איך שמים עדשות מגע – המדריך השלם

עדשות מגע

כרגיל, אנחנו ממשיכים לענות על השאלות הנפוצות ששלחתן אלינו ברשתות החברתיות. והיום אני רוצה לדבר על נושא שכמעט כל אדם שני מתמודד מולו – איך שמים עדשות מגע?

לפני שנדבר על לשים בפועל את עדשות המגע – חשוב לבצע התאמה נכונה של העדשות והמספר ע”י אופטומטריסט מוסמך. התאמה נכונה ושימוש נכון בעדשות הם הדברים החשובים ביותר לבריאות העיניים של מרכיבי עדשות מגע. חשוב להקפיד שמי שמטפל בכם יהיה מורשה ומוסמך ואם הדיפלומה אינה מונחת במקום גלוי, בקשו לראות אותה. כך תדעו שיש לכם על מי לסמוך ועם מי להתייעץ במצב שבו רואים מטושטש או משהו מתפתח בעין.

אחרי שהתאמתם את העדשות, הגיע הזמן לשים אותן.

4 צעדים להרכבת עדשות מגע

שלב 1 – שטיפת ידיים: לפני שמתחילים, הדבר הכי הכי חשוב הוא לשמור על היגיינה ולנקות את הידיים כמו שצריך, עם סבון (עדיף לא מבושם) ולנגב עם מגבת ללא סיבים. לא יודעים איך שוטפים ידיים נכון? לחצו על הקישור.

שלב 2 – לוודא את כיוון העדשה: יש להניח את העדשה על קצה האצבע ולהחזיק אותה אל מול האור. אם קצות העדשה נפרשים לצדדים – היא הפוכה. אם היא נראית כמו גביע עם שפה חלקה, היא מוכנה לשימוש.

שלב 3 – פתיחת העין: באמצעות אצבע אחת והיד השניה יש להחזיק את העין פתוחה. יש למקם את העדשה על קצה האצבע המורה, ובאמצעות שאר האצבעות למשוך בעדינות את העפעף התחתון כלפי מטה. טיפ של מנוסים: אל תסגרו את העין השניה. כשסוגרים עין אחת, יש נטיה לסגור גם את השניה. השאירו את שתי העיניים פקוחות!

שלב 4 – הנחת העדשה: את העדשה יש להניח בעדינות על גלגל העין כאשר המבט פונה עלפי מעלה, ולאחר מכן לשחרר את העפעף ולעצום את העין בקלילות, מה שיאפשר לעדשה להתמקם ישירות על האישון.

עוד כמה טיפים

היזהרו מפתח הניקוז – רוב האנשים מרכיבים את העדשות מול המראה בחדר האמבטיה, מה שאומר שהם נמצאים מעל הכיור. יש להיזהר ולוודא כי פתח הניקוז סגור, או לפחות שאינכם נמצאים במדויק מעליו, כך שאם העדשה תחליק לכם מהאצבע היא לא תיפול בטעות לתוך פתח הניקוז ותיעלם.

אצבעות יבשות זה חשוב – אובייקטים לחים כמו עדשות מגע נוטים להידבק בקלות יותר למשטחים יבשים, לכן מומלץ לייבש את הידיים לפני שלוקחים את העדשה.

לא עם רוק – במידה והעיניים שלכם יבשות, אל תרטיבו את העדשה עם רוק, זה עלול לגרום לזיהומים.

לא לשטוף במי ברז – במידה ומדובר בעדשות רב פעמיות, השתמשו בנוזל עדשות בלבד. שטיפה של העדשות במי ברז מזיקה לעיניים ולעדשות כיון שהם מכילים כלור וחלקיקים אחרים אשר יכולים לגרום להתפתחות זיהומים.

איך לשים עדשות מגע
ככה עושים את זה

שאלות ותשובות

האם אפשר להתקלח או לשחות עם עדשות מגע?

לא מומלץ לשחות או להתקלח עם עדשות המגע בעיניים, כיוון שבמי ברז ישנם הרבה חיידקים ומזהמים שונים שיכולים לחדור לעדשה ולעין ולגרום לזיהומים ודלקות שונות.

האם ניתן לישון עם עדשות מגע?

לא. כאשר אנחנו ישנים העיניים סגורות, וכאשר העיניים סגורות הן מקבלות פחות חמצן חיצוני ואין סירקולציה של דמעות, מה שיכול לגרום מצוקת חמצן של הקרנית והצטברות של מזהמים שונים בעין אשר מסוכנים לבריאותה.

האם ניתן להתאפר עם עדשות מגע?

ברור, אך מומלץ לשים את העדשות דבר ראשון ורק לאחר מכן להתאפר, כדי למנוע את הסיכון שהאיפור ייכנס לעין. כאמור השלב הראשון ב”איך שמים עדשות” הוא “לשטוף ידיים”, ולכן כדאי גם לחכות עם קרמים למיניהם ובעצם כל דבר אחר עד שהעדשות בפנים.

האם אפשר לעשות ספורט עם עדשות מגע?

עדשת מגע שמותאמת כמו שצריך יושבת בהתאם לקימורי העין ואינה יכולה לזוז בתוך העין ללא סיבה ולכן ניתן לעשות פעילויות ספורט שונות ללא חשש שהעדשה תזוז או תיפול מהעין. עדשת מגע לא יכולה “ללכת לאיבוד” או להיתקע מאחורי העין, מכיוון שלעין יש מחסום מגן המכסה את קדמת העין ומתעקל מתחת לעפעף העליון והתחתון כדי למנוע כל תזוזה מאחוריו. עדשת המגע יכולה להישאר רק בקדמת העין, או מתחת לעפעף, במידה וזזה ממקומה.

איך שמים עדשות

מאיפה הכי שווה לקנות עדשות

אחרי שלמדנו איך שמים עדשות, הגיע הזמן ללמוד מאיפה הכי שווה להזמין אותן. אחרי שבדקתי עשרות אופציות הגעתי למסקנה שהמקום הכי משתלם להזמנת עדשות הוא האתר SmartBuyGlasses.

מדובר באתר אנגלי שמציע עדשות מגע במחירים סופר שווים (הרבה יותר זול מהמחירים בארץ או ברשתות השיווק), ובנוסף נותן:

  • הנחה שהולכת וגדלה ככל שמגדילים את הכמות בהזמנה.
  • אחוזים מכל קנייה נצברים כזיכוי לקניות הבאות.
  • אחריות של שנתיים על כל מוצר.
  • משלוח בינלאומי חינם, גם לישראל.
  • מקבלים החזרות עד 100 יום מהקניה.
  • מתחייבים על המחיר הכי זול, וטוענים שבמידה ומצאת מחיר זול יותר במקום אחר, הם מתחייבים לזכות אותך ולהוריד את המחיר ב-2 פאונד יותר.

כניסה לאתר

לא מאמינים? רוצים תמונות והדגמה? היכנסו לקרוא את הסקירה המלאה שלי עם השוואת המחירים המלאה של קניית עדשות מגע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *