על היתרונות של שמן שקדים לפנים ולגוף – ואיך תנצלי אותם

שמן שקדים

איך אומרים, “החיים הם גלגל, וההיסטוריה חוזרת”? – אז האמירה הזו תקפה גם כשמדובר במוצרי יופי. לדוגמה: שימוש בשמן שקדים לפנים.

על פי מחקר שנערך בשנת 2009 מטעם המכון הלאומי האמריקאי לבריאות (מקור), אשר ניסה לחקור באופן מדעי את היתרונות הגדולים של שימוש בשמן שקדים, החוקרים מצאו כי “באופן מסורתי, נעשה שימוש בשמן שקדים לפנים ברפואה הסינית, האיורוודית והיוונית-פרסית על מנת לטפל במצבי עור יבש, ובהם פסוריאזיס ואקזמה”.

המחקר ציין גם כי בשני ניסויים קליניים הוכח כי שמן שקדים עוזר להרבה יותר מבעיות של עור יבש.

אז כדי לברר עוד על היתרונות של שימוש בשמן שקדים, הבאנו פה ציטוטים ממאמר של רופאת העור הניו-יורקית ד”ר הדלי קינג, שסיפרה על היתרונות במרכיב הנפלא הזה והסבירה כיצד לשלב אותו בשגרת טיפוח העור שלך.

התראת ספוילרים: זה ממש פשוט.

מה זה שמן שקדים

כשמו כן הוא, שמן שקדים מופק משקדים גולמיים.

עצי שקד במקור גדלו באקלים חם, היסטורית באזור צפון אפריקה, אך רוב השקדים של ימינו מיוצאים מרחבי הים התיכון. אותם מינרלים ו-וויטמינים שהם מכילים מועילים לנו במגוון דרכים, תזונתיות ואחרות.

במחקר משנת 2009 קישרו החוקרים בין שמן שקדים למספר תכונות בריאותיות, כולל מלחמה בדלקות ורעלים, בנוסף ליתרונות לתפקוד הלב וכלי הדם והורדת רמות הכולסטרול.

שמן שקדים

יתרונות שמן שקדים לעור הפנים

אופיו העדין של שמן השקדים ורשימת המינרלים והוויטמינים הארוכה שהוא מכיל מציעים פתרונות כמעט לכל דאגה נפוצה הקשורה בעור.

“שמן שקדים מתוק עשיר בוויטמין אי, חומצות שומן בלתי-רוויות, חלבונים, אשלגן ואבץ”, מסבירה ד”ר קינג. “הוא קליל והיפואלרגני, ולכן בטוח להשתמש בו ישירות, אפילו על עור רגיש”.

אם היינו צריכות לבחור מרכיב אחד רב שימושי, ד”ר קינג אומרת ששמן שקדים היה צריך להיות הבחירה: “הוא כולל שילוב נהדר של תכונות: לחות, אנטיודלקתי ונוגד חמצון”.

אבל לא נסיים בזה. הנה פירוט על עוד כמה יתרונות של שמן השקדים:

1. מוסיף לחות

אולי היתרון המפורסם ביותר של שמן השקדים הוא כמות הלחות המיידית שהוא “נועל” בעור. הודות לתכונותיו המרככות והאחוזים הגבוהים של ויטמין אי, מגנזיום, זרחן ונחושת, הוא “מסייע בשיקום שכבת העור החיצונית, מונע אובדן לחות ועוזר לחדש עור יבש ומתקלף”, אומרת ד”ר קינג.

כדי למקסם את התועלת מהשמן, יש למרוח אותולאורך כל הפנים והגוף, תוך שימת לב מיוחדת לכפות הרגליים הקשות, לציפורניים ולשאר האזורים היבשים.

2. עוזר לאזן מרקם עור לא אחיד

נתחיל במה שמן השקדים לא בהכרח עושה – ד”ר קינג הבהירה כי השמועות על היכולת של השמן להפחית סימני מתיחה היא יותר “תרופת סבתא” מאשר משהו שמוכח מדעית. מצד שני, למרכיב הזה עדיין יכולה להיות תרומה חיובית למצב בזכות תכונות הלחות האפקטיביות שלו.

מצד שני, גורם שכן מוכח מדעית כעוזר וקיים בשמן השקדים הוא נוגד החמצון ויטמין E. “הוא עשוי לסייע להילחם בסימני הזדקנות על ידי הפחתת מתח חמצוני ונזקים מהסביבה, כמו מזהמים, אור שמש ואור כחול ממסכים, ובכך לסייע לאזן את מרקם העור, להפחית צלקות וסטריאה”, היא כתבה.

3. מאט סימני הזדקנות

כדי לשפר עוד יותר את המראה הכללי ואת בהירות העור, שמן שקדים מכיל גם ויטמין A, הידוע גם בתור רטינול כבר כתבנו עליו, ועל היתרונות שלו, המון).

“הוא יכול לסייע באיזון גוון העור, בשיפור המרקם שלו ובמניעת קמטים”, אומרת קינג, “מה שהופך אותו לפיתרון טבעי לקבלת לגוון עור רענן ומואר יותר”.

4. עוזר נגד נזקי שמש

כמובן, שום דבר לא יכול להיות תחליף למקדם הגנה מומלץ והימנעות מחשיפה מוגזמת לשמש. אבל למקרה והגרסה הצעירה יותר שלך שכחה או זלזלה בחשיבות מקדם ההגנה, ויטמין E יכול לעזור לך להגן על העור מפני נזק נוסף ולרפא את הנזק שכבר נעשה.

“שימוש קבוע בוויטמין E, עם תכונותיו נוגדות החמצון, יסייע בהגנה על העור מפני הנזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים, מקרני שמש וזיהום”, מסבירה ד”ר קינג. עם זאת, ויטמין אי הוא לא תרופת קסם עבור נזקים שנגרמו בעבר. “זה בהחלט יכול לעזור, אבל זה כנראה לא יכול לתקן את כל הנזק”.

5. עוזר לעור מגורה

“עור מגורה ורגיש ייהנה מאד משמן שקדים”, אומרת קינג. “חומצות השומן האנטי דלקתיות שבו וויטמינים A ו-E יכולים להרגיע את עור שסובל מגירוי ועשויים לסייע גם בטיפול בעור פגום”.

טיפוח עור הפנים

שימוש בשמן שקדים לפנים ולגוף

שמן שקדים זמין למכירה בפני עצמו, ויש אנשים שמשתמשים בו כך, בצורתו הגולמית. “מכיוון ששמן שקדים נספג בעור באיטיות רבה, כדאי להשתמש בו כמרכיב עצמאי ישירות על העור”, הסבירה קינג.

כמו שאמרנו, שמן שקדים טוב לעור ולפנים שלך, כך שאם את מחפשת מוצר פשוט ככל האפשר, השמן הטבעי הוא הבחירה הנכונה. עם זאת, ניתן לשלב את שמן השקדים כמעט בכל מוצר המכיל רכיב של לחות. “מכיוון ששמן השקדים עשיר בחומרים מזינים המסייעים בהגנה ובהרגעת העור, הוא משמש לעתים קרובות בתכשירי טיפוח”.

הנה כמה מוצרים מומלצים:

שמן שקדים למקלחת של L’Occitane

שמן שקדים למקלחת

אני מרגישה שכל הקונספט של “שמן למקלחת” הוא קצת מפוספס, והמוצר הזה לא זכה לפופולריות לה הוא ראוי. שמני גוף לא משאירים אותך שמנונית, אבל מנגד הם מנקים את כל הלכלוך בדיוק כמו שניקוי פנים מנקה את האיפור מהפנים שלך – כך שאם את לא חובבת גדולה של קרם לחות לגוף, השימוש בשמן המקלחת הזה הוא טוב באותה מידה.

מחיר הכי טוב שמצאנו: 90 ש”ח בסטרוברינט.

(עוד אופציה בה המוצר זמין היא אמזון, לחצי לבדוק מחיר)

ניקוי פנים עם שמן שקדים ודבש של Mario Badescu

ניקוי פנים שמן שקדים

ניקוי פנים לקילוף עדין, הבהרה ועידון של עור יבש, המועשר בשקדים טחונים דק, דבש ושמן שקדים מתוק. הוא מסיר בעדינות תאי עור מתים וזיהומים (מבלי לגרות את העור) וזאת כדי לחשוף את העור החלק והזוהר שמתחת. מתאים לכל סוגי העור, מקטין את מראה הנקבוביות ומרכך את העור.

מחיר הכי טוב שמצאנו: 50 ש”ח בביוטי-ביי.

שמן להסרת איפור של CAUDALIE

שמן להסרת איפור

זהו שמן להסרת איפור המושלם לנשים עם עור יבש. Caudalie מציעים להשתמש בשמן הניקוי הזה על ידי חימום שלו בין הידיים והחלתו על עור יבש תחילה, ואז ערבוב עם מעט מים. וזהו, ברגע שתשטפי את הפנים כל האיפור שלך יוסר בקלות, ולא רק זה – על הדרך העור שלך יהנה מכל היתרונות ששמן השקדים יודע להציע.

מחיר הכי טוב שמצאנו: כ-9 פאונד בקאלט ביוטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *