שמן אגוז מלך: יתרונות, סיכונים, איך להשתמש ומוצרים מומלצים

שמן אגוז מלך

כששמעתי לראשונה על שמן אגוז מלך בתור מרכיב טיפוח, הייתי קצת סקפטית. בעיקר מכיוון שלאגוזים יצא שם רע בכל מה שנוגע לטיפוח העור. כשהם משמשים בעיקר בתור פילינג פיזי (חלק מהמוצרים מכילים שברים זעירים של קליפות אגוז כדי לגרד עור מת, בין היתר) – המרכיב הזה ספג לא מעט ביקורת ממומחים בשל המרקם הקשה והשוחק שלו. ב-2016 זה אפילו הגיע לתביעה עם טענות שהאגוז גרם לגירוי ודלקת, והאיץ את תהליך ההזדקנות.

אבל אל תמחקי את אגוזי המלך עדיין. בעוד שלקליפות אגוז מלך יש מעט (או שום) תרומה לטיפוח העור, שמן אגוזי מלך הוא למעשה מרכיב אפקטיבי ונפלא. ואכן, השמן המיוצר מאגוזי המלך שימש למלחמה בקמטים ולהוספת לחות לעור מאז המאה ה-17. ואפילו קודם לכן, סגולותיהן הרפואיות של שמני אגוז מלך זכו לשבחים בכתבים יווניים ורומיים רבים.

למרות שהוא לא זכה לתהילה של, נניח, שמן ארגן או שמן שקדים – שמן אגוזי מלך מתגלה לאט כמרכיב מהשורה הראשונה הודות להשפעותיו המרגיעות והאנטי-מיקרוביאליות על העור. רוצה להבין מדוע, ואיך גם את יכולה לנצל את כל הטוב הזה? המשיכי לקרוא.

אגוז מלך

מה זה שמן אגוז מלך?

שמן אגוזי מלך הוא – הפתעה, הפתעה – שמן המופק מהחלק הבשרי של אגוזי המלך. אגוזי מלך מוכרים באופן נרחב כאחד האגוזים הבריאים ביותר, ויש כמה מחקרים שמצביעים על כך שמספיק אפילו רק לבלוע שמן אגוז מלך על מנת לקדם בריאות עור טובה יותר. כאשר הוא מיושם באופן מקומי, היתרונות של השמן עבור העור גדולים עוד יותר.

שמן אגוזי מלך הוא חומר מרגיע בראש ובראשונה, מה שאומר שיש לו השפעה מרככת ומרגיעה על העור. מחקרים מצביעים על כך שהוא מקדם בריאות עור טובה יותר, עוזר לרפא פצעים מהר יותר ולטפל במצבי עור מסוימים, כמו אקזמה.

שמן אגוז מלך עשיר בנוגדי חמצון (הודות למינון נכבד של ויטמין E) ובחומצות שומן אומגה 3 (כלומר חומצה לינולאית, שלפי מחקרים משקמת ומרככת עור ביעילות). באגוזי מלך יש גם כמות משמעותית של ויטמין B5 (הידוע יותר בקהילת טיפוח העור כפנטנול), המציע יתרונות אנטי דלקתיים, מלאי לחות ומשקמים. הוא מכיל גם רמות גבוהות של לינולנית וחומצה אולאית, ולכן מספקת יתרונות לחות מצוינים ותורם לשיקום מחסום ההגנה של העור.

מנגד, מכיוון שהשמן מכיל רמות גבוהות של חומצה אולאית, שעלולה לגרום לנקבוביות סתומות ולקדם פצעונים, רצוי שלא להשתמש בו על עור שומני ונוטה לאקנה.

ישנם שני סוגים של שמן אגוזי מלך טהור הזמינים מסחרית: בכבישה קרה ומעודן. שמן אגוז מלך בכבישה קרה נוטה להיות יקר יותר, מכיוון שהוא שומר על יותר חומרים מזינים שלמים. כתוצאה מכך, נראה שהוא משמש למטרות בישול יותר מאשר לטיפוח העור. אז למרות שאת בכל זאת יכולה להשתמש בשמן אגוזים טהור על העור, לרוב נמצא אותו כמרכיב בשמן או קרם מוכנים מראש – ועוד על כך בהמשך.

שמן אגוזי מלך – יתרונות

שמן אגוז מלך הוא שמן העשיר בויטמינים ומינרלים כאחד, ומציע יתרונות כמעט לכל סוגי העור. בין היתרונות הללו:

מעניק לחות לעור – שמן אגוזי מלך עשיר בחומרים מרככים, מה שהופך אותו לקרם לחות אידיאלי המרכך את העור ומשפר את תפקוד מחסום ההגנה הטבעי של העור.

מונע איבוד מים – שמן אגוז מלך הוא חומר סיכה גמיש המסייע במניעת איבוד מים, הודות לתכונותיו המרככות.

מגן מפני מזיקים סביבתיים – שמן אגוזי מלך עשיר בויטמין E, מה שאומר שיש לו כמה תכונות נוגדות חמצון רציניות. במיוחד, שמן אגוז מלך עוזר להגן על פני העור מפני גורמי נזק סביבתיים כמו זיהום וחשיפה לשמש.

מפחית את סימני ההזדקנות – כמו בכל נוגדי החמצון, הגנה מפני גורמי נזק סביבתיים נוטה להיות בקורלציה עם הפחתה של סימני ההזדקנות. לחות והזנה מוגברת גם נותנים את החלק שלהם בהשגת עור זוהר עם מראה צעיר יותר.

עוזר נגד יובש וגירוד – ישנם מספר מחקרים המצביעים על כך ששמן אגוז מלך עוזר לעור יבש ומגורה.

מגביר את הלחות בעור ומתקן את מחסום העור – הודות למינון עצום של חומרי ריכוך וחומצות שומן אומגה, שמן אגוזי מלך יעיל להפליא בתיקון מחסום העור, ובכך משפר את הלחות והגמישות.

סיכונים

שמן אגוזי מלך הוא מרכיב בטוח ויעיל שאמור לעבוד עבור רוב סוגי העור. למעשה, ה-EWG, ארגון ללא מטרות רווח שמדרג מרכיבים במטרה לעזור לנו לחיות בריא יותר, מדרג את המרכיב כבעל סיכון נמוך מאוד. עם זאת, רצוי שבעלות עור שמן ו/או עור הנוטה לאקנה ישתמשו בו בזהירות, שכן החומצה האולאית הנמצאת בשמן אגוז מלך עלולה לסתום את הנקבוביות ולגרום להתפרצויות.

וכמובן, ואולי זה מובן מאליו, אלו הסובלות מאלרגיה לאגוזים צריכות להיות זהירות בשימוש בשמן הזה, שכן שברי אגוז לא מזוקקים עלולים לעורר תגובה אלרגית.

דאגה נוספת בכל הנוגע לשמן אגוז היא הנטייה שלו להתחמצן. למרבה המזל, האריזה הנכונה יכולה לפתור את הבעיה. חפשי מארזי ואקום, או לפחות אריזות אטומות לאוויר ואור.

איך משתמשים בשמן אגוזי מלך

התשובה לשאלה מתי וכיצד להשתמש במוצר מסוים תלויה מאוד בפורמולה ובהגדרות היצרן, אבל בדרך כלל נצטרך למרוח שמנים לאחר קרם לחות, כשלב האחרון בשגרת טיפוח הלילה שלנו (או ממש לפני קרם ההגנה בבוקר). אנו מציעות לבדוק את הוראות השימוש של המוצר כדי להיות בטוחות.

שמן אגוזי מלך

מוצרים מומלצים

הנה כמה מוצרים על מרכיב שמן אגוזי מלך שאנחנו אוהבות.

מקדם הגנה של Thank You Farmer

מקדם ההגנה Water Sun Cream הוא אחד האהובים של המותג הטבעי הזה, תודות למרקם הסופר חלק שלו שמשאיר אפס כתמים לבנים. תערובת של שמן אגוז מלך ותמצית במבוק מלאת לחות, יחד עם אלוורה מרגיעה ושורש חוטמית הופכת את ה-SPF הזה לאידיאלי כמעט לכל סוגי עור (כן, אפילו עור רגיש). ואם אתה אוהבת משהו עם קצת יותר זוהר, חפשי את ה-Shimmer Sun Essence של המותג.

קרם הגנה משמן אגוזי מלך

זמין ב: Cult Beauty | Beauty Bay

שמן ניקוי של מעבדות NEOGEN 

שמן ניקוי היברידי בעל מבנה מיסלרי המושלם עבור כל מי ששמני ניקוי מסורתיים מרגישים לה קצת כבדים, אבל מים מיסלריים רגילים אינם מספיקים לה. בעוד ששמן אגוז המלך (בין היתר) מנקה ומחדש את העור, צמח הסנטלה, שמן עץ התה והאזולן פועלים להרגעת גירוי ורגישות.

זמין ב: אמזון

קרם לחות של ZYMOGEN

עוד מוצר נפוץ בארה”ב שמביא לנו פורמולה המבוססת על סנטלה מותססת ושמן אגוזי מלך. הקרם זה מפחית בו זמנית אדמומיות, מאחד את גוון העור ומעניק לו לחות בריאה. הוא מקדם את תחלופת התאים תוך הוספת לחות והחלקת מרקם מחוספס, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור עור בוגר או רגיש.

זמין ב: אמזון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *