נשים – הגיע הזמן ללמוד איך להתלבש לראיון עבודה

איך להתלבש לראיון עבודה

כמו שאומרים “אין שני לרושם ראשוני”, ומהו ראיון עבודה אם לא ההזדמנות שלך לעשות רושם ראשוני נהדר על המעסיק הפוטנציאלי שלך. וזה לא משנה עד כמה טכני או מורכב הריאיון עצמו – אי אפשר להתעלם מהעובדה שלבוש מתאים הוא חלק משמעותי מתהליך יצירת הרושם. האם את מוכנה לעשות את הרושם הראשוני הנהדר הזה? כנראה שלא, אחרת לא היית מחפשת בגוגל איך להתלבש לראיון עבודה. אבל אל דאגה, אנחנו פה כדי לעזור.

אם את תוהה מה ללבוש לראיון, הדבר החשוב ביותר שאת צריכה תמיד לזכור הוא שאת צריכה להיראות מקצועית ומסודרת ללא קשר לסוג העבודה שאת מחפשת.

הלבוש הנכון לראיון עבודה תלוי בסוג העבודה אליה את מגישה מועמדות. עם זאת, לא משנה במה מדובר, וגם אם לא מדובר על מקום עם קוד לבוש ברור, את תמיד צריכה להיראות מסודרת, נקיה ולבושה היטב.

אז אם את אישה שזקוקה למעט השראה לגבי איך להתלבש לראיון עבודה, הנה כמה רעיונות.

איך להתלבש לראיון עבודה לנשים

איך להתלבש לראיון עבודה – נשים

1. בלייזר כחול כהה מייצר המון אפשרויות

השילובים האלו של בלייזר וחולצה הם תלבושות מעולות לראיונות עבודה עסקיים המורכבים משלושה חלקים פשוטים אך מגוונים ביותר. בלייזר כחול כהה הוא תוספת נהדרת לארון שלך. לא רק שאת יכולה ללבוש בלייזר בהזדמנויות רבות, אלא שהוא גם עובד היטב עם תלבושות רבות ושונות – מעל חולצה מכופתרת, טי-שירט ואפילו עם שמלה, למשל. למראה קצת פחות רשמי, נסי ז’קט אפור בהיר או כזה ללא צווארון.

בלייזר כחול כהה נראה נהדר גם יחד עם חולצה פשוטה או חולצה מכופתרת. זהו שילוב בסיסי שתוכלי ללבוש עם מכנסי חאקי, חצאית חאקי ואפילו ג’ינס בגוון כהה אם הריאיון הוא במקום עבודה עם קוד לבוש קז’ואלי יותר.

חצאית או מכנסיים בגוון תואם או בחאקי סוגרים את הלוק. חצאית חאקי היא תוספת שתמיד טובה לארון שלך מכיוון שניתן ללבוש אותה עם חולצות רבות ושונות. וכמו הבלייזר, היא יכולה לשמש לצד פריטים שונים למראה קז’ואל או פורמלי יותר בהתאם לאירוע.

2. חולצות מכופתרות

נחשי מה? כפתורים לא חייבים להיות משעממים! ואת לא צריכה להגביל את עצמך לגרסה הבסיסית הלבנה, הכחולה או הבז’. את יכולה להתנסות עם בדים שונים ולהיות יצירתית גם עם הצבע. צבע טיפה שונה מהמקובל כמו אפרסק יכול לעבוד היטב, כי הוא מעניין יותר מהצבעים הרגילים אך עדיין בטוב טעם ומקצועי.

כשאת מחפשת חולצה מכופתרת, זכרי שקו הצוואר צריך להיות צנוע. ודאי שהחזייה שלך מכוסה לגמרי, והימנעי מלהראות מחשוף. זה גם רעיון טוב לשמור על החולצה המכופתרת תחובה במכנסיים, אלא אם כן מדובר בחולצה ספציפית בסגנון שמיועד ללבישה מחוץ למשרד.

3. טופ מעניין

חולצה עליונה עם פרט מעניין כלשהו כמו קשת או צווארון יכולה לייצר מראה אלגנטי, שניתן להשלים עם חצאית או מכנסיים. הוסיפי חגורת מותן דקיקה לצד חצאית מבד מעניין או חצאית שחורה פשוטה היא דרך מצוינת לגרום ללוק להיראות ייחודי אך מקצועי.

תלוי איפה את מתראיינת, את יכולה להוסיף ז’קט כדי לשדרג את המראה.

לבוש לריאיון עבודה

4. המראה הקלאסי – חצאית שחורה

“חצאית שחורה פשוטה” בטוב טעם היא סימן ההיכר של מלתחה עסקית פשוטה אך מעודנת. השקיעי בשמלה איכותית שמגיעה עד קו הברך. שמלה עם גזרה טובה וכמה פרטים נחמדים (כמו שרוולים קצרים) היא מקצועית אך עדיין מודרנית.

כדי לתת ללוק שלך קצת חיים, את יכולה לשלב את השמלה עם גרביונים קצת יותר מעניינים, עם טקסטורה שונה. ודאי שהיא תהיה עדינה, אם כי – פס שקוף או דפוס שתי וערב יכולים להוסיף טקסטורה ועניין, אבל כל דבר שדומה לרשת אינו מתאים למקום עבודה. סיימי את הלוק שלך עם זוג נעלי עקב שחורות למראה עסקי רשמי, קלאסי ונצחי.

5. ג’קט גברים

בלייזר בגוון חאקי בהשראת בגדי גברים הוא פריט רב תכליתי שתמיד נחמד שיש בארון הבגדים שלך. לבשי אותו עם חולצה פשוטה או מכופתרת, והוא יראה נהדר עם חצאית תואמת, ג’ינס בגוון כהה לראיון קז’ואלי יותר בסטארט-אפ, או מכנס מחויט בכחול כהה למראה רשמי יותר.

חולצה מכופתרת יכולה להיות חלק עליון בסיסי, וצבע טיפה בולט (כמו ורוד בהיר) יכול להפוך את הלוק למעניין יותר. עם חולצה בעלת צווארון מעניין, תוכלי לבחור לכפתר אותה עד לחלק העליון, ולבטל את הצורך בשרשרת.

לבסוף, חצאית כחולה כהה היא חלופה פורמלית יותר לחצאית השחורה המסורתית. היא קצת יותר נוחה מהחצאית השחורה הטיפוסית, אבל היא עדיין מקצועית, ויוצרת מראה נינוח וגם מעודן.

איך להתלבש לראיון עבודה

6. מכנס שחור מחויט

זוג מכנסיים שחורים קלאסיים הם חלק חיוני בארון הראיונות של כל אישה. שווה להשקיע בזוג מכנסיים מחויטות שחורות איכותיות שיתאימו היטב ויחזיקו מעמד לאחר לבישה מרובה.

ברגע שיש לך זוג מכנסיים טוב, קל לשרד את הלוק כלפי מעלה או כלפי מטה. את יכולה לשלב את המכנס המחויט שלך עם חולצה מכופתרת או בלייזר למראה רשמי, או עם סוודר למראה ביזנס-קז’ואל.

עם קצת יצירתיות, מכנסיים שחורים לא צריכים להיות משעממים. הוסיפי עליונית עם פרט מעניין, כמו סוודר אפור או חום וחולצה מכופתרת – זה מרכך את המראה והופך אותו לקצת יותר מיוחד.

7. שמלה צבעונית

למרות שחשוב שהלבוש שלך לריאיון יהיה מקצועי ושמרני, זה לא אומר שאת לא יכולה להכניס לו מעט צבע. שמלה בטוב טעם בצבע מעניין, כמו טורקיז או אדום עמוק, היא תוספת טובה לארון.

עם שמלה כזו, את לא צריכה לטרוח להוסיף תכשיטים או אביזרים אחרים – השמלה מדברת בעד עצמה. עם זאת, כאשר עובדים עם צבעים בולטים, הקפידי ששאר השמלה תהיה צנועה.

תמיד חשוב לוודא שגם קו הצוואר וגם קו המכפלת מתאימים: הימנעי משמלות קצרות ומחשופים נמוכים וחושפניים. עם שמלה בצבעים עזים, חשוב יותר מתמיד שהיא תכסה אותך כראוי. כל מה שאת צריכה כדי לעגל את המראה של שמלה כזו הוא זוג נעלי עקב שחורות או נעלי בלט שחורות.

איך להתלבש לראיון עבודה

8. סוודר עם צווארון וי

שלבי חולצה רגילה או מכופתרת עם סוודר בעל צווארון וי למראה רב תכליתי. את יכולה להתאים לחלק העליון מכנסיים מחויטים שחורים או חצאית, או ג’ינס כהה אם את מתראיין במקום עם אווירה פחות רשמית.

מה שיפה בשילוב הזה הוא שקל ליצור מגוון רחב של לוקים עם פריטים בודדים בלבד. אם תשקיעי בשלוש חולצות פשוטות או מכופתרות ובשלושה סוודרים שמתואמים כולם אחד עם השני, יהיו לך תשע עליוניות שונות שתוכלי לערבב ולהתאים למכנסיים שונים.

9. טופ עם הדפס

אל תפחדי מהדפסים. למרות שכדאי להימנע מכל דבר בולט או צעקני מדי (הדפסי חיות, כגון מנומר וכדומה, בדרך כלל לא מתאימים לראיון עבודה, אלא אם הם עדינים במיוחד) – הדפס עם כמה גוונים יכול לתבל תלבושת שאחרת הייתה קצת משעממת ועדיין לייצר מראה מקצועי.

זה במיוחד המקרה כאשר את לא הולכת לעבוד בסביבה משרדית רשמית. אם את מתכוונת ללבוש פריט עם הדפס יחסית נועז, הגבילי אותו לפריט אחד בלבד ושמרי על שאר הבגד פשוט ומאופק.

סביבת עבודה

ועכשיו, אחרי שלמדנו איך להתלבש לראיון עבודה, אין ספק שאת הולכת להפציץ (אמן!)

ואל תשכחי – לא משנה מה תעשי, את יפה כמו שאת.

אם במקרה יהיו לך כמה ימים של עבודה מהבית, את מוזמנת לעשות גם אותם בכיף עם פיג’מות לנשים שממש אהבנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *