תיקי קנקן (KANKEN): סקירה, ואיפה הכי שווה לקנות?

תיקי קנקן Kanken

אם יצא לך להסתובב בקרבת בית ספר או אוניברסיטה בשנים האחרונות, אחד הדברים שכנראה ראית בכל מקום הוא תיקי קנקן (kanken). מדובר על דגם תיק קלאסי (הוצג לראשונה ב-1978) של החברה השבדית FJALRAVEN שהלך וצבר פופולריות בארץ, ככל הנראה בגלל המחיר הנגיש שלו, העמידות הגבוהה והתכנון המוצלח שהופך אותו למאד מאד נוח.

אז אותם תיקי קנקן הם הנושא של הפוסט הזה: מה עושה אותם כל כך מוצלחים, מכמה צבעים ודגמים ניתן להשיג אותם, ואולי הכי חשוב – מאיפה הכי שווה להזמין. נתחיל.

תיקי קנקן

על תיקי קנקן

הכל התחיל עם שבדי מוכשר בשם אקה נורדין שמאד אהב לטייל. אבל הייתה לו בעיה – כל תיקי הטיולים בהם הוא השתמש גרמו לו לכאבי גב נוראיים, ולכן הוא החליט לעשות את זה טוב יותר. קצת קדימה, הוא עיצב את הדגמים הראשונים של תיקי קנקן (“לסחוב” בשבדית) במרתף של ההורים שלו והחל למכור לחברים.

התיקים עוצבו בצורה חדשנית שהייתה הרבה יותר בריאה לגב, מה שהיה מושלם לתקופה בה שבדיה קיימה דיון ציבורי סוער על בעיות הגב של התלמידים בבתי הספר, והרצון שלהם להקל על המשקל אותו הם סחבו. ארבעים שנה אחרי, מדובר על אחת מהחברות הגדולות בשבדיה, שמייצרת המוני מוצרים שונים בתחום הטיולים.

למרות שהיתרון הגדול של תיקי קנקן תמיד היה בריאותי, בשנים האחרונות העיצוב המינימליסטי והפשוט שלהם הפך אותם גם לתופעה אופנתית – כאשר העיצוב הקלאסי והמבחר האינסופי של הצבעים מאפשרים לכל אחד למצוא דגם שהוא אוהב.

תיקי Kanken מגיעים גם במספר גדלים: הפופולארי ביותר הוא הדגם הקלאסי שמתאים לתלמידים וסטודנטים – הוא מספיק גבוה ורחב על מנת להכניס את כל הספרים ומחשב נייד ממוצע בגודל 13 אינץ – אבל יש גם תיקים קטנים שמתאימים לילדי גן ותיקים יותר גדולים שמתאימים לילדי בית ספר. נפחם הוא בדרך כלל בין 20-30 ליטר, שזה לדעתי יותר ממספיק, והם ממש קלי משקל (בטח ביחס לתיקים אחרים, תיקי קיפלינג למשל).

תיק Kanken

לחצי לכניסה לעמוד המותג KANKEN באמזון

לוח הגב של התיק בנוי מכרית קצף – זו בעצם התכונה המהפכנית שהפכה את התיק לכל כך מוצלח בשנות ה-70 – Fjallraven שילבה את כרית הקצף בחלק האחורי של התרמיל על מנת ליישר את גבם של הילדים ולהעניק להם נוחות נשיאה טובה יותר. בזכות אותה כרית התיק באמת מרגיש נוח, והיא מונעת מכל מה שיש בתוך התרמיל להציק לך בגב.

אבל האם אותה כרית קצף פשוטה שנוצרה בשנות ה-70 יכולה להתחרות עם הטכנולוגיה החדשה יותר של כריות גב נושמות ודומיהן? לדעתי כן, וכל עוד מדובר על תיק ללימודים או לעבודה עם משקל יחסית נמוך ולא בתיק טראקים לשבילים ארוכים – אין סיבה להשקיע ביותר.

עוד דבר שאני אוהבת בתיקי קנקן זה החומר ממנו הם עשויים. מדובר על סוג של בד סינטתי בשם Vinylon-F, שנמצא בשימוש בכל התרמילים של Fjallraven. הוא עשוי מסיבים סינטטיים ארוגים אשר למעשה מתנפחים כשהם נרטבים, מה שפשוט הופך את המארג לחזק יותר ועוזר לתרמיל לעמוד בפני תנאים סביבתיים קשים, והופך את התרמיל לעמיד במים.

זה הופך את תיקי Kanken למאד עמידים, והם ישרדו את כל העינויים שננסה להעביר אותם. זה גם הופך אותם למאד קלים לתחזוק, וניתן לנקות את התרמיל עם מעט סבון ומים חמים והוא יהיה כמו חדש.

תיקי קנקן כיסים

לחצי לכניסה לעמוד המותג KANKEN באמזון

מבחינת כיסים, הדגם הקלאסי של התיק מכיל תא אחד גדול הסגור ע”י רוכסן, ועוד שלושה תאים קטנים: אחד קדמי ועוד שניים בצידי התיק.

לסיכומו של דבר – האם מדובר על קניה שווה?

לדעתי כן, משתי סיבות עיקריות. ראשית, התיק מאד נוח ומושלם לשימוש הנכון, כמו לימודים או עבודה. כל החברות שלי מתארות את התיק כמוצלח, ומספרות כי הוא הולך ונעשה נוח יותר עם הזמן מכיוון שהוא מקבל את הצורה של הגב של המשתמש.

שנית, מדובר על תיק מאד עמיד ואיכותי שיכול להחזיק לשנים רבות – מה שלא ניתן להגיד על הרבה מוצרים אחרים ברמת המחירים שלו.

וזה מוביל אותי לנקודה הבאה:

השוואת מחירים

כמו הרבה מותגים בינלאומיים, עד לא מזמן לא היה ניתן למצוא כמעט תיקי קנקן בארץ. כיום בשעה טובה יש יבואן רשמי בשם AKA, וניתן להזמין את התיקים ישירות מהאתר שלו.

מבחינת מחירים, נכון לרגע הבדיקה מחיר של תיק מהדגם הקלאסי הוא 449 ש”ח, ובמבצע 337 ש”ח ליחידה.

kanken AKA
המחירים ב-AKA

אבל כרגיל – בהזמנה מאתר בינלאומי ניתן למצוא מחירים הרבה יותר טובים. המחיר הכי שווה שמצאתי היה באמזון, במחירים של בין 206 ל-279 ש”ח ליחידה.

תיקי קנקן אמזון

כמו כן חשוב לציין – אלו המחירים לפני הנחה, קודי קופון וכדומה, ולכן מבחינתי אמזון הוא המנצח הגדול בכל מה שנוגע להזמנת תיקי קנקן!

לחצי לכניסה לעמוד המותג KANKEN באמזון

חוץ מזה שחייבים לציין – קניה באמזון היא ברוב המקרים בטוחה, משתלמת וחכמה יותר מאשר קניה דרך ספק קטן, כי באמת שמאד קשה להתחרות בהם בכל הנוגע למחיר, זמני משלוח ואמינות.

תיקי קנקן
תיקי Kanken

וזהו להיום.

כמו עם כל פוסט, אשמח לשמוע מכן בתגובות, ברשתות החברתיות שלנו או דרך הקבוצה הסודית (רוצה גם? הצטרפי לרשימת התפוצה שלנו וקבלי מתנות!)

שאלות ותשובות לגבי תיקי קנקן

מה מיוחד בתיקי קנקן?

מעבר לעיצוב המינימליסטי והמודרני, תיקי קנקן צברו את הצלחתם באמצעות פטנט כרית הקצף בחלק האחורי של התרמיל המעניקה נוחות נשיאה טובה יותר, ובד מסיבים סינטטיים ארוגים אשר למעשה מתנפחים כשהם נרטבים, מה שפשוט הופך את המארג לחזק יותר ועוזר לתרמיל לעמוד בפני תנאים סביבתיים קשים, והופך את התרמיל לעמיד במים.

האם התיקים באמזון הם מקוריים?

כן, אמזון היא ספק מורשה של KANKEN וכל המוצרים בחנות המותג באמזון הן מקוריים לגמרי ונהנים מחותמת האיכות של אמזון, אחד הספקים הגדולים והאמינים בעולם.

מה גודל התיק?

תיקי KANKEN מגיעים במספר גדלים: הפופולארי ביותר הוא הדגם הקלאסי שמתאים לתלמידים וסטודנטים – הוא מספיק גבוה ורחב על מנת להכניס את כל הספרים ומחשב נייד ממוצע בגודל 13 אינץ – אבל יש גם תיקים קטנים שמתאימים לילדי גן ותיקים יותר גדולים שמתאימים לילדי בית ספר, אשר נפחם הוא בדרך כלל בין 20-30 ליטר.

איפה המחיר הכי משתלם?

כמו שתיארנו בפוסט, השוואת המחירים בין חנות המותג באמזון ליבואן הרשמי הישראלי הוכיחה כי המחירים באמזון זולים בכ-25%, עוד לפני מבצעים וקופונים שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *