קרם קוויאר לה פררי שעולה 2000 ש”ח – שווה את ההשקעה?

קרם לה פררי

כשחושבים על לה פררי – La Prairie, כן? לא כמו הרכב – חושבים על קוויאר. מותג טיפוח העור השוויצרי היוקרתי היה הראשון שניצל את מרכיב הקוויאר המסקרן (והמוזר) כאשר יצר בשנת 1987 את קרם הקוויאר לפנים החדשני שלו. מאז, ולאור ההצלחה, המותג התרחב לקולקציית קוויאר שלמה, הכוללת מסכת לילה, קרם גוף ואפילו מייק-אפ. בשנת 2018 יצאה הגרסה המחודשת של קרם ה-“קוויאר לוקס”, במחיר לכל כיס של 485 דולר עבור 50 מ”ל, או 880 דולר עבור 100 מ”ל, אם בא לך להתפנק. אז למה הוא כל כך יקר, והאם זה שווה את זה? יצאתי לבדוק.

קרם לה פררי
לחצי לכניסה לעמוד המותג

מיוצר מקוויאר סיבירי

ד”ר דניאל סטאן, מנהל החדשנות של לה פררי אשר אחראי על פיתוח המוצרים, אומר כי 30 שנות המחקר האחרונות של החברה הראו כי תמצית קוויאר “תורמת במיצוק, הרמה ויצירת נפח, ומחזירה את האלסטיות לעור”. בנוסף, המרכיבים שבו עוזרים ליצירת קולגן וסרמידים (שעל פעילותם מבוססים רוב המוצרים של אליזבת ארדן) – שני מרכיבים טבעיים שעוזרים לשמירה על הלחות בעור.

סטאן הוסיף וציין כי בפיתוח המוצר הושקעו ארבע שנים של מחקר וטסטים שונים במעבדה: “יש לנו צוות קטן, 10 עד 15 אנשים שעובדים בפיתוח הפורמולות”, הוא אמר, “ובנוסף לכך עוד צוות שאחראי על פיתוח המרכיבים הפעילים בלבד”. וכאילו ידע מה השאלה שלנו, “מדוע זה כזה יקר?”, הוא פירט – “חלק ממה שאת משלמת עליו הוא כל המחקר שעוסק בפורמולה של המוצר, המרכיבים הפעילים בו ובעיקר השילוב של כולם ביחד. קרם הקוויאר הוא תערובת של מולקולות רבות ושונות מבחינה כימית. לא קל לשלב את המרכיבים הללו בפורמולה ולשמור, באותו הזמן, על המרקם והתחושה על העור”.

הערבוב בין כל אותם חומרים פעילים סותר לעתים קרובות את ההרכב הדרוש על מנת לגרום לקרם להרגיש מפנק למגע. “זו הסיבה שאנחנו עושים עשרות, לפעמים מאות ניסויים, בכדי להגיע לאיזון המיוחד שהופך את הנוסחה לנכונה”, הוא מסביר.

קרם לה פררי

אריזה יוקרתית

בחברת לה פררי הוסיפו: “זה הכל נובע מההבנה של מי הוא הלקוח שלנו, ומה הוא מחפש. כאשר מישהו משלם 500 או 1000 דולר עבור מוצר טיפוח לעור, הוא לא מצפה לעוד חווית טיפוח רגילה”. ולכן, כל חלק באריזה וחוויית השימוש של המוצר הוא הכי טוב שכסף יכול לקנות.

אז דבר ראשון, המוצא מגיע עם מרית כסף חמודה ושימושית. “אם את משתמשת במרית, את לא מכניסה את מה שיש לך על האצבעות – חיידקים, בעיקר – לקרם”, מסביר סטאן. ואני חייבת לציין, זה מאד מאד חכם, ואפילו כתבתי כמה זה חסר בקרם יום דומה – לנקום רנרג’י. בנוסף, זה משדר כבוד למוצר, והופך את חוויית השימוש למעין טקסית: הספטולה הקטנה נועדה גם כדי לאלץ אותנו לקחת את הזמן ולגנוב כמה דקות של רוגע עם שגרת טיפוח העור שלנו. התחושה הזו, טוענים בלה פררי, היא הדבר שאת באמת משלמת עליו: “יוקרה זה זמן, רגע שאת פשוט מקדישה לעצמך. בעולם של היום זה באמת נהיה קשה יותר ויותר למצוא זמן לעצמנו, וקצת שקט,” הם אומרים. “מכיוון שהכל כל כך נגיש, כל כך מהיר – למעשה להקדיש למשהו את הלזמן הופך אותו למותרות”.

האם קרם לה פררי שווה את הכסף?

בגדול – אם יש לך את היכולת הכספית – כן.

הקרם, ובאופן כללי רוב המוצרים של לה פררי שיצא לי לנסות, באמת נותן עבודה. לילה אחד עם הקרם הזה הספיק על מנת להחזיר לחיים את העור העייף והשבור שלי, אחרי שבוע שלם של נסיעות עבודה וימים ארוכים. מעבר למראה היוקרתי והאפקטיביות של הפורמולה, ההרגשה של הקרם על העור היא לא פחות ממדהימה, ואפילו הרעיון עם הספטולה והטקסיות הפיל אותי בפח, וגרם לשגרת הטיפוח היומיומית שלי להרגיש קצת כמו חוויית ספא קטנה.

עדיין – מדובר על מוצר מאד מאד יקר – אבל אם את אוהבת את הדברים החשובים בחיים: תיקי מעצבים, מסעדות גורמה, מלונות חמישה כוכבים – אז כן, הקרם הזה משתלב שם בול.

בכל זאת, יש דבר אחד שאת יכולה לעשות על מנת להוזיל את הסיפור – לקנות ברשת. למרות שהקרם נמכר ברשתות הפארם הישראליות, בדרך כלל המחיר בהזמנה מחו”ל הוא הרבה יותר זול, לדוגמה המחירים באתר האנגלי השווה Unineed, שהם בערך חצי מהארץ:

מגוון לה פררי
כל סדרת המוצרים של לה פררי

ואם אין לך את היכולת הכספית – כמו לרובנו, אל תרגישי רע – הייתי הולכת יותר לכיוון דה בודי שופ, או קלרינס. את ממש ענייה מרודה? לכי על CeRave.

עד כאן להיום. סי יו לייטר יא נסיכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *