נקבוביות סגורות? נסי מסכה ביתית להוצאת שחורים (3 מתכונים קלים)

מסכה ביתית

כל סוג של אקנה יכול להיות מעצבן, במיוחד אם את כבר מבוגרת. הרי שילמנו כבר את החוב שלנו כשהיינו צעירות, לא? מה קשור עכשיו? אבל אין מה לעשות. אותם “שחורים” פה איתנו כדי להישאר, ואם לא מטפלים בהם – למשל עם מסכה ביתית להוצאת שחורים שעוד מעט ארחיב לגביה – הם לא ייעלמו.

אבל לפני שנגיע למתכון, חשוב להבין איך אותם “שחורים” שסותמים את הנקבוביות נוצרים מלכתחילה.

מי הם ה-“שחורים”?

אותם “שחורים”, המופיעים בדרך כלל באיזור האף והפנים, נוצרים כאשר זקיקי השיער בעור שלנו נסתמים. כל זקיק מכיל שערה אחת ובלוטת חלב המייצרת שמן, המסייע בשמירה על רכות העור. הבעיה מתחילה כאשר תאי עור מתים מצטברים עם השמן בפתח זקיק העור וגורמים להיווצרות בליטה, תופעה דרמטולוגית הנקראת קומדו (מקור). אם הקומדות פתוחות, הם נקראות “ראשים שחורים”, מכיוון שהם מופיעים בצבע שחור או חום כהה, אשר נגרם עקב תגובה של השמן לאוויר. זה בניגוד למקרה בו העור מכסה את הזקיק, ואז מדובר על “ראשים לבנים”.

אותם “שחורים” נוצרים לעיתים קרובות במקומות על הפנים בהן קיים עודף שמן, אשר יכול לסתום את הנקבוביות – בקמטים, סביב השפתיים ומסביב לאף. כשהייתי צעירה הכרתי שיש רק שתי דרכים להיפטר מהשחורים – להשתמש בניקוי פנים עם פילינג בצורה אינטנסיבית, או ללכת לקוסמטיקאית.

אבל היום אני יודעת שיש עוד פתרון – מסכה ביתית להוצאת שחורים. הנה כמה מתכונים מומלצים:

1. מסכה על בסיס ג’לטין וחלב

קחי כף אחת מכל אחד מהן וערבבי יחד עד להמסה מלאה בקערה שתוכלי להכניס למיקרוגל. שימי אותה במיקרוגל למשך 5 עד 10 שניות, תני לה להתקרר מעט ובדקי את הטמפרטורה על היד (אף פעם לא על הפנים). ברגע שהתערובת רכה וחמימה, מרחי אותה על עורך, תני לה להתייבש לפחות ל-10 דקות וקלפי אותה.

2. חלבון ביצה ומיץ לימון

ערבבי בקערה את חלבון הביצה וכף ממיץ הלימון, וכאשר התמיסה מקבלת מרקם אחיד מרחי אותה על האף שלך או בכל מקום שיש לך את השחורים. טבלי בעדינות מטלית בשארית החלבון והניחי אותה על הפנים על מנת להחזיק את המסכה במקום, ותני לה 5 דקות להתייבש. כאשר היא יבשה לחלוטין, קלפי אותה בעדינות.

3. דבש וחלב גולמי

מערבבים יחד כף מכל אחד מהמרכיבים ומורחים אותה על השחורים. תני לה להתקשות במשך 10 עד 15 דקות ואז קלפי אותה לאט.

ומה אחרי?

לאחר שניסית אחד מהמתכונים הללו, נסי למרוח מעט מיץ לימון על הנקבוביות כדי לסגור אותן. לא מומלץ להשתמש במסכה ביתית להוצאת שחורים לעתים קרובות מדי, מכיוון שהם עלולות לייבש את העור, מה שגורם לנקבוביות לייצר עוד שמן, ובתורו, ראשים שחורים נוספים.

מסכה ביתית להוצאת שחורים

עוד מסכות פנים ביתיות מומלצות

מחפשת עוד מתכונים ביתיים שווים?

הנה עוד כמה מתכונים מומלצים למסיכות פנים ביתיות שיצא לנו לכתוב עליהן – אולי אחת מהן תעשה לך טוב:

  • מסכת חימר ירוק – מיועדת לעור שמן ורגיל והיא אפקטיבית לחידוש תאי העור, הרגעה, הקטנת הנקבוביות, מתיחה של העור וסילוק רעלים וזיהומים מהאפידרמיס (שכבת העור העליונה).
  • מסיכת אבוקדו לפנים – מומלצת לעור רגיש, יבש או נוטה לאקנה ועוזרת לשיפור גמישות העור והאטת תהליכי ההזדקנות שלו.
  • מסכה לפנים עם כורכום ודבש – מסיכת על שעוזרת כמעט עם כל בעיית עור ומוסיפה זוהר ורכות.
  • מסכת פפאיה – עוזרת לרכך את העור ולהשאיר אותו חלק וגמיש יותר.
  • מסיכת מאצ’ה – מושלמת לטיפול בדלקות עור למיניהן, מלחמה באקנה, הבהרת הגוון העור ושיפור האלסטיות של העור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *