השפעת הפילינג על השיזוף: שוברים את המיתוס

פילינג ושיזוף

יש איזה מיתוס שמסתובב ברשת, שבדרך כלל מופץ על ידי בחורות שהשתזפו יתר על המידה, כי ביצוע של פילינג לגוף יכול לעזור להקל על תסמיני שיזוף. באופן מפתיע, נהפוך הוא – הסרה של תאי העור המתים זו דרך נהדרת לשמור ולהאריך את הזמן שהשיזוף שלך יחזיק. אז כדי שלא תעשי דברים שתתחרטי עליהם, הנה התשובה המלאה לשאלה: האם פילינג מוריד שיזוף, ומה הקשר בין השניים.

נתחיל עם השאלה הראשונה:

האם פילינג מוריד שיזוף?

לא. להפך, הוא דווקא עוזר לנו להשתזף מהר יותר, והנה הסיבות למה:

במהלך החשיפה לשמש, העור שלנו מתעבה ומתחיל להתקלף רק לאחר מספר ימים. ביצוע פילינג לא רק יאפשר לשמור על רכותו של העור (ויספק את שאר היתרונות של הפילינג), אלא גם יעזור לבצע את השיזוף בצורה נכונה ועל שכבת העור הנכונה. ואני אסביר: בדרך זו, התאים המתים שהוסרו ישאירו מקום לתאים ה-“פעילים” יותר, מה שיעזור לקרני השמש להפעיל את המלנוציטים שבתאי העור שלנו במהירות רבה יותר, מה שיתבטא בייצור מוגבר של מלנין, האחראי על מנגנוני ההגנה והתיקון הרגילים של העור מקרני UVA ו-UVB , ועל הדרך גורם לשיזוף.

הסבר מפורט יותר כתבנו בפוסט הבא: האם קרם הגנה מונע שיזוף? שאלנו את המומחים

לאחר ביצוע פילינג על עור שזוף, זה נורמלי שהעור ייראה לנו כאילו חלק מהצבע שלו “נשטף”, אבל האמת היא שמה שאנו טועות להאמין שהוא השיזוף הוא למעשה השכבה השטחית של העור המורכבת מתאים מתים, לכלוך ואבק.

ואפילו מעבר לכך, הפילינג מאפשר לקרמי לחות למיניהם ותחליבים אחרים שנמרח לאחר מכן לחדור לעור בקלות רבה יותר, מה שעוזר להוסיף לו לחות. וכמו שאת בטח יודעת, יותר לחות בעור = שיזוף שמחזיק לזמן ארוך יותר.

שיזוף מושלם חייב לכבד שגרה של שלושה מרכיבים: פילינג ,הגנה מהשמש, ושמירה על לחות – כאשר כל שלושת האלמנטים חשובים באותה מידה. כדי להסביר טוב יותר את המנגנון הזה, דמייני שעליך לצבוע קיר ישן. לפני שאת צובעת, את תרצי להסיר את כל חלקי הטיח והצבע הישנים והנופלים כדי להחליק את הקיר, ורק אחרי שתייצרי בסיס ישר על ידי מריחת שכבת טיח חדשה את תוכלי לצבוע עם הצבע החדש. אם דילגת על אחד הצעדים, התוצאה לעולם לא תהיה אופטימלית!

הנה אנלוגיה שמעולם לא תיארתי שתופיע ב-Rue Royale 🙂

האם פילינג מוריד שיזוף

מצד שני, יותר מדי פילינג לפני שיזוף זה רע

על פי מכון השיזוף “סאן טאן סיטי” (מקור), פילינג הוא בהחלט מרכיב מפתח לקבלת שיזוף חלק ואחיד, אך אל תקלפי את עורך יתר על המידה: “פילינג עמוק יכול לגרות את העור, וחשיפה לקרניים אולטרה סגולות או ביצוע שיזוף עצמי יכולים ממש להחמיר את המצב”.

הם מציעים להקפיד לבצע פילינג לא יותר מפעם בשבוע. “זה נותן לתאי העור החדשים הזדמנות לצמוח, ולעור שלך זמן להתחדש”. יתרה מכך, ביצוע פילינג בתדירות גדולה מדי עלול לגרום נזק קבוע לעור שלך. “פילינג יתר עלול לגרום לקמטים, לעור יבש ואפילו לצלקות, ואת עלולה לקרצף תאי עור שמנסים להחלים ולצמוח נכון”.

עם זאת, פילינג הוא מאד חשוב במידה ואת משתמשת במוצרי שיזוף עצמי. למוצרים הללו יש נטייה להיצמד לעור מת וגם לעור יבש, מה שעלול לגרום לכתמים עם מראה מטושטש עקב ריכוז גבוה של פיגמנט. זו הסיבה שבגללה ייתכן ותבחיני כי לפעמים הידיים, הרגליים, הברכיים והמרפקים שלך נוטים להיות כהים יותר משאר חלקי הגוף.כדי להימנע מכך, הקפידי לבצע פילינג לכל הגוף לפני השימוש במוצרי השיזוף העצמי, ושימי לב כי את עושה זאת באופן שווה.

רוצה קצת המלצות? עשי זאת בעצמך: פילינג לגוף (5 מתכונים קלים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *