כמה קרם הגנה צריך לשים, ועוד כמה טיפים מהמומחים

קרם הגנה

כשאת קונה קרם הגנה שמוגדר בתור SPF 30, את כנראה מניחה שהוא יעניק לך הגנה ברמת SPF 30. וזה באמת מה שיקרה – בכפוף לכמה דברים נוספים. ראשית, איכות ההגנה של הקרם תלויה בצורה בה את מורחת אותו, ולאחר מכן ישנה השאלה של מריחה חוזרת ותדירות השימוש בו – משהו שאני באופן אישי נוטה לפספס. אז כמה קרם הגנה צריך לשים, ומתי?

“כדי לקבל את רמת ההגנה שצוינה על האריזה של המוצר, תצטרכי לשכפל את היישום שהם עושים במעבדה, שהוא 2 מיליגרם לסנטימטר מרובע עבור אדם ממוצע. זה מתורגם לחצי כפית של קרם עבור הפנים והצוואר ביחד – רבע כפית לכל אחד – וכפית אחת נוספת לכל זרוע ורגל, מלפנים ומאחור” – אמרה רופאת העור האמריקאית רנלה הירש, שהתראיינה על הנושא. “באופן מציאותי, אנשים משתמשים במשהו כמו חצי מהכמות הזו”.

אין צורך להגיד שכולנו נוכל להיעזר בתזכורת לגבי כמה קרם הגנה צריך לשים, ולמה. יצאנו לאסוף את העובדות מכמה מומחים, שכתבו על מריחה ראשונית של קרם הגנה, מריחה של שכבה מחודשת ועל כל שאר המשתנים שנכנסים למשחק, כמו רמת SPF, צל ועוד.

נתחיל.

כמה קרם הגנה צריך לשים?

כל רופא עור שכתב או התראיין בנושא הזה – ממה שהצלחנו למצוא – אמר את אותו הדבר: כדי להשיג הגנה ברמת ה-SPF שמצוינת ותרתו על בקבוק קרם ההגנה, מומלץ להשתמש ב-2 מיליגרם של קרם לסנטימטר מרובע של עור, “שווה ערך לכוס שוט אחת, או כמות של שתי כפות”, אמרה מריסה גרשיק, רופאת עור מניו-יורק. “עבור הפנים והצוואר מומלץ להשתמש בכמות בגודל חצי כפית”.

מכיוון שזו הכמות הדרושה על מנת להשיג את רמת ההגנה המצוינת על הבקבוק, היא אמרה, זה חשוב להקפיד עליה בלי קשר לפורמולה בה את משתמשת – ואם היא מינרלית או כימית – או איפה את נמצאת ובאיזו תקופה מדובר.

מה שאומר שאם את משתזפת בים או יושבת בצל – הכמות הדרושה לא הולכת להשתנות.

אם את חובבת את קרמי ההגנה בהם לא ניתן להבחין בקלות בכמות בה את משתמשת, תצטרכי להסתמך על טכניקות אחרות כדי להבטיח שאת מורחת מספיק. “עבור מסנני קרינה בפורמט סטיק, ההמלצה היא לשים את הקרם בארבע תנועות של קדימה ואחורה, ואז למרוח ולפזר את החומר באופן שווה לכיסוי אחיד”, גרשיק אמרה. לקרם הגנה בפורמט של ספריי, היא ממליצה לרסס את העור עד שהוא מנצנץ.

הגנה מהשמש

שני מקדמי הגנה שאנחנו אוהבות –

מקדם הגנה אנתליוס SPF30 של לה רוש-פוזה

מקדם הגנה לה רוש-פוזה

אם את סובלת מפגמים בעור סביר להניח כי שימוש בקרם הגנה לפנים משאיר אותך עם הרגשה שמנונית ולא נעימה. מקדם ההגנה AC של La Roche-Posay מיועד במיוחד עבורנשים כמוך ומציע פורמולה לא-קומדוגנית, קלילה ונעימה מאד על העור, לצד הגנה ברמת SPF 30.

המחיר הכי טוב ב-LookFantastic

קרם הגנה SPF30 של Supergoop

קרם הגנה סופרגופ

קרם ההגנה הזה קיבל המלצות חמות מכל מי שניסה אותו. הוא עמוס ברכיבים נקיים, עמידים במים ושאינם סותמים את הנקבוביות. וזה לא הכל: בזכות תמציות אצות אדומות וזרעי חרצית הוא הולך להעשיר את עורך בלחות ובזוהר.

מחיר הכי טוב ב-Cult Beauty

רמת SPF

אז סיכמנו שכמות הקרם שאת מורחת היא חשובה ביותר, אבל גם רמת ה-SPF. יהיה לך מאד קשה למצוא רופא עור שיגיד לך שכל דבר מתחת ל-SPF 30 זה מספיק – אפילו עם מריחה מושלמת – על מנת להגן על העור בהצלחה מפני פיגמנטציה, אובדן קולגן ואפילו סרטן העור.

“יש אי הבנה נפוצה בנוגע לרמת ה-SPF, מכיוון שזה ידוע ש-SPF 30 מסנן 97% מקרינת השמש, SPF 50 חוסם 98% מממנה ו-SPF 100 חוסם כ-99% מהקרינה – אין באמת הבדל משמעותי ביניהם”, הסבירה הירש. “אבל זה לא בהכרח נכון. אם את מסתכלת על זה אחרת, על ידי מעבר מ-SPF 30 ל-SPF 50, את חוסמת פי 1.5 יותר קרני UV שעוברות דרך המסנן”.

זה הבדל משמעותי, ולכן היא ממליצה ללכת במינימום על מקדם הגנה ברמת SPF 50.

בנוסף לחיפוש אחר מספר SPF גבוה ככל הניתן, חשוב לוודא כי קרם ההגנה שתבחרי מוגדר כ-“ספקטרום רחב” (broad-spectrum). פירוש הדבר שהוא מגן מפני קרני UVB וגם קרני UVA, שלא נחסמות על ידי ה-SPF.

והכי חשוב? כל מה שאמרנו פה לא מדבר רק על הימים בהם את הולכת לים. “עדיף להשתמש ב-SPF 30 על בסיס יומי גם אם את לא הולכת להיות בחוץ”, הירש אמרה. “אחרי הכל, כולנו יוצאות החוצה למרפסת, לטיול עם הכלב, או אפילו יושבות ליד חלון. עם הזמן, ההצטברות הזו של קרינת השמש גובה מחיר מהבריאות והמראה של העור שלנו”.

הגנה מהשמש

Daily Defence SPF 30 של Drunk Elephant

קרם הגנה Drunk Elephant

כבר הרחבתי על האהבה הרבה שלי למותג Drunk Elephant, והנה עוד מוצר שווה שלהם, מקדם הגנה מפני קרני UVA ו-UVB המגן מפני הנזקים הנוצרים על ידי רדיקלים חופשיים – הודות לתמציות זרעי ענבים וזרעי חמניות שהן נוגדות חמצון חזקות.

מחיר הכי טוב ב-Cult Beauty

מריחה חוזרת

עד כמה מריחה חוזרת של קרם ההגנה חשובה? במילה אחת: מאוד.

“לכל הפחות, עליך למרוח מחדש את קרם ההגנה פעם בשעתיים, או אפילו לעתים קרובות יותר אם את מזיעה או נכנסת למים”, גרשיק אמרה.

אבל האם זה אומר שעליך להתפשט ולמרוח מחדש את קרם ההגנה בכל רחבי הגוף פעם בשעתיים? לא בהכרח. לדברי גרשיק, גם הבגדים שלנו עשויים לספק הגנה מסוימת – חולצת טריקו מכותנה לבנה, למשל, נותנת הגנה ברמת UPF 5 – אז השאלה כמה זמן תהי בחוץ וסוג החשיפה שלך לשמש יקבע את הצורך למרוח קרם הגנה מתחת לבגדים. “אם את הולכת להיות בחשיפה ישירה לשמש או לבלות זמן משמעותי בחיק הטבע או בחוף הים, עדיף ללבוש בגדים המספקים מידה נוספת של הגנה”, היא אמרה.

איזה בגדים לחפש? “בגדים עם סריגה הדוקה מגנים בצורה טובה יותר”, היא אומרת. “אני ממליצה תמיד לחדש את שכבת קרם ההגנה גם מתחת לבגדים במידה ומתוכננות כמויות גבוהות של חשיפה לשמש, אך אני לא בהכרח ממליצה למרוח קרם הגנה מחדש מתחת לבגדים מכיוון שהקרם לא מתפרק במהירות ללא אור שמש ישיר או הזעת יתר”.

עם זאת, מכיוון שחלקי גוף מסוימים אינם מכוסים בבגדים, גרשיק אומרת כי האזורים המסוימים האלה בהחלט זקוקים למריחה מחדש של קרם ההגנה. “חשוב לזכור למרוח מחדש על הקרקפת, הידיים, הצוואר, האוזניים, השפתיים, הרגליים וכל שאר האזורים שעלולים להיחשף לשמש”.

וכן, מריחה חוזרת חשובה גם בתוך הבית – במיוחד אם את מבלה זמן כלשהו בחדר עם אור טבעי. “אם את בבית כל היום ולא ליד שום אור שמש ישיר, אין באמת דחיפות למריחת קרם הגנה”, היא אמרה. “אבל אם את יושבת, כמו שאנשים רבים עושים, ליד שולחן מול חלון עם אור שמש הנכנס פנימה – את בהחלט צריכה לחשוב על זה, מכיוון שקרינת UVA עוברת דרך זכוכית”.

וזכרי – את לא רק מגנה על עצמך מפני קרני UVA כשאת בבית. “בעוד שרוב החשיפה לאור כחול היא מהשמש, המכשירים הדיגיטליים שלנו פולטים אור גלוי בעל אנרגיה גבוהה, וחלק מקרמי ההגנה עשויים להציע הגנה גם מפני זה”.

הגנה מהשמש

Advanced Day Total Protect של Medik8 

קרם הגנה Medik8

מקדם הגנה נהדר לכל סוגי העור אשר מרגיש כמו קרם לחות אבל נותן הגנה מושלמת: מקרינת אור כחול ועד זיהום, הוא מגן על העור שלך בכל מצב. בנוסף הוא מכיל חומצה היאלורונית העוזרת לריכוך העור ולסגולות אנטי אייג’ינג.

מחיר הכי טוב ב-Look Fantastic

עוד כמה טיפים למריחת קרם הגנה

הדרך הטובה ביותר להבטיח שאת מורחת מספיק קרם הגנה מדי יום היא פשוט להפוך את זה להרגל, כמו שיש לנו לרוב עם קרם פנים. “מריחת קרם הגנה מדי יום הופכת את זה להרגל שמשתלם לטווח הארוך. אם את עושה את זה רק מדי פעם, זה לא הולך להיות עקבי”, אומרת הירש.

אם את לא רוצה להעמיס את עצמך עם כמות גדולה של קרם הגנה, לכל הפחות נסי לבחור אחד עם מקדם SPF גבוה ככל הניתן. “רמת ההגנה המוגברת מפצה, במידה מסוימת, על כמות החומר”, אומרת הירש. עם זאת, “זה לא שולל את הצורך למרוח שכבה מחודשת לאחר שעתיים של הזעה, שחייה או שהייה בחוץ – נושא חשוב כי הרבה אנשים נוטים לחשוב שרמת SPF גבוהה מאפשרת למרוח רק פעם אחת, וזה לא נכון”.

ולבסוף, אומרת גרשיק, אל תשכחי כי קרם הגנה הוא החלק החיוני ביותר בתבליך ההגנה מפני השמש, אך לא היחיד. “חשוב לזכור גם אסטרטגיות אחרות להגנה מפני השמש”, היא אומרת, “כולל שהיה בצל, חבישת כובע רחב שוליים ובגדים המגנים מפני השמש, והימנעות מחשיפה לשמש בשעות השיא”.

ועוד דבר חשוב – שימי לב שאת לא משתמשת בקרם הגנה פג תוקף. רוצה לדעת איך יודעים? היכנסי לפוסט שכתבנו בנושא.

טיפים לקיץ

וזהו להיום.

יש לך עוד שאלות, רוצה להגיד לנו משהו או לבקש שנצא לחקור לגבי נושאים נוספים? נשמח לשמוע ממך בתגובות פה למטה, או ברשתות החברתיות שלנו.

עד הפעם הבאה – מקוות שיהיה לך אחלה של קיץ (ומוגן מהשמש)!

2 Comments on “כמה קרם הגנה צריך לשים, ועוד כמה טיפים מהמומחים”

  1. היי,
    מכירות ספריי עם מקדם הגנה שאפשר לרסס על האיפור באופן שלא יפגע בו? לא חייב להיות בארץ – לא אכפת לי גם להזמין מחו”ל במחירים סבירים.
    עדיף כזה שמתאים לעור מעורב עם נטייה לאקנה הורמונלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *