איך מורידים לק בלי אצטון (עם חומרים שכנראה יש לך בבית)

הסרת לק

יש מוצרים שאני פשוט לא אוהבת לקנות, ואצטון הוא אחד מהם. לא יודעת למה, אבל אני תמיד אעדיף להוציא את החמישה שקלים האלו על קניית דחף של שוקולד ליד הקופה, ודווקא את האצטון משהו בתת מודע אומר לי לא לקחת. אולי זה קשור לעובדה שהאצטון ושאר החומרים מסירי הלק מייבשים את העור שסביב הציפורן ועלולים לפגוע במרקם שלה, ואולי סתם אני ממש אוהבת שוקולד. אבל בסופו של דבר התוצאה היא שכבר כמה פעמים נתקעתי חסרת אונים עם לק הדורש הסרה, והייתי צריכה לחפש איך מורידים לק בלי אצטון.

אז מה מסתבר? יש לא מעט דרכים בהן ניתן להסיר לק ללא אצטון או חומרים כימיים קשוחים אחרים. ואפילו יותר טוב, סביר להניח שיש לך את רוב החומרים הדרושים ממש בחדר האמבטיה או המטבח שלך.

אספתי פה את השיטות הכי טובות.

איך מורידים לק בלי אצטון? 5 שיטות קלות

1. ספריי לשיער

תכלס, השיטה הזו קצת מטרידה כי פתאום שאלתי את עצמי “מה לעזאזל אני שמה על השיער”, אבל מסתבר שלפי לא מעט גורמים ברשת, הספריי שלך לשיער יכול גם לשמש בתור מסיר לק. אז איך עושים את זה?

לוקחים כדור צמר גפן ומצמידים אותו במגע ישיר עם הזרבובית של תרסיס השיער (בכתבה שראיתי הם הדגימו על הספריי הזה של פנטן). לאחר מכן פשוט משפשפים את צמר הגפן על הציפורניים, וחוזרים על התהליך במידת הצורך.

כמובן שמומלץ לשטוף ידיים בקפדנות אחרי סיום התהליך, ולסיים אותו עם שכבה נאה של קרם ידיים לשיקום העור.

2. חומץ ומיץ לימון

חומץ, כשמו כן הוא, חומצה טבעית הידועה בתור אלטרנטיבה בריאה יותר לחומרי הניקוי הטיפוסיים. אז למה שלא נשים אותו גם על הציפורניים שלנו? בשילוב עם מיץ לימון טרי (שגם הוא חומצי), הוא מבצע את העבודה במהירות – ולגמרי ללא כימיקלים.

ערבבי שתיים עד ארבע כפיות של חומץ עם כפית של מיץ לימון בקערה רדודה והניחה לתמיסה במשך 10 עד 20 דקות. לאחר מכן השתמשי בצמר גפן כדי להסיר את הלק.

גם פה, מומלץ לשטוף ידיים ולשים קרם ידיים מיד לאחר השימוש.

אם כבר הסרת את הלק, נסי גוון יפה של לק לבן

3. מי חמצן

מסתבר שמי חמצן, אותו חומר שמשמש להבהרת השיער – ובשנים האחרונות מומלץ גם בתור חומר ניקוי לבית – יכול לעזור לנו גם פה. בנוסף, מדובר על מוצר שהוא גם זול, גם יעיל וגם ידידותי לסביבה – וסביר להניח שיש לך אותו בבית (נסי לחפש מתחת לכיור).

כדי להשתמש בחומר, ערבבי ביחס של שני חלקים מי חמצן עם חלק אחד מים חמים (נסי 1/2 כוס מי חמצן עם 1/4 כוס מים חמים בתור התחלה). לאחר מכן, טבלי את האצבעות בתמיסה תוך כדי עיסוי הלק בעזרת הידיים. את כל קצת הלק שישאר את יכולה להסיר עם פצירה.

4. משחת שיניים

כשחיפשתי איך מורידים לק בלי אצטון, הגעתי למאמר שהסביר שעל ידי צחצוח של הלק עם משחת שיניים ניתן להסיר אותו יחסית בקלות. אני חייבת להודות שעוד לא ניסיתי את זה, סתם כי זה נראה לי מוזר, אבל אם נתקעת בלי אף אחד מהחומרים בסעיפים הקודמים ויש לך מברשת שיניים מיותרת – זה עוד משהו ששווה לנסות.

5. לק שקוף

אם יש לך בבית לק שקוף, את יכולה לנסות ולמרוח אותו על שכבת לק ישנה ולהמתין בין 20 ל-30 שניות. לאחר מכן פשוט נגבי את הציפורניים. עדיף להשתמש בלק סטנדרטי ולא מהסוג שמתייבש מהר. 

איך מורידים לק בלי אצטון
עם כזה לק אדום יפה, למה להוריד

לסיכום

ואם כל השיטות הנ”ל לא עבדו (או שלא מצאת את החומרים), קחי בחשבון שכל חומר אחר שמכיל ריכוז גבוה של אלכוהול יכול לעזור בהסרת לק.

ומה לעשות אם מדובר בלק ג’ל? על זה כתבנו פוסט מיוחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *