שמן קינמון לשפתיים: האם השמן האתרי באמת מנפח שפתיים?

קינמון לשפתיים

מי מאיתנו לא הייתה רוצה שפתיים מלאות? אין אחת שלא. ההבדל הוא בכמה רחוק כל אחת מוכנה ללכת ללכת עבור ההשגה שלהן. ואם את כמוני – מחפשת דרך זולה (ונטולת מחטים) על מנת לקבל שפתיים מלאות יותר – שמן קינמון לשפתיים הוא ממלא שפתיים טבעי. או שלפחות כך טוענים בכל רחבי הטיקטוק.

האם יש בזה אמת, או שמדובר על עוד טרנד טיקטוק שיחלוף מהעולם? (אנחנו כבר מתורגלות עם קעקוע הגבות הזמני שהיה להיט לפני כמה חודשים, או הלהיט הנוכחי – המסקרה המנפחת של מייבלין ניו-יורק). יצאתי לבדוק.

שמן קינמון לשפתיים – הלהיט הנוכחי בטיקטוק

כמו שאמרתי בהקדמה, השוק מלא במגוון רחב של מוצרים המיועדים לניפוח השפתיים, רובם ממש לא זולים (או שנותנים תוצאות לא הכי טובות) – ולכן ממש שמחתי לראות את הטריק הזה שהפך לויראלי בטיקטוק.

הכל התחיל עם טיקטוקרית בשם mireyarios, שחוזרת ומספרת על נפלאות שמן קינמון לשפתיים. לא הכרתי אותה, אבל עם משהו כמו 150 מיליון עוקבים, כנראה שהיא יודעת מה שהיא מדברת. היא אמרה: “כל מה שאת צריכה לעשות זה למרוח מעט שמן אתרי קינמון על קצה האצבע שלך, ולשפשף אותה על השפתיים. זה יעקצץ מעט, ואז פשוט מרחי ליפ גלוס.”

אם העקצוץ חזק מדי עבורך, את יכולה ללכת על ההמלצה של המשתמשת brittanyhm ולערבב את שמן הקינמון יחד עם שפתון חסר טעם. לדבריה, “אני משתמשת בשפתון וזלין ומערבבת אותו עם שמן קינמון, שהוא המרכיב האהוב עלי לניפוח השפתיים”.

בריטני בחרה בגרסה הורודה של הוזלין לשפתיים (כלום כסף באמזון, או בכל חנות פארם אחרת) ופשוט ערבבה בו קצת שמן אתרי קינמון (שגם אותו היא רכשה באמזון, בכ-22 שקלים לבקבוק). היא ערבה את התמיסה במעא ומרחה אותה על השפתיים.

מיד לאחר מכן היא סיכמה: “אתן כבר יכולות לראות את ההבדל. זה לא שורף, מעקצץ, מציק או משהו. בכנות, שמן הקינמון הזה ממש נעים, ותענוג להשתמש בו” .

שמן קינמון לשפתיים טיקטוק
תמונה מתוך: TikTok @brittanyhm

אז אוקיי, כנראה שהתוצאות מדברות בעד עצמן. אבל האם יש לדבר הזה ביסוס מדעי כלשהו?

יתרונות שמן אתרי קינמון

שמן קינמון הוא שמן אתרי המופק מעלי הקינמון או מקליפת הגזע שלו. באופן כללי, בדומה לשמנים אתריים אבים אחרים, הוא נחשב אנטי-בקטריאלי, ולכן נעשה בו שימוש בלא מעט מוצרים קוסמטיים וטיפוליים. השמן האתרי שמופק מקליפת הגזע עשוי לגרום לגירוי מסוים בעור, אך השמן שמופק מעלי הקינמון נחשב בטוח יותר לשימוש.

היתרונות של שמן קינמון:

שיפור זרימת הדם – קינמון ידוע בתור מרכיב מומלץ לשיפור זרימת הדם כבר שנים רבות, ולכן הוא נמצא כמרכיב מרכזי בלא מעט במוצרי מסאג’ וסקראב לגוף. כשמורחים ומעסים שמן קינמון על העור, הוא עוזר לשחרור המתח בשרירים, והוא מתאים לשימוש משולב עם שמנים אחרים, כמו שמן חוחובה, שמן רוז היפ או שמן קוקוס – ולא בהכרח לבדו.

טוב לשיניים ולחלל הפה – מחקרים הראו כי שמן קינמון יכול לתרום לבריאות חלל הפה ואף יכול למנוע חורים בשיניים וזיהומים פטרייתיים.

מקל גודש באף – למי שסובל מהתקררות, תרופת סבתא ידועה היא לשים קצת שמן קינמון בדיפיוזר (מפיץ אדים). הלחות שבאוויר יחד עם הארומה הנעימה של הקינמון יכולה לעזור ולפתוח את דרכי הנשימה החסומות – בדומה לשימוש בשמן אתרי אקליפטוס.

משפר ריכוז – יש כמה מחקרים (מקור) שהראו כי שמן קינמון עשוי לשפר את התפקוד הנורולוגי ולשפר את יכולת הריכוז. מן הסתם נדרש עוד מחקר כדי להוכיח סיבתיות, אבל בכל מקרה ריח של קינמון באוויר תמיד עושה טוב.

קינמון

מחפשת שמן קינמון מוצלח? הנה הבחירות המומלצות באמזון

איך להשתמש בשמן קינמון לשפתיים

מעבר ליתרונות הללו, לשמן קינמון יש השפעה מנפחת על השפתיים, אך זה לא קורה בגללם אלא דווקא להפך – הגירוי של השמן הוא זה שגורם לתוצאה הנפוחה. בעצם, הגירוי שנגרם על ידי הקינמון מושך יותר דם לאיזור השפתיים, מה שגורם להן להראות נפוחות יותר.

כל עוד אינך אלרגית לשמן קינמון, זה לגמרי בטוח לשימוש, ותחושת עקצוץ קלה בזמן השימוש היא נורמלית.

לפני שאת מורחת את שמן הקינמון על השפתיים שלך, ערכי בדיקת אלרגיה מהירה על מנת לבדוק אם החומר גורם לך לסימני צריבה או גירוד. עושים את זה על ידי מריחת כמות קטנה של החומר על הזרוע או המרפק, והמתנה של כ-24 שעות. אם לא נוצר במקום גירוי כלשהו, סימן שהחומר טוב לשימוש.

ההמלצה השניה היא לא להתחיל עם מוצר יקר. ראשית, הוסיפי את שמן הקינמון לשפתון זול (כמו לדוגמה האחד מהוזלין שקישרתי אליו) – ורק במידה ואת אוהבת את התחושה והתוצאה, ערבבי את שמן הקינמון עם מוצרים אחרים (ויקרים יותר).

בנוסף, הקפידי לא להשתמש בכמות גדולה מדי של שמן. ההמלצה היא לא להשתמש ביותר מחמש טיפות של שמן – יותר מכך עלול לגרום לגירוי.

שמן קינמון

מה לחפש כשקונים שמן אתרי

ככלל, הימנעו מקניית שמנים אתריים מחברות המתמחרות את כל השמנים שלהן באותה העלות. תהליך ההפקה יכול להשתנות מאוד מצמח אחד למשנהו, ולכן אין שום היגיון כי שמן קל להפקה יעלה כמו אחד “נדיר” יותר. נוהלי תמחור כאלה מרמזים כי השמנים הם סינתטיים או באיכות נמוכה. בסופו של דבר, מחיר השמנים צריך להיות מבוסס על כמות חומרי הגלם הדרושה לייצורם.

כמו כל השמנים האתריים, חפשי מוצרים שמגיעים בבקבוקי זכוכית כהים, שאינם מאפשרים למוצר להיחשף לקרני השמש (חשיפה לאור עשויה לגרום לשמן להתחמצן ולהתקלקל).

בנוסף, חפשי שמן אתרי טהור בלבד. כדי לבדוק אם השמן דולל בשמן צמחי כלשהו, שימי כמה טיפות שלו על פיסת נייר. אם הן משאירות טבעת שמנונית, סימן שהן עשויות להכיל שמן צמחי.

מחפשת שמן קינמון מוצלח? הנה הבחירות המומלצות באמזון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *