לישון עם איפור: האם שינה ללא ניקוי פנים היא מסוכנת?

שינה עם איפור

שמעת את זה פעם אחר פעם: לישון עם איפור זה אחד הדברים שאת ממש לא אמורה לעשות. אבל למרות שאת כנראה יודעת שזה אחד הדברים הפחות טובים לעור שלך (כמעט כמו לשכוח קרם הגנה), את אולי לא באמת יודעת למה. אז כדי לברר למה באמת אסור ללכת לישון מבלי להסיר את האיפור לפני – ואולי גם כדי להוסיף לך עוד קצת מוטיבציה או משמעת עצמית – הבאנו פה תרגום לדברים של ד”ר הדלי קינג, רופאת עור מוסמכת מניו-יורק שכתבה על הנושא בבלוג שלה.

מה קורה כשאת ישנה עם איפור

“שינה עם איפור יכולה לתרום לסתימה של הנקבוביות ולהזדקנות העור”, ד”ר קינג אמרה. “ניקוי פנים לפני השינה חשוב על מנת להסיר את האיפור, אבל גם לכלוך, שומן וזיהום שאולי הצטברו עליהם במהלך היום”. לדברי ד”ר קינג, זיהום ולכלוך יומיומי עלולים לגרום לכניסתם של רדיקלים חופשיים לתוך העור, מה שיכול לתרום לתהליך שנקרא התמוטטות קולגן ולהוביל להזדקנות מוקדמת של העור, ולכן זה סופר חשוב לנקות את העור כדי למנוע את התופעות האלה, גם כשאת עייפה.

גם אם את ללא מייק-אפ, את לא משוחררת. “גם שינה עם איפור עיניים יכולה להיות מסוכנת במיוחד”, אומרת ד”ר קינג. “זה יכול לגרום לגירוי, תגובות אלרגיות או מצבים חמורים יותר, כמו זיהומים או שריטות בקרנית”. מלבד זיהום, שינה עם מסקרה עלולה גם לגרום לריסים להפוך לשבירים יותר, ולהגביר את הסיכון שלהם להישבר. מסקרה יכולה להקשיח את הריסים, מה שהופך אותם לשבירים יותר – “כשאת הולכת לישון עם מסקרה ושמה את הראש על הכרית, את גם יכולה למחוץ את הריסים שלך על משטח הכרית ולגרום לשבירה שלהם, כשהם גם ככה במצב שביר” ד”ר קינג הוסיפה.

תלוי בכמות האיפור שאת שמה, ייתכן שיהיה צורך בניקוי כפול (כלומר באמצעות פורמולה אחת על בסיס שמן ולאחריה ניקוי על בסיס מים, מוזמנת לקרוא עוד על כך בקישור). “אם את מתאפרת במייק-אפ כבד ועמיד למים, כדאי לך לעשות ניקוי כפול”, אומרת ד”ר קינג. אבל אם את רק אחרי שכבה דקה של מייק-אפ על בסיס מים (או איפור מינרלי), ניקוי יחיד צריך לעשות את העבודה.

לישון עם איפור

מוצרים מומלצים

אז אחרי שהבנו למה זה פשוט אסור לישון עם איפור – את צריכה ניקוי פנים טוב וקל שיהיה זמין עבורך לרגעים האלו בהם את חוזרת שבורה הביתה ורק רוצה ללכת לישון כמה שיותר מהר. הנה כמה המלצות:

הכי מומלץ בכל מצב: ניקוי פנים של Cetaphil 

סבון פנים cetaphil

בחמש דקות חיפוש הצלחתי למצוא שלושה רופאים שונים שהמליצו על ניקוי הפנים העדין של Cetaphil. “הוא עובד עבור כל סוגי העור, אפילו על עור רגיש”. לדברי קינג, היא ממליצה עליו “לחולים המתמודדים עם אקנה ועור רגיש וגם לאנשים הסובלים מאקזמה ורוזצאה”. מדובר על אופציה זולה וקלה לניקוי פנים בסיסי שעושה את העבודה היטב – מנקה את העור בלי לייבש אותו – בפורמולה פשוטה ללא סבון, היפואלרגנית וללא ניחוח.

זמין להזמנה מ: אמזון | Look Fantastic

הכי מומלץ לעור יבש: ניקוי פנים של סרווה

ניקוי פנים סרווה

קינג גם המליצה על ניקוי הפנים של CeraVe (מותג נפלא עליו כתבנו פוסט מיוחד, בקישור) מכיוון שהוא “עדין, לא-קומדוגני וללא שמן, כך שהוא לא יגרום לאקנה”. בנוסף, היא אומרת, “הוא מכיל מרכיבים כמו סרמידים וחומצה היאלורונית, העוזרים להוספה ושמירה של לחות בעור. זה חשוב לבחור ניקוי פנים שיסיר לכלוך ואיפור מבלי לשבש את מחסום ההגנה הטבעי של העור”.

זמין להזמנה מ: Look Fantastic | אמזון

הכי מומלץ לעור רגיש: ניקוי פנים סויה של Fresh

הביקורות ציינו כי ניקוי הפנים הזה “מושלם לעור רגיש במיוחד”, כי בנוסף לניקוי עדין של העור שלך, הפורמולה שלו “גם משאירה את עורך מואר ועם גוון בריא”. הוא מכיל חלבוני סויה עשירים בחומצות אמינו, השומרים על רכות העור, כמו גם תמצית מלפפון ומי ורדים מרגיעים ומרעננים.

זמין להזמנה מ: סטרוברינט | Cult Beauty | אמזון | Space NK

ניקוי פנים סויה

אז למה לא לישון עם איפור:

לסיכומו של דבר – אסור לך לישון עם איפור. אם נסכם את הדברים, אלו הנזקים ששינה עם איפור יכולה לגרום:

פגיעה בתהליכי ההתחדשות של העור – בזמן השינה תאי העור שלנו מתחדשים. כשאנחנו ישנות עם איפור, תאי העור המתים לא מצליחים להשיל את עצמם (כחלק מתהליך הפילינג הטבעי של העור) – ולכן נמנע החידוש של שכבת העור התחתונה.

סתימה של הנקבוביות – השמנוניות הטבעית של העור, יחד עם החסימה של המייק-אפ שיושב עליו, גורמת לסתימת הנקבוביות. זה יכול לגרום לפצעונים, שחורים באף ובמקרים חמורים אפילו לזיהומים ודלקות.

קמטים – כמו שכבר אמרנו, הזיהום והלכלוך היומיומי מביאים עמם רדיקלים חופשיים, שחודרים לתוך העור ותורמים לאיבוד הקולגן, ובהתאם להזדקנות מהירה יותר של העור.

זיהום עיניים – זה לא רק מייק-אפ. שינה עם מסקרה, אייליינר או עיפרון עיניים יכולה לגרום לדלקות עיניים ואדמומיות, וגם להקשות את הריסים ולגרום לנשירתם. לקריאה נוספת: האם מסקרה הורסת את הריסים? יצאנו לבדוק.

כאב ויובש בשפתיים – שפתונים וליפ-גלוסים למיניהם מכילים מרכיבים שנוטים לייבש את השפתיים ולסתום את הנקבוביות שמסביבן – וזאת בלי לדבר על שפתון מנפח שלגמרי סותם את האזור. גם אותם חשוב להסיר לפני השינה, אחרת את צפויה לסבול מיובש, קילוף וכאב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *