שמן נר הלילה לעור הפנים: סגולות, תופעות לוואי והוראות שימוש

שמן נר הלילה

הרבה זמן שאני רוצה לכתוב על שמן נר הלילה לעור הפנים, ובפוסט של היום אני אכסה את היתרונות שלו, הסיכונים, אסביר איך רצוי להשתמש בו ובסוף גם אמליץ על כמה מוצרים.

המספר העצום של שמני טיפוח העור אשר קיימים בשוק מספיק כדי לגרום לכל אחת להסתחרר. ולמרות שבטוח שיש כמה מאפיינים אוניברסליים שתקפים עבור כולם – כל שמן, בעצם הגדרתו, יעזור לרכך ולהעניק לחות לעור – מגוון האפשרויות המסחרר בהחלט לא זהה. השמנים הצמחיים האלה מגיעים כולם עם ניואנסים משתנים שלעיתים הם עדינים מאוד, אבל הם בדיוק מה שיכול לעשות הבדל גדול בכל מה שקשור למציאת השמן המתאים ביותר לבעיות וסוג העור הספציפיים שלך.

הבאתי פה חלק מהדברים של שילה פרהאנג, רופאת עור אמריקאית שכתבה על הנושא (מקור) לצד כמה מקורות נוספים, כדי ללמוד קצת יותר על המרכיב הזה.

אם את במקרה סובלת מיובש ואדמומיות בעור, שמן נר הלילה עשוי להיות המוצר המועדף החדש שלך. המשיכי לקרוא כדי ללמוד עוד.

שמן נר הלילה: תעודת זהות מהירה

  • סוג המרכיב: שמן על בסיס צמחי.
  • יתרונות עיקריים: מעניק לחות ומרכך את העור, ובעל תכונות אנטי דלקתיות שיכולות להפוך אותו לבחירה טובה עבור מי שסובלת מבעיות כמו אקזמה.
  • מי צריכה להשתמש בו: כל מי שיש לה עור יבש, מגורה או דלקתי.
  • באיזו תדירות ניתן להשתמש בו: מדי יום.
  • ניתן לשלב עם: שמן נר הלילה עובד היטב עם שמנים אחרים על בסיס צמחי, כמו גם בתכשירי שמנים המכילים רכיבים שעלולים לעורר גירוי כמו רטינול.
  • לא לשלב עם: על פי המומחים שעמם בדקנו, אין מרכיבים הידועים שיוצרים אינטראקציה שלילית עם השמן הזה.
נר הלילה
צמח נר הלילה

מה זה שמן נר הלילה?

שמן נר הלילה, או EPO, הוא שמן המופק מזרעי צמח נר הלילה, Oenothera biennis, משפחת צמחים בסדרת ההדסים המונה 640 – 650 סוגים של עשבים, שיחים ואף 20 – 24 מיני עצים. צמחי המשפחה נפוצים בין האזורים הממוזגים לטרופיים ביבשות השונות.

לצמח היסטוריה ארוכה של שימוש בטיפוח העור: “אינדיאנים השתמשו במיצי הגבעולים והעלים כתרופות מקומיות כדי להרגיע דלקות עוריות, ותמציות של הצמח שימשו לטיפול בחבלות ובפצעים קלים”, פרהאנג ציינה.

היתרונות של שמן נר הלילה לעור הפנים

זרעי צמח נר הלילה (ולכן השמן שמגיע מהם) עשירים בחומצות שומן חיוניות אומגה 6, כוללים חומצה לינולאית וחומצה גמא-לינולנית (למעשה, הזרעים מכילים עד 25 אחוז חומצות שומן). זהו פרופיל חומצות השומן שאחראי במידה רבה להשפעות המועילות שלו על העור.

בעל תכונות אנטי דלקתיות: “חומצה לינולאית היא אנטי דלקתית, כך שהשמן הזה יכול לעזור במצבים דרמטולוגיים מסוימים, כמו אקזמה”, אומרת פרהאנג. באופן דומה, זה עשוי לסייע בהפחתת האדמומיות, היא מוסיפה. האזהרה היחידה? “למרות שהשמן שימש במשך מאות שנים לטיפול במצבים כמו אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), היו מעט מאד עדויות מדעיות שמוכיחות את יעילותו”. זה לא אומר ששמן נר הלילה לא באמת עוזר, אלא שזה יותר “תרופת סבתא” ופחות מוכח מדעית.

נותן לחות עמוקה: עם זאת, אין ספק אם שמן נר הלילה הוא פתרון טוב לעור יבש או לא. “זהו שמן סמיך מאוד שעוזר לשפר את הלחות של העור על ידי הפחתת איבוד מים טרנס-אפידרמי, או TEWL”, אומרת פרהאנג. בקיצור – השמן מומלץ מאד לאנשים עם עור יבש.

עשוי לעזור אפילו לגוון העור: “יש כמה טענות ש-EPO יכול להבהיר את גוון העור ולעזור עם צלקות אקנה, אבל אני חושבת שיש מרכיבים טובים יותר למטרות האלה”, אומרת פרהאנג. הוא הוסיפה שיש כמה סימנים המצביעים על כך שהריכוז הגבוה של חומצה לינולאית יכול לעזור לאזן את גוון העור, אבל אין מספיק מחקרים כדי לתמוך בטענה זו.

שמן נר הלילה

תופעות לוואי

העובדה ששמן נר הלילה הוא סמיך במיוחד אומרת שהוא לא אופציה מומלצת עבור אלה עם עור שמן מאוד או שסובלות מאקנה. פרהאנג אומרת שהוא נופל בטווח האמצעי של קומדוגניות (או במילים אחרות: פוטנציאל לסתימת נקבוביות), וככזה מזהירה מפניו עבור סוגי עור אלו.

ראוי גם להזכיר ששמן נר הלילה משמש בדרך כלל כתוסף תזונה לטיפול ב-PMS (תסמונת קדם וסתית), היא אומרת, וישנם מחקרים התומכים ביתרונות שלו למטרה הזו (מקור). “הגרסה שלוקחים כתוסף תזונה היא זו שבעיקר אסורה עבור לנשים בהריון, אבל אני הייתי נמנעת גם מזו שמורחים על העור”, מייעצת פרהאנג. “חלק מהתכשירים המסחריים עשויים להכיל פיטו-אסטרוגנים אחרים, אז הייתי מציעה גם למי שיש לה היסטוריה של רגישות להורמונים, או שסבלה ממחלה כמו סרטן השד, להימנע משימוש מופרז במרכיב גם כן”.

מלבד זאת, בעוד שאלרגיה תמיד אפשרית, כל המומחים שמצאנו מסכימים כי אין הרבה תופעות לוואי מתועדות והרגישות לשמן הזה היא מאד נמוכה.

כיצד להשתמש בשמן נר הלילה לעור הפנים

אם את משתמשת בשמן נר הלילה לעור הפנים כמרכיב בודד, מרחי אותו על עור לח מעט. אם את משתמשת בו בשילוב עם סרום או קרמי לחות אחרים, הפכי אותו לשלב האחרון בשגרה שלך – מכיוון שהשמן יאטום את כל הלחות מהמוצרים האחרים.

ואם הוא מרגיש לך כבד מדי, פרהאנג מציעה למרוח אותו בזמן שאת במקלחת (האדים יעזרו לו לחדור), ואז לנגב בטפיחה כל כמות עודפת. טיפ נוסף: השמן הזה הוא אופציה מצוינת לשימוש עבור אבן גואה שה לעיסוי הפנים, מכיוון שהוא עוזר לכלי להחליק בצורה חלקה מאוד לאורך העור.

מוצרים מומלצים

כנה כמה מוצרים עם שמן נר הלילה לעור הפנים שאנחנו אוהבות.

שמן נר הלילה, תה ירוק, אצות ורטינול של Mara

זהו שמן פנים פנטסטי לשימוש לילי עם רטינול (ויטמין A) שמקורו בתמציות צמחים. בנוסף לנר הלילה (EPO), ישנם גם מרכיבים מרגיעים אחרים כדי למנוע מהרטינול לגרות את העור שלך.

זמין להזמנה מ- אמזון | Cult Beauty | SpaceNK

שמן פנים Glow עם ויטמין C וכורכום של Sunday Riley

בעוד שהוספת זוהר לעור הפנים הוא לא אחד מהיתרונות הגדולים של שמן נר הלילה זה בהחלט לא המקרה עם ויטמין C, הכוכב הגדול של המוצר הזה שעוזר להוסיף זוהר ולהגיע לגוון עור אחיד יותר. פרהאנג אוהבת שה-EPO משולב עם כורכום, עוד מרכיב אנטי דלקתי נהדר, ומוסיפה שזה אחד שהיא מאוד אוהבת להשתמש בו.

זמין להזמנה מ- אמזון | Cult Beauty | SpaceNK

שמן לחות וזוהר של Youth To The People

למרות שהוא מכיל את שמן נר הלילה, שהוא אומנם סמיך וכבד יותר, הצורה הסופית של התערובת הזו היא קלת משקל ולא שמנונית באופן מפליא. “זהו שמן התחלתי נהדר לכל מי שמתלבטת לגבי שילוב שמן בשגרת הטיפוח שלה”, פרהאנג אמרה.

זמין להזמנה מ- אמזון | Cult Beauty

לקריאה נוספת

לא בטוחה ששמן EPO הוא האחד עבורך?

מוזמנת לקרוא על עוד כמה שמנים נפוצים לעור הפנים עליהם כבר כתבנו פה, ושכדאי לך להכיר:

  • שמן אגוז מלך – עשיר בוויטמינים ומינרלים כאחד, ומציע יתרונות כמעט לכל סוגי העור, ביניהם לחות, הגנה והפחתת סימני הזדקנות.
  • שמן ילנג ילנג – מומלץ לטיפול בעור יבש ולהפחתת לחצים וסטרס.
  • שמן זית – נוגד חמצון, עשיר בוויטמינים, מעניק לחות ונלחם בחיידקים.
  • שמן שקדים – מוסיף לחות, עוזר לעור מגורה או רגיש, ממזער סימני הזדקנות ומונע נזקי שמש.

וכמובן, כמו תמיד: אם יש לך הערות, שאלות, המלצות נוספות וכל דבר אחר, נשמח לשמוע ממך בתגובות פה בעמוד, ברשתות החברתיות שלנו או במייל. אנו משתדלות לעדכן את הפוסטים באתר באופן תמידי בהתאם למידע חדש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *