן: לשמן עלי ורדים יש תכונות עפיצות טבעיות, אומר מאליק. זה מועיל לאנשים עם עור שמן כי זה עוזר לווסת את ייצור החלב.

תכונות אנטי דלקתיות פוטנציאליות: “שמן עלי ורדים ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות, שהופכות אותו ליעיל בהפחתת אדמומיות ודלקות בעור”, אומרת מיטשל. “זה הופך אותו לבחירה מצוינת עבור נשים עם עור נוטה לאקנה או רוזציאה.”

מכיל ויטמין C: שמן עלי ורדים מכיל רמות גבוהות של ויטמין C, המסייע להמרצת ייצור הקולגן. “קולגן הוא חלבון שנותן לעור את הגמישות והמוצקות שלו”, מסבירה מיטשל. “שימוש קבוע בשמן עלי ורדים יכול לעזור לשפר את מרקם העור ולהפחית את המראה של קווים עדינים וקמטים.”

מרגיע: יש שמוצאים את ניחוח שמן עלי הוורדים מרגיע. זה יכול לעזור להפחית מתח ולקדם רגיעה, אומרת מיטשל. בנוסף, השמן עשוי להיות בעל תכונות אנטי-בקטריאליות.

תופעות לוואי של שמן עלי ורדים

כמו במקרה של כמעט כל מוצר טיפוח, כמה תופעות לוואי אפשריות עלולות להופיע בעת שימוש בשמן עלי ורדים. הנה כמה חששות פוטנציאליים שכדאי לזכור:

אלרגיות: אם את אלרגית לוורדים או למאפיינים אחרים של השמן, שימוש בשמן עלי ורדים עלול לגרום לתגובה אלרגית, כגון דרמטיטיס ממגע. גם אם אין לך אלרגיות ידועות לוורדים או לשמן עלי ורדים, מומלץ לעשות בדיקת אלרגיה על אזור קטן של העור ולאחר מכן לעקוב אחר תגובות שליליות – כמו גירוד, צריבה, עקצוץ, גירוי ודלקת – במיוחד לפני השימוש בשמן עלי ורדים על הפנים שלך.

נקבוביות סתומות: “שימוש בכמות גדולה מדי של שמן עלי ורד עלול להוביל לסתימת נקבוביות והתפרצות של אקנה, אז עדיף להשתמש בו במתינות”, אומרת מיטשל.

סיכוני הריון לא ידועים: אין להשתמש בשמן עלי כותרת של ורדים במהלך ההיריון אלא אם כן קיבלת אישור מוקדם מהרופא שלך, אומר מאליק. הסיבה לכך היא שאין מספיק מידע על האופן שבו שמן עלי ורדים עשוי להשפיע על אישה במהלך היריון.

למי זה מתאים

נשים עם כל סוגי העור יכולות להשתמש בשמן עלי ורדים, אבל הוא עשוי להיות מועיל ביותר עבור אלו עם עור יבש, רגיש או בוגר, אומרת מיטשל. “זו גם בחירה מצוינת לנערות שיש להן אקנה או בעיות עור הקשורות ללחץ”, היא מוסיפה. “אין הגבלות גיל ספציפיות לשימוש בשמן עלי כותרת של ורד, אבל אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לטפל בעור שלך.”

כיצד להשתמש בשמן עלי ורדים

  1. נקי את הפנים שלך וייבשי אותן.
  2. מרחי כמה טיפות של השמן ועסי אותו לתוך העור בתנועות סיבוביות.
  3. אפשרי לשמן להיספג בעור למשך כמה דקות לפני מריחת כל מוצר אחר, כמו קרם לחות, איפור ומקדם הגנה.
  4. בעת שימוש בשמן עלי ורדים, מיטשל מייעצת להימנע מפילינג חזק במיוחד; הוא יכול להסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו.
שמן עלי ורד

לסיכום

לשמן עלי ורדים יש תכונות עפיצות והוא עשוי להיות מועיל אם את מחפשת מרכיב שיעזור לך להתמודד עם עור שמן. אבל הוא יכול גם להועיל לנשים עם עור יבש, ולספק לו דחיפה של לחות נדרשת. אם את משתמשת בשמן עלי ורד בפעם הראשונה, בצעי בדיקת אלרגיה על אזור קטן של העור שלך לפני היישום המלא. וכמו בכל מוצר טיפוח חדש, התייעצי עם רופא העור שלך אם יש לך שאלות או חששות.

לקריאה נוספת על שמנים אתריים נוספים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *